Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Kjenner jeg blir oppriktig lei meg når jeg får høre om alle som heller kjøper plastikktre. D er opp til enhver, d er klart. Men kommer du ikke til å savne granlukta? Og ikke minst juletreshoppingen, og spenningen for hvordan treet kommer til å se ut i år? Åh for meg er juletreet så magisk, jeg kan ikke skjønne hvordan folk kan velge d vekk. Har ekte eller plastikk tre? Anonymous poster hash: cb2c8...c4b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Og alle dyrene? Og drysset? Og bruk og kast? Anonymous poster hash: 59445...c24
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Mange er allergiske da Jeg er selv allergisk, men klarer ikke plastikk likevel Så blir litt ekstra snørr til jul, men pytt pytt. Anonymous poster hash: e83c0...271
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Kanskje fordi det ikke er alle som gidder å slenge ut 700 kroner for et brukbart tre hvert år? Anonymous poster hash: 43cbe...380
♥Madam Mim♥ Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Ekte. Men etter å ha forbannet meg i mange år nå over at det dumme treet drysser noe voldsomt så er det stor fare for at det blir handlet plastikktre på tilbud nå etter jul :-)
Elsker livet Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Her har vi ekte tre. Men kunne gjerne hatt kunstig hadde det ikke vært for at foten som følger med gjør at treet uansett ser kunstig ut. Jeg hadde ikke savnet granlukta, liker den ikke. Jeg syns også det å skaffe treet er arbeid jeg gjerne kunne vært uten. Heldigvis er det mannens jobb. Vi hugger treet, shopper det ikke. En del av utviklinga at folk shopper juletre også, ikke så mange som savner å hugge det vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Vi har en asmatiker i hus, pluss at jeg får helt fnatt av alle innsektene. Derfor har vi kjøpt falskt tre i år. Men, det finnes ikke noe ved treet som minner om plastik. Du kan fremdeles stikke deg på treet og det har harde, stive og støpte nåler. Ikke noe synlig falskt nille/plantasjen-tre hos oss. For å få noe sånt, må man ut med rundt 3000 kr, men det er det faktisk verdt :-) Anonymous poster hash: 5054c...706
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 For en 180cm edelgran skal de juletreselgerene ha 800,-! Er du heldig så får du prutet det ned en 50-lapp. Jeg vet de er billigere på Plantasjen, men det er ikke alle som har det i nærheten. Når trærne er så forferdelig dyre så kan jeg skjønne at folk kjøper plastikk. Mange av trærne ser helt ekte ut og du sparer inn igjen prisen på noen år. Når det gjelder lukta (som jeg elsker), så går det an å klippe av noen grener i skogen eller kjøpe en bunt på blomsterbutikk og bruke som dekorasjon. Men bare for å ha sagt det, et jallatre fra f.eks Europris kommer aldri inn i huset, det må se ekte og fint ut!! Anonymous poster hash: 2b9e2...dc9
Elsker livet Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Men hva med juletrefoten på de falske? Noen som plasttre med vanlig juletrefot?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Ekte selvfølgelig. Blir ikke jul uten ekte gran, eller edelgran. Koster ca 300 kroner her, så så dyrt er det ikke. Synes mange "skylder" på allergi når de kjøper plast. Så mange nye allergikere har det vel ikke blitt de senere årene, men salget av plasttre har skutt i været. Anonymous poster hash: 4a185...fc3 Anonymous poster hash: 4a185...fc3
Gjest Julia1984 Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Naboen her har kjøpt og bestilt kunstig edelgran fra Nederland. Betalt underkant av 3000 for treet og frakt. Myyye finere enn de kunstige man får kjøpt i Norge. Neste år bestiller vi...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Mmmmm juletreduft ER jo selve jula Og spyler man treet + gir det ett kuldesjokk dør innsektene Anonymous poster hash: a5aa7...451
valkyrien Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Ekte og selvhugget er det eneste som duger her
♥Madam Mim♥ Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Men hva med juletrefoten på de falske? Noen som plasttre med vanlig juletrefot? Mine foreldre har det. Har falsk tre og smijernsfot :-) Kjøpte treet til rundt 2000kr på hoels gartneri. Er en plass i skien, vet ikke om det er en gartnerikjede jeg? Treet har normalt tykk stamme og støpte nåler. Er umulig å se det er uekte :-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 Vi hugger selv vi og planter nye trær hvert år. På egen eiendom. Er noe av kosen igrunn. Blir mye arbeid med stussing og forming av trær hver vekstsesong, men gøy for ungene! Insekter har jeg ikke sett snurten av, om man ser bort fra edderkopper men de er her uansett. Så skjønner ikke helt det hysteriet. Anonymous poster hash: 1e0dc...740
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 Her koster også treet mellom 3 og 400kr. skjønner at de som er allergiske velger plastikk. MEn at folk velger d av andre grunner syns jeg er trist :/ Lenge lever ekte juletre! Med og uten småkryp Hi Anonymous poster hash: cb2c8...c4b
Vicky Pollard Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 Her er det selvhugget Zitkagran av edleste sort. Ingen spyling, ingen frysing, insekt hører med. Ikke det at jeg faktisk noen gang har lagt merke til de egentlig Det er vel noe med hele greia, ta med ungene, finne og høgge det treet, ta det med hjem, jævles med den sløve greinsaksa og saga før det avklimatiseres alt for kort tid fordi jeg brenner etter å pynte det sammen med ungene. Blir ikke helt det samme å dra ned treet fra bua
kosemamma<3 Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 Vi bruker plastikk. Vi har gitt opp ekte tre pga alle kattene som vi har som alltid klatrer og river det ned. Jeg synes begge deler er fint jeg da
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 Vi har 4 ekte trær inn eig et ute vi! Plast kommer ikke på tale, men det er muligens bedre med plast enn ikke noe juletre selv om jeg tviler. Tror muligens jeg heller ville brukt Bjørk om noen var så allergiske mot gran og furu. Anonymous poster hash: 29589...b2c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 Vi bruker plastikk. Vi har gitt opp ekte tre pga alle kattene som vi har som alltid klatrer og river det ned. Jeg synes begge deler er fint jeg da Vi hadde samme problem men her tjorer vi treet i taket. Da kan det ikke falle ned. Hvorfor står foresten det kunstige bedre enn det ekte? Anonymous poster hash: 29589...b2c
2005&2010 Skrevet 15. desember 2013 #21 Skrevet 15. desember 2013 Vi skulle ha ekte tre i år, men endte opp med å kjøpe plast. Har en klin gærn kattunge i hus, og så for meg full klatring og ingen nåler igjen innen nyttår. Men neste år, da SKAL jeg ha ei ekte edelgran :-D
kosemamma<3 Skrevet 15. desember 2013 #22 Skrevet 15. desember 2013 Vi bruker plastikk. Vi har gitt opp ekte tre pga alle kattene som vi har som alltid klatrer og river det ned. Jeg synes begge deler er fint jeg da Vi hadde samme problem men her tjorer vi treet i taket. Da kan det ikke falle ned. Hvorfor står foresten det kunstige bedre enn det ekte? Anonymous poster hash: 29589...b2c Tjorer det? Er det nok med bare en liten krok i taket, sånn at det ikke blir et stort stygt hull etterpå? Hvordan trå/tau bruker dere? Hmm.. vet ikke om det står stødigere, men kattene har ingen interesse over treet lengere etter vi gikk over til plastikk Etter det har vi vel egentlig bare fortsatt å bruke det, siden vi liker begge deler uansett.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #23 Skrevet 15. desember 2013 Kun ekte som duger. Barnåler, småkryp og granlukt er obligatorisk her i huset. ;-) Anonymous poster hash: 7b16b...e81
SmellyCat Skrevet 15. desember 2013 #24 Skrevet 15. desember 2013 Her koster også treet mellom 3 og 400kr. skjønner at de som er allergiske velger plastikk. MEn at folk velger d av andre grunner syns jeg er trist :/ Lenge lever ekte juletre! Med og uten småkryp Hi Anonymous poster hash: cb2c8...c4b Trist at andre velger noe annet enn deg? Kan du ikke bare kose deg med ditt tre og drite i hva alle andre gjør og velger. Her blir det visst ekte. Lot mannen bestemme. Kunne ikke brydd meg mindre om det er ekte eller ikke, så lenge det ser noenlunde greit ut. God jul!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #25 Skrevet 15. desember 2013 Kjøpte kunstig juletre i fjor og har aldri vært så fornøyd med juletreet noengang, men når det er sagt så kommer det veldig ann på kvaliteten på det kunstige. Har hatt et til 1000 kr fra plantasjen noen år og det var jeg ikke fornøyd med, så veldig kunstig ut og juletrefoten var ikke pen. Treet jeg kjøpte ifjor kostet 8000 kroner og ser helt ut som ei edelgran. Stammen er tykk og foten er pen og ligner på foten jeg hadde før jeg kjøpte kunstig. Når det kommer til lukten har jeg aldri hatt noe stort behov for å få granlukten inn i huset, men hvis noen savner det så er det mulig å få kjøpt det på boks også. Mao alt kan være kunstig, jeg får den gode julefølelsen, jeg slipper barnåler på gulvet og innsekter i huset. Jeg er rett og slett storfornøyd Anonymous poster hash: fd5d1...427
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå