Gå til innhold

Når farmor favoriserer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har tre døtre sammen. Farmoren bor på en annen kant av landet. Der har hun ett barnebarn til. Selvsagt ser hun da dette barnebarnet oftere enn våre døtre. Det jeg reagerer litt på er at hun legger ut bilde på facebook av dette barnebarnet veldig ofte, mens bilder av våre døtre nærmest aldri vises. Hun har mange bilder av dem også. Jeg synes dette er litt sårt da min bestemor selv favoriserte barnebarna sine.

Dere synes kanskje jeg burde være glad til da barn egentlig ikke burde eksponeres i alle mulige medier, og i utgangspunktet er jeg det. Jeg legger sjeldent ut bilder av barna, men likevel merker jeg at dette er noe jeg synes er sårt.

Er det noen andre som opplever dette? Er dette noe jeg ikke burde ha brydd meg om?

Anonymous poster hash: 5d235...1ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma legger også ut få bilder av ungene mine. Spurte henne om det en gang og da sa hun at hun hadde lagt merke til at jeg la ut få bilder. Hun trodde ikke jeg ville ha så mange bilder av ungene på nett.

Sosial intelligens :)

Spør farmor om du lurer på dette. Det er det beste og da får du svar.

Anonymous poster hash: 1d73c...3eb
Skrevet

Jeg lar ingen legge ut bilder av mine barn, så akkurat det ville jeg synes var greit.

Men, om det er skjevt jevnt over, ville jeg lagt til rette for at hun får flere anledninger til å bli kjent med dine barn. Går det an å snakke om det til henne på en saklig måte?

Skrevet

Det er dessverre vanskelig å snakke med henne, hun er av typen som bare fortsetter å prate når jeg sier noe. Det kan jo være at hun merker at jeg legger ut få bilder, men det samme gjelder jo foreldrene til det andre barnebarnet også.

Velvel, får kanskje bare være glad til. Men merker jo at mine barn i tillegg også prates mindre om enn det andre. Sårt er det.

Anonymous poster hash: 5d235...1ad

Skrevet

Her favoriserer hun den ene sønnen sine barn. Han har hele tiden vært hennes gullunge, så da ble barna hans selvfølgelig gullbarnebarna... Min samboer har vært nederst på rangstigen så da blir det der etter med våre barn.

Vi bor alle i samme kommune, men disse barna er hun veldig ofte og de får veldig ofte lov til å ligge hos henne. Hos oss er hun nesten aldri og når datteren min på snart 4 spør om å få sove der så svarer hun 9 av 10 ganger at nei, det passer ikke i dag kanskje en annen dag.

Ser stakkars jenta mi blir veldig lei seg.

Nå har jeg begynt å forberede henne at hun etter all sannsynlighet vil få en nei når hun spør fordi "farmor er veldig opptatt". Bedre med en hvit løgn enn å se henne såret gang på gang!

Nå har jeg selv noen fantastiske foreldre som stiller opp og storkoser seg med barnebarna så det får være farmors tap å ikke se dem så ofte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...