Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Jenta mi går i 3 klasse, hun ble 8 år for en uke siden. For tredje år på rad var det 3 jenter i klassen som ikke kom i bursdagen hennes, fikk heller ingen svar/avslag på invitasjonen selv om det står tydelig " gi beskjed hvis du ikke kan komme". Jenta mi leker ikke noe særlig med disse jentene, men har lekt litt med dem altså. Ingen uvennskap eller noe sånt. Hun forteller at de kommer i de fleste av de andre barnas bursdager. Irriterer meg at folk ikke gidder å gi beskjed en gang, tenk om alle hadde tenkt sånn og ingen hadde dukket opp! Greit at alle kan glemme, men ikke samme personene år etter år.. For 3 gang har jeg kjøpt inn ekstra mat, brus, pappservice, laget godteposer osv til disse jentene som ikke dukker opp. For en vet jo aldri.. Hvorfor er noen så sløve?? Anonymous poster hash: 2b961...613
Gjest ronja røverdatter Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Hvorfor de ikke kom kan du bare finne ut av ved å spørre dem. Kanskje burde man gå bort fra dette med å svare kun om man ikke kommer. Det er fort gjort å glemme det og noen ganger glemmer ungene å vise oss voksne invitasjonene før det nesten er for sent.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Utrolig dårlig gjort å ikke svare. En tanke jeg har hatt siden denne diskusjonen om barnebursdager har kommet i media. Kanskje det er færre som kommer i bursdager i desember, fordi det er så mye annet som skjer, og masse stress sånn ellers? Spesielt om dagen blir feiret i helga. Nå som det har blitt satt litt fokus på dette er det kanskje ekstra vikitg å tenke seg om før man bare hopper over å komme. Vil jo tro det samme gjelder for de barna som har bursdag i skolens fellesferier. Utrolig synd for barna uansett hva grunnen er dersom de ser at færre kommer i dems bursdag. Anonymous poster hash: 136a6...894
Iiiiik Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har opplevd det samme og orker ikke hisse meg opp over det. Det finnes verre ting i verden enn noen godteposer og brusflasker i pluss. Hos min ene har jeg etter hvert dekket på til to mindre, for bordet ser så stusselig ut når det er tomme plasser innimellom. Da er risikoen at jeg må slenge frem en ekstra stol og tallerken.
Gjest Julia1984 Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Da ville jeg neste år skrevet: Si fra om du kommer eller ikke. Så ringer du kvelden før hvis de ikke har gitt lyd fra seg
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Vi har også ei i datteren min sin klasse, som aldri kommer. I hennes tilfelle er det nok fordi foreldrene hennes ikke skjønner helt tegninga. De er ikke norske. Skjønner at du blir litt irritert, men jeg har også selv glemt å sende ungene i enkelte bursdager så jeg vet av erfaring at det ikke er så lett å få med seg alt bestandig. Spør foreldrene neste gang du treffer de? Om det er noe spesiell grunn til at de ikke kommer til dere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå