Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Det syns jeg var fryktelig stygt gjort. Vi kjøpte juleserviset i forrige uke till full pris. Kom på 2000 kr. Så i helgen ser vi at de nå har 50% på alt, FØR det engang har vært jul. Kan de gjøre det eller kan vi kreve å få tilbake 50%? Som alle vet så setter jo butikkene ned julepynt og andre julevarer i romjulen, men er det nå blitt vanlig å sette ned FØR jul? Anonymous poster hash: ef64b...43e
Bustetroll Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Haha du tuller ? Nesten ALLE setter ned før. Fordi ingen kjøper vel julepynt etter jul? De fleste kjøper jo i god tid.. Derfor setter de ned like før jul, for å prøve å få alt vekk FØR jul, så det er plass til nye varer som kommer til nyttår.Hva mener du de skulle gjort da? Fortalt alle kundene sine hvilken dato det ville bli 50%?Da hadde de ikke tjent mye penger:P Og hvordan har du klart å bruke 2000 (!?!?) kr på servise på NILLE?? Endret 16. desember 2013 av Bustetroll
Superdolly Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Selvfølgelig kan de det. Jeg skjønner at du er skuffet, men dette kan du ikke gjøre noe med.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Hvorfor i alle dager skulle ikke det være lov?? Anonymous poster hash: 57f54...3cd
Heklemamma Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Haha.. Ja, Nille har fullt lov til dette. Troll i eske??
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Nille kan gjøre hva de vil når det gjelder salg, og ja det er vanlig med salg på julepynt før jul. Se bare på jysk og plantasjen som selger mye til halv pris omtrendt fra november. Anonymous poster hash: 3bbfe...d0e
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Det er helt vanlig å sette ned julevarer rett før jul. F.eks for å få unna et juleservice det kanskje ikke ble solgt så mye som forventet av. Skjønner det er surt, men butikken har ingen opplysningsplikt om tilbud de skal ha i fremtiden. Ikke sikkert de du handlet med visste det skulle prises ned heller. Hadde det vært dagen før, hadde det kanskje vært fint å hinte til deg om at i morgen kommer det til nedsatt pris. Men alle butikker kan ikke opplyse alle kunder om at hvis du venter en uke, så får du varen til halv pris ? Synes ikke jeg høres logisk ut i det hele tatt.
Josette Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Irriterende ja, men selvsagt kan de sette ned prisen når de ønsker.
SusQ Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Hvis du har kvittering kan du vel bare levere tilbake det du kjøpte også kjøpe det på nytt. Er vel stortsett 14 dagers åpent kjøp. Jeg kjøpte en gang en barnevogn på barnashus til fullpris og uken etter var den på kampanje til 50%. Da gikk jeg tilbake og sa ifra og fikk tilbake 50% av det jeg hadde betalt. Så det er vel bare å høre med dem
Kanutten83 Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Trodde de fleste viste at julevarer gjerne kommer på 50% siste uka før jul, noen ganger tidligere... Det kan lønne seg å ha litt is i magen. Kjipt for deg, skjønner det er surt, men her har butikken sitt på det tørre. Du har ikke krav på noe. Du må jo gjerne klage, men tror ikke du kommer noen vei...
Von Hertelhofen Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Da går du på Nille og deponerer, eller får en tilgodelapp. Så kjøper du servise på nytt til 50 %.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Du får gå rettens vei, for detta har dem ikke lov til.... Hahaha... Selvfølgelig har dem lov til det...... Anonymous poster hash: 22628...5c7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Da går du på Nille og deponerer, eller får en tilgodelapp. Så kjøper du servise på nytt til 50 %. Man kan ikke deponere uten å ha avtalt det på forhånd. Anonymous poster hash: 84a94...5b2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Sorry om det hørtes ut som et dumt spørsmål, men er skikkelig irritert. Liksom 50 % noen dager etterpå. Trodde ikke det var vanlig å sette ned før romjula på så dyre ting. Anonymous poster hash: ef64b...43e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Herlighet så frekke mange av dere er. For noen forbilder for barna deres. Svarer dere slik om de spør dumt også? Anonymous poster hash: ef64b...43e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Herlighet så frekke mange av dere er. For noen forbilder for barna deres. Svarer dere slik om de spør dumt også? Anonymous poster hash: ef64b...43e Hvem er det som er frekke? Ser folk svare det de tror/mener er riktig, riktignok med en grad av ønske om å realitetsorientere, men det må da være lov?? Anonymous poster hash: 84a94...5b2
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Butikkene har ingen opplysningsplikt i forhold til at de skal ha tilbud uka etter. Erfaringsmessig vet jeg og at mange ansatte ikke vet om det før varene kommer og, som da gjerne er neste uke. Har jobbet på nille selv, og veldig ofte fikk vi beskjed på mandag at vi skulle ha tilbud på noe, og varer på tirsdag. Ergo visste vi det ikke i forkant. Det kan også hende at butikksjefen tok en avgjørelse der og da fordi varen solgte dårligere enn antatt og at ikke de har kapasitet til å lagre det til neste år
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Sånne klager fikk vi ofte da jeg jobbet på Smart Club husker jeg. Kom stadig vekk kunder og klagde på varer som var på tilbud når de selv hadde kjøpt det en uke eller to før. Det var så dårlig gjort av de ansatte å ikke opplyse om tilbudene før tilbudene kom. Men det er selvfølgelig helt vanlig. Prisene endrer seg hele tiden, og de ansatte har ofte ikke oversikt over hva som vil være på tilbud i ukene som kommer! Anonymous poster hash: 7c977...3e7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 Ergelig, men fullt lovlig ja. De setter jo selv den prisen de vil på varene. Dog kan du nok ikke gå tilbake og retunere, du vil få samme pris tilbake som det er på serviset i butikken nå. Det er hvertfall min erfaring. Anonymous poster hash: 0acfa...93e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #21 Skrevet 16. desember 2013 Ikke helt det samme men jeg kjøpte møbler på skeidar for nesten 30 000. 3 uker etterpå var det salg på samtlige møbler (50 prosent). Jeg gikk å klaget og fikk penger igjen slik at jeg betalte det samme som jeg ville ha gjort ved salget. Anonymous poster hash: 8d797...f3e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #22 Skrevet 16. desember 2013 Tror nok Nille kan gjøre som de vil med det de selger i butikken sin. Men takk for tipset! Anonymous poster hash: 2d426...ada
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #23 Skrevet 16. desember 2013 Ja, de har lov til det. Setter de ned prisene før jul tjener de mer penger Det har da alle butikkjeder gjort i alle år. Anonymous poster hash: 754d4...2d5
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #24 Skrevet 16. desember 2013 Herlighet så frekke mange av dere er. For noen forbilder for barna deres. Svarer dere slik om de spør dumt også? Anonymous poster hash: ef64b...43e Forskjell på når barna som ikke vet bedre/har intelligensnivå enda til å forstå spør om noe voksne synes dumt, og når voksne mennesker som tjener egne penger spør om slikt HI spør om. Anonymous poster hash: 37329...ab3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #25 Skrevet 16. desember 2013 Jeg blir stadig forbauset over hvor liten innsikt mange mennesker har i hvordan forretningsverden fungerer... Anonymous poster hash: 1d09b...38f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå