Gå til innhold

Regning fra verkstedet på 35000 kr. Fikk akkurat sms...

Anbefalte innlegg

Skrevet

om at de har reparert bilen vår så vi kan få den igjen, men at det koster 35.000,-! Ringte ham tilbake helt på gråten, for dette var jeg virkelig ikke forberedt på! Har bedt ham holde meg oppdatert underveis slik at jeg kan velge om vi vil reparere eller skrape bilen, men dette ble minst 10.000,- mer enn jeg noen gang hadde kunnet forestille meg.. Hadde jeg visst at det skulle bli så dyrt, tror jeg at vi hadde solgt/skrapet bilen istedet. :( Nå er det for seint. Det var den desemberlønna.. :(  Må gråte litt jeg, når jeg får sånne overraskelser.. Føles som om jeg har blitt fratatt kontrollen, og det syns jeg er noe av det verste som fins..

Anonymous poster hash: 25fb0...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig ufint av verkstedet.

Dersom du har bedt om å bli holdt oppdatert, så er det fryktelig uproft å bare reparere en bil for så store summer, uten å ta kontakt med kunden. Dersom bilen i tillegg er så gammel (?) at dere vurderer å skrote den, og de dermed har reparert den for mer enn bilens verdi omtrent, så er det helt sprøtt.

Jeg ville ikke helt gitt meg uten kamp her. Du vil nok ikke slippe å betale, men de kan muligens gi møte deg litt på halvvegen. Du har ikke hatt mulighet til å si hva du mener her.

Anonymous poster hash: e2eca...5d2
Skrevet

Jeg hadde klikket på verkstedet. Det er veldig uproft av dem. De burde sett selv at dette var en stor jobb, og oppdatert dere.

Så utrolig surt.. :s

Anonymous poster hash: 216cb...d9c
Skrevet

Jøss. Når jeg har bilen på service tar de en sjekk, og deretter ringer de meg og forteller hva som bør fikses på den. Da har de alltid prisene klare. De spesifiserer evt. også hva som må/bør tas med en gang, og hva som kan vente litt. Som regel ber jeg dem ta alt, og da blir prisen som oppgitt.

Dette er et "merkeverksted" i en større kjede.

Hvorfor har de ikke holdt deg oppdatert, når du ba om det?

Anonymous poster hash: 68325...69e
Skrevet

Jobber i bransjen.

Du skal samtykke i så stor rep på bilen.

Har du ikke det har de ikke lov. Stå på ditt.

Alternativt bli enig om en nedbetalingsdeal.

De har driti seg ut.

Anonymous poster hash: 1a84d...b72

Skrevet

Du er ikke den første som har opplevd slikt. Jeg opplevde noe lignende. Jeg skulle bytte bremseklosser på bilen min for en ti år siden og spurte hvor mye det kom på. Han i skranken var ikke helt sikker, men det skulle ikke komme på mer enn maks 3.500. Han lovte meg å sjekke bilen dagen etter og ringe meg og si i fra om pris. Men han (eller de) kunne ikke få noe gjort på bilen før tidligst om to uker, fikk jeg beskjed om. Helt ok for min del. Hørte ikke noe av han dagen etter, heller ikke noe i løpet av uken. Før to uker hadde gått. Da ringer han ved 7-tiden og sier at, "ja, nå har vi fått tatt bilen din". "Ja vel", svarte jeg, "det var jo fort. Hvor mye kom det på?", lurte jeg på, litt redd for at det kom på mer enn 3,5 som han lovte det ikke skulle komme over. "Tre og et halvt", svarte han, "ja men det var jo ikke så farlig", svarte jeg lettet. Da gikk det jo greit. "I deler", sa han plutselig. "Ja vel?", så jeg pustet ut for tidlig altså. "Hvor mye kom det på alt i alt da?". "8.200", svarte han. Dette etter å ha lovt meg å gi meg beskjed om det kom på mer enn han mente det ville komme på. Jeg lurte på om det var mulig å dele dette i to, betale halvparten nå og halvparten neste måned. Det kunne ikke han svare på, men han skulle sette meg over på økonomisk, sa han, så kunne jeg spørre der. Etter å ha ringt litt frem og tilbake (hører det kutter etter noen ringesignaler så settes jeg over til en annen telefon) så er det endelig en morgengretten fyr som tar telefonen, "ja hallo?". Jeg forklarer alt sammen og at jeg var blitt lovt at de skulle si i fra. Så spurte jeg om jeg nå kunne betale halvparten nå og resten om en måned, for dette ble litt mye for meg å ta på en gang.

"Ta et lån i banken som vanlige folk!", sa han og så la han på.

Jeg måtte låne av en venn av meg, men etter den affæren så stoler jeg ikke på verksteder mer. Jeg har alltid med meg noen når jeg drar på verksted så jeg har vitne hvis de ikke holder sine løfter.

Anonymous poster hash: fe26e...906
Skrevet

Jobber i bransjen.

Du skal samtykke i så stor rep på bilen.

Har du ikke det har de ikke lov. Stå på ditt.

Alternativt bli enig om en nedbetalingsdeal.

De har driti seg ut.

Anonymous poster hash: 1a84d...b72

Enig. Dr kan ikke gjøre så store reparasjoner uten ditt samtykke. Du har bedt om å holdes løpende opdatert og det har de ikke gjort. De har dermed utført og forsøker å selge deg en tjeneste du ikkehat bedt om. Ta med deg mannen eller noen andre til verkstedet og snakk med dem. Hvis de fortsatt er urimelige hadde jeg truet med advokat.

Anonymous poster hash: 48373...59c

Skrevet

De har bommet om de har reparert bilen for så mye mer enn avtalt pris. Du er vel medlem av NAF - og da kan du kontakt dem for å få hjelp.

Anonymous poster hash: ae3cf...b08
Skrevet

Har opplevd det samme selv. Fikk en pris på 4000. Da vi hentet bilen var prisen plutselig 10 000. Det hadde ikke vi råd til så vi måtte ringe mine foreldre for et lån. 

Etter litt fant vi noen regler som sa noe om at hvis prisen blir mer enn 10% høyere enn det som er avtalt så skal man informeres. Og hvis ikke de gjør det så kan de ikke kreve inn mer enn 10% mer enn den avtalte summen. Vi slo dette i bordet, truet med advokat og media. Fikk pengene igjen.

Anonymous poster hash: 1d81e...6a3
Skrevet

Hadde ALDRI godtatt det der. Mener å ha hørt / lest et sted at dersom avtalt pris avviker med mer enn 20% skal man ha beskjed før verkstedet fortsetter med arbeidet på bilen.

Du bør sjekke opp reglene rundt dette.

Anonymous poster hash: 90555...dcf
Skrevet

Det er vel ganske standar at man for div arbeid ikke har lov til å ta mer en 10% mer enn avtalt sum om annet ikke er avtalt underveis.

Ring de opp igjen med myndig stemme i morgen og informer dem om at dette finner du deg selvfølgelig ikke i og spør  hvordan de foreslår å løse situasjonen.

Du kan jo informere om at du allerede har vært i kontakt med Forbrukerrådet og advokat og går mer enn gjerne videre med saken om de ikke gir seg. Så kan du jo slenge på at du anser det som svært uprofesjonelt, noe det faktisk også er.

Skrevet

Da melder du deg enkelt og greit inn i Naf og ber om juridisk bistand for dette har de ikke lov og gjøre!

Anonymous poster hash: 42a37...c7c
Skrevet

Uff så kjedelig, glad jeg har en kyndig bilmekaniker i huset;)

Anonymous poster hash: f1be7...4d2

Skrevet

Dei skal ikkje rep bilen din uten samtykke. Det er ikkje lov.

Anonymous poster hash: 9fe85...542

Skrevet

Her ville jeg stått på mitt! Utrolig kjipt, men ikke gi deg uten kamp!

Anonymous poster hash: d28cb...37f
Skrevet

Takk for tips :)  Jeg fikk ham til å slå av 5000,- og orker ikke krangle mer, så gav meg med det.. Får så dårlig samvittighet for å være en vanskelig kunde, selv om jeg virkelig ikke har gjort noe feil i denne saken. Det er visst to ganske viktige ting han har ordnet. Håper bare bilen varer en stund nå, så jeg slipper flere verksted-besøk. Føler at man aldri kan stole helt på bilmekanikere.. (selv om det sikkert finnes flest ærlige der ute). Kjenner at jeg bare vil være ferdig med hele saken nå..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...