Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Del Skrevet 16. desember 2013 Hvor gammel? Er nyfødtrefleksene borte? Hvor høyt løfter de hodet? Hvor lenge ligger de på magen? Støtter de seg på albuene når de ligger på magen? Hva slags lyder kommer de med? Griper de leker med begge hendene? Setter stor pris på svar fra så mange som mulig, er litt bekymret for gutten min... Anonymous poster hash: 28435...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammasgull:) Skrevet 16. desember 2013 #2 Del Skrevet 16. desember 2013 4 mnd og en uke. Tror de fleste nyfødtrefleksene er borte nå Ligger på magen og holder hodet ganske høyt. Støtter seg på albuene og ser rett frem. Holder ut 2-3 min før det blir for tungt. Har startet å teste stemmen, og kommer med en del høye hyl/ skrik. Prater mye og sier "a rø" og andre koselyder. Klager høylytt når han er misfornøyd uten å gråte. Har grepet etter leker med begge hender siden før 3 mnd. Ligger nå å snur seg over på sidene og strekker seg etter leker, og snurrer rundt i ring. Legger seg også over på magen. Helsesøster og fysio, sier han har vært veldig tidlig ute med dette så mulig jeg ikke er noe godt eksempel. Min første låg pladask på ryggen til hun var 6 mnd, og holdt ut på magen i 10 sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Del Skrevet 17. desember 2013 Takk for svar. Sier han konsonanter også? Min kommer bare med vokaler ennå. Og ikke så mange av dem heller. Flere? Anonymous poster hash: 28435...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammasgull:) Skrevet 17. desember 2013 #4 Del Skrevet 17. desember 2013 Det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på, men han sier iallefall r. Ellers går det mest i vokaler, og jeg tror ikke han bruker alle. Kjenner at jeg bekymrer meg svært lite over lydene han bruker. Det kommer nok etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 17. desember 2013 #5 Del Skrevet 17. desember 2013 LItt over fire mnd her. Har fortsatt litt nyfødtrefleks under foten (griper med tærne når jeg trykker). Ruller selv fra rygg til mage så han ligger stort sett på magen. Vet ikke hvor lenge han kan ligge, men lenge når han har noe spennende og se på (som f.eks storesøsknene). Ihvertfall 15-20 min. Kan åle seg noen cm fremover og i ring rundt seg selv. Griper med begge hender. Har akkurat oppdaget at han kan lage hylelyd med stemmen så det går mest i høylydt hvining. Litt slitsomt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessolinen Skrevet 18. desember 2013 #6 Del Skrevet 18. desember 2013 Min er 3,5 mnd De fleste nyfødtreflekser er borte, litt moro refleks enda spes hvis det er hardt underlag Han smiler masse med lyd og har såvidt begynt å le men det virker som han er litt skeptisk til egen latter ( hi hi) Han holder hode litt oppe og kan ligge på magen et par minutter av gangen max.. Han griper etter leker men mest med den høyre hånden. Men han trenger en del hjelpmogsåmdunser han vil men får det ikke alltid til.. Han har ikke snudd seg selv enda( unntak i sengen, men der er det såpass mykt at det er lett) men han prøver ved å løfte beina å prøve å vri seg til siden om du skjønner. Han lager masse lyder som aguu, aaaooo, ehh, neh, nei, og de siste dagene har det kommer en del skrikelyder som er ganske morsomme høres ut som han er begeistret for noe.. Hva er du bekymret for om jeg kan få spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 18. desember 2013 #7 Del Skrevet 18. desember 2013 Min nærmer seg 5 mnd og er fremdeles lite interessert i leker, men storebror var akkurat lik der. Mye mer interessert i leker. Ved 3-4 mnd hadde han nesten aldri tålmodighet til å ligge på magen i mer enn 1-2 min. For en snau uke siden løste han koden med å snu seg fra rygg til mage, og plutselig økte tålmodigheten for mageligging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balumpalump Skrevet 20. desember 2013 #8 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Hvor gammel? Er nyfødtrefleksene borte? Hvor høyt løfter de hodet? Hvor lenge ligger de på magen? Støtter de seg på albuene når de ligger på magen? Hva slags lyder kommer de med? Griper de leker med begge hendene? Setter stor pris på svar fra så mange som mulig, er litt bekymret for gutten min... Anonymous poster hash: 28435...322 3mnd. Har moro-refleksen ewnda. Altså slår ut armene hvis hun føler at underlaget svikter. Løfter hodet høyt når opplagt og fornøyd, men ikke lenge av gangen. Kanskje 1-2 minutter. Ligger på magen omtrent 1-2 minutter hver 3. dag kanskje Viker ikke som om albuene blir brukt noe særlig, me mindre jeg danderer dem samtidig som jeg legger henne ned. Hun flytter dem hvertfall ikke fra den posisjonen. Griper sjeldent leker bevisst, men får hun tak i noe så kniper hun fast. Hun liker bedre å "bokse" lekene på babygymmen. Har sett at hun har grepet leker bevisst ved 2 anledninger. Har oppdaget stemmen sin og "skriker" fornøyd de siste dagene. Elles lager hun mye lyder, men har ikke lagt merke til at det er noen bestemte vokaler/konsonanter. Det er bare lyd, liksom mmm-, nn- og ghiiii- lyder? Endret 20. desember 2013 av Tiramago92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #9 Del Skrevet 20. desember 2013 Min er 3,5 mnd De fleste nyfødtreflekser er borte, litt moro refleks enda spes hvis det er hardt underlag Han smiler masse med lyd og har såvidt begynt å le men det virker som han er litt skeptisk til egen latter ( hi hi) Han holder hode litt oppe og kan ligge på magen et par minutter av gangen max.. Han griper etter leker men mest med den høyre hånden. Men han trenger en del hjelpmogsåmdunser han vil men får det ikke alltid til.. Han har ikke snudd seg selv enda( unntak i sengen, men der er det såpass mykt at det er lett) men han prøver ved å løfte beina å prøve å vri seg til siden om du skjønner. Han lager masse lyder som aguu, aaaooo, ehh, neh, nei, og de siste dagene har det kommer en del skrikelyder som er ganske morsomme høres ut som han er begeistret for noe.. Hva er du bekymret for om jeg kan få spørre? Fikk beskjed fra en fysioterapeut om at han er litt sent ute motorisk, og vet ikke helt hva som er vanlig. Anonymous poster hash: 28435...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaliMa Skrevet 22. desember 2013 #10 Del Skrevet 22. desember 2013 Frøkena mi er snart tre og en halv mnd. Hun griper tak i alt om dagen, lugger og klyper meg så jeg har hyler Hun tar tak i leker og holder de med begge hender ja. Har fått beskjed om at hun var veldig sterk på kontroll, så holde hodet lenge og løfte brystkassen har hun omtrent gjort siden hun kom ut. Nå har hun ofte begynt å løfte hodet og overkropp fremover når hun ligger på ryggen, som om hun vil opp. Ligge på magen er ikke populært lenge av gangen, men om hun ligger på brystet vårt ligger hun med hodet løftet veldig lenge, jeg aner ikke hvor lenge.. Hun ligger på albuene. Har rullet seg fra rygg til mage en gang, men det var nok temmelig tilfeldig Babler noe fryktelig. Dvs, hun begynte for noen uker siden med en masse rare lyder ("rø" var en av de ja), da skravlet hun noe ekstremt. Nå har det gått over i mer høylytt hyling, men fortsatt babling innimellom, spesielt hvis vi synger til henne og hun skal "være med". Ser hun strever fælt med å forme den lille munnen sin og jobber fælt med denne skravlinga Syntes ikke du skal bekymre deg for mye ts! Noen er mer makelig anlagt enn andre og de utvikler forskjellige ting på forskjellige tidspunkter - alt etter hva som interesserer de. Husk at Einstein ikke gikk før han var 4 år (eller noe sånt!) ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå