Gå til innhold

Er kongepuddel en ok hunderaser? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt den selv, men har bare gode erfaringer med rasen. Men de er intelligente hunder som krever endel trening og "hjernegym". Det er heller ingen garanti for at evt allergiske familiemedlemmer tåler pudler. Hva gjør dere hvis de ikke gjør det? 

Anonymous poster hash: 8ebed...370

En helt herlig hunderase! Hadde det i familien siden jeg var 11/12 år:) Det finnes sjeldent noe vondt i en kongepuddel. Vår var verdens snilleste hund, dum men samtidig smart, kosete, leken, trøstet oss hvis vi var triste eller gråt, og har vært med oss på alt. Han var lydig og barneskjær, og lekte kjempe fint med andre hunder. Han ble virkelig som en lillebror, det var aldri noen problemer med han, men han kunne være litt rampete og lur- men gjorde aldri noe galt allikevel :) HERLIG hunderase!

Anonymous poster hash: 1ee86...bed

Pudler er supre hunder. Fulle av energi og lekenhet. Det er ikke sjelden jeg har takket høyere makter for at jeg har mellompuddel og ikke storpuddel, vet ikke om jeg hadde orket all den energien i større kropp :P

Den eneste grunnen til at jeg ikke har huset fult av pudler, eller at jeg ikke skal ha flere, er pelsarbeidet. Det er MYE pelsarbeid, dvs det tar lang tid hver gang. Selv med kortklippet hund. Og konsekvensene om man ikke kan følge opp kan bli store: sopp, ørebetennelser, hudproblemer osv. Dette er ting som lett blir kroniske.

Men gemyttmessig og personlighet, fantastisk hund :)

Annonse

Kongepudler er flotte. Andre pudler - mer skeptisk. Har ikke hatt selv, men kjenner noen som hadde i mange år. Kjempeartig hund! MEN den krever litt hjernetrim/trim da.

Hvis det er snakk om "allergivennlig" hund, så kan du også vurdere Briard. De har en pels som ikke er så ille.

Anonymous poster hash: 66331...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...