Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #51 Skrevet 16. desember 2013 Jeg ønsker meg plasttre, av den enkle grunn av at jeg hater alle de nålene som fyller stuegulvet. og med småbarn i hus som drar de med seg overalt er ikke det noe kjekt. + at hver gang ejg er gravid reagerer jeg skikkelig på juletre, da består jula av rødsprengte øyne som konstant renner, hovene kjertler, kløende hals og rennende nese, er gravid i år også (ja, typisk når man planlegger vårbarn). Men her kommer jeg nok aldri til å få overtalt mannen så han får i år og en hormonell, gravid kone å ha med som hele tiden klager... Anonymous poster hash: 70ea7...a03
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #52 Skrevet 16. desember 2013 Vi har 3 katter og 2 små barn. Kattene går bananas på treet hvert år, ikke vits med ekte tre her i hus Også disse nålene som drøsser hele tiden...! Men må inrømme det er koseligst med ekte tre da Anonymous poster hash: a30d3...12c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #53 Skrevet 17. desember 2013 Vi har 3 katter og 2 små barn. Kattene går bananas på treet hvert år, ikke vits med ekte tre her i hus Også disse nålene som drøsser hele tiden...! Men må inrømme det er koseligst med ekte tre da Anonymous poster hash: a30d3...12c Haha Det der med kattene kjenner jeg igjen Man må pynte bare den øverste delen pga. kattene Anonymous poster hash: 25797...878
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #54 Skrevet 17. desember 2013 Har ikke hatt juletre på mange år... får kanskje ta meg en tur ut i skogen og hugge et. (har egen skog). Har sett meg ut et fint et. Får se om vi får tatt det til helga Anonymous poster hash: 25797...878
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. desember 2013 #55 Skrevet 17. desember 2013 Vi har edelgran, fra Danmark De aller fleste som selger "norsk julegran" selger dere danske trær, så dere vet det Svigerfamilien driver med juletresalg på 3 generasjon nå
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. desember 2013 #56 Skrevet 17. desember 2013 Om man ikke vil ha ekte tre, fordi det røsser, så er saken enkel: Dere har kjøpt et dårlig tre (et som er halvtint før salg!) eller dere behandler det feil når dere tar det inn
Tordensky Skrevet 17. desember 2013 #57 Skrevet 17. desember 2013 Vi har edelgran. På grunn av allergi, dryss, stikking og rett og slett at edelgranen er penere og fyldigere. Har et lite plasttre og, men det store kommer nok ikke til å bli plastikk med det første...
klishe89 Skrevet 17. desember 2013 #58 Skrevet 17. desember 2013 Vi er usikre, men tror det blir plast grunnet dyr og allergi.
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. desember 2013 #59 Skrevet 17. desember 2013 Om man ikke vil ha ekte tre, fordi det røsser, så er saken enkel: Dere har kjøpt et dårlig tre (et som er halvtint før salg!) eller dere behandler det feil når dere tar det inn Kan du gi meg oppskriften da? Vi har alltid kjøpt nyhugget fjell-endelgran. Kjøpt direkte fra bonden som driver med dette. Like forbasket så drysser det og jeg er lei av hele treet omtrent før rakettene skytes opp :-)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. desember 2013 #60 Skrevet 17. desember 2013 Om man ikke vil ha ekte tre, fordi det røsser, så er saken enkel: Dere har kjøpt et dårlig tre (et som er halvtint før salg!) eller dere behandler det feil når dere tar det inn Kan du gi meg oppskriften da? Vi har alltid kjøpt nyhugget fjell-endelgran. Kjøpt direkte fra bonden som driver med dette. Like forbasket så drysser det og jeg er lei av hele treet omtrent før rakettene skytes opp :-) Først skal det stå ute til 3 dager før det skal inn i hus, 2 dager før det skal inn i hus skal det stå i garasje med port, eller kald kjeller, natten før det skal pyntes, er det anbefalt å la det stå på badet (i dusjen helst) Før det settes i fot, skal man kutte av minimum 3 cm av bunnen, første runde med vann skal være kaldt, men ikke iskaldt, etter det skal det vannes med romtemperert vann (første runde med romtemperert vann er anbefalt 2-3 timer etter det kalde vannet, så ikke bruk for mye vann i første omgang) Vann det jevnlig, for det sluker vann, og skal ikke ende opp uten vann i det heletatt i foten før det fylles på mer Er et strev, men dette er metoden som er ført her i 3 generasjoner, og ingen av oss har opplevd at treet røsser, det kommer kanskje noe siste dagene det står hos svigers, men de har treet inne til 13 januar
Mia_73 Skrevet 17. desember 2013 #61 Skrevet 17. desember 2013 Jeg er vokst opp med ekte lys på juletre! Så etter mannen sa nei til ekte lys sa jeg nei til ekte tre. Er det først kunstige greier kan det like godt være komplett kunstig. Vi kjøpte da høykvalitet. Alle nåler er støpt, også inne. Tykk stamme. Noen av nålene er faktisk brune slik hos et ekte tre. Vi betalte myyyyye, men er hvert år på nytt fornøyd med utseende.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #62 Skrevet 17. desember 2013 Ekte juletre her, så som tahøyden tillater (2.40 m i år). Det drysser, men det er en del av Julen. Har også opplevd katt som velter treet, det ene året ble de visst redde, for de gjorde det bare én gang, andre året ble treet festet med tau. Det er en del av gamet. Jeg er ikke en maksimalist ndg Jul og har lite julepynt ellers, men treet skal være ekte, stort og overpyntet. :-) Anonymous poster hash: 0adf6...4cc
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #63 Skrevet 17. desember 2013 Skjønner heller ikke de som har falskt tre. Tenker ikke på de som har allergi, for det er jo såkalt veldig forståelig. Vi bruker gladelig den summen en gang i året for å få et fint, ekte tre! Anonymous poster hash: 61aa1...7e4
SusQ Skrevet 18. desember 2013 #64 Skrevet 18. desember 2013 Kjøper ekte tre selv, men etter jeg flyttet til storby forstår jeg i hvert fall hvorfor folk i byen kjøper plastikk. Betalte 400 kroner for treet, utlendingene som solgte det nektet å pakke det i netting for oss, upakket tre på STAPPFULL trikk, kom hjem og oppdaget at stammen nederst på treet var helt deformert og umulig å få ned i foten, har selvfølgelig ikke sag og måtte derfor hakke løs på treet med en brødkniv. Når mannen omsider klarte å få orden på treet, så lå selvfølgelig halvparten av nålene igjen på stuegulvet... Like mye styr er det selvfølgelig når vi skal kvitte oss med treet etter nyttår igjen (vi har ikke bil), dra den slappe, dryssende grana gjennom hele blokka og prøve å finne ut hvor vi kan kaste den, hvis vi dumper det på søppelrommet får vi en bot på 2500 kroner... Jeg er oppvokst med ekte gran, og for meg blir det ikke jul uten lukten av gran i stua, men i år var det virkelig fristende å bare kaste treet ut vinduet og kjøpe et fint et i plastikk. Anonymous poster hash: 1e8c5...b3e Takk for en god latter. Fikk skikkelig latterkrampe nå og det var deilig Akkurat samme opplevelse som vi hadde ifjor. I år var vi litt mer forberedt og hadde faktisk en øks i hus så vi slapp å bruke diverse kniver Ble ekte tre i år også. og vi har tenkt tenkt å bruke øksa til å dele det i små biter før vi legger det i en pose og sniker det inn i søppelrommet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå