Himmel og hav Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Start ikke på nytt strikketøy med vanskelig hullmønster etter midnatt og med tre glass rødvin innabords. Tre ganger la jeg opp, strikket noen omganger, skjønte at dette ble feil, men fant ikke ut av hva feilen var og rakk opp igjen. Mektig irritert, på grensen til desperat med maniske trekk, satt jeg og leste oppskriften høyt for meg selv: "Tre rett, et kast, en rett to sammen..." mens jeg strikket, skjønte at det ble feil igjen, og plukket opp. Til slutt ga jeg opp, og slengte hele strikkedritten på gulvet og gikk og la meg. Heldigvis kommer en ny dag med ny klarhet og for mitt vedkommende, et snev av vett, så nå fant jeg fram garntullen igjen for å se om jeg skjønte mer nå. Det viser seg at der rødvin hos noen fjerner hemninger, så fjerner den hos meg evnen til å telle lengre enn til tre. Det forklarer en del...
Ziva Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Strikking i fylla kan resultere i mye rart
sug lut Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Hihi, du vet de sier at fylla øker lysten og minsker evnen!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Det der er sånn jeg strikker i edru tilstand.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Haha you and me both JuleRødeGorilla
Mama Christmas Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Det høres bedre ut enn noe jeg klarer å strikke i edru tilstand. Hvis noen gir kurs stiller jeg med strikkepinner og skeive masker.
Mistletoe and wine Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Ha ha, det er sånn jeg også strikker i edru tilstand Begynte på et skjerf for 2 år siden, det ligger fremdeles uferdig i kurven...
Iiiiik Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Et annet tips fra en strikker; ikke legg igjen strikketøyet i stua når den teite katten ligger ved siden av og later som den sover! Faen så mye garn en katt kan ødelegge på fem minutter.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Ikke sjelden de siste åra har jeg sett beundrende på resultatet av en iherdig strikkeinnsats for 7 år siden. Gravid med førstemann og mye dødtid å slå ihjel. 25 par pulsvarmere med perler og fjongt utseende. I dag begriper jeg ikke hvordan jeg greide det. Aldri om jeg hadde klart det igjen! Folk har spurt om jeg kan strikke et par til dem og jeg må svare som sant er at det greier jeg ikke lenger. Ammetåka fortsatt? Nei, bare generelt i tåka sier jeg. Kanskje jeg burde prøve igjen når jeg er litt brisen...
Himmel og hav Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2013 Ikke sjelden de siste åra har jeg sett beundrende på resultatet av en iherdig strikkeinnsats for 7 år siden. Gravid med førstemann og mye dødtid å slå ihjel. 25 par pulsvarmere med perler og fjongt utseende. I dag begriper jeg ikke hvordan jeg greide det. Aldri om jeg hadde klart det igjen! Folk har spurt om jeg kan strikke et par til dem og jeg må svare som sant er at det greier jeg ikke lenger. Ammetåka fortsatt? Nei, bare generelt i tåka sier jeg. Kanskje jeg burde prøve igjen når jeg er litt brisen... Kanskje du må begynne på bunnen igjen? Med sånt billig, stritt ullgarn fra resteskuffen på håndarbeidsrommet, klamme strikkepinner, altfor harde masker og ei håndarbeidslærerinne som med sin søteste stemme prøver å forsikre deg om at du er sååå flink og at dette blir sååå fint, selv om du startet med 18 masker og slutter med 43?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Ikke sjelden de siste åra har jeg sett beundrende på resultatet av en iherdig strikkeinnsats for 7 år siden. Gravid med førstemann og mye dødtid å slå ihjel. 25 par pulsvarmere med perler og fjongt utseende. I dag begriper jeg ikke hvordan jeg greide det. Aldri om jeg hadde klart det igjen! Folk har spurt om jeg kan strikke et par til dem og jeg må svare som sant er at det greier jeg ikke lenger. Ammetåka fortsatt? Nei, bare generelt i tåka sier jeg. Kanskje jeg burde prøve igjen når jeg er litt brisen... Kanskje du må begynne på bunnen igjen? Med sånt billig, stritt ullgarn fra resteskuffen på håndarbeidsrommet, klamme strikkepinner, altfor harde masker og ei håndarbeidslærerinne som med sin søteste stemme prøver å forsikre deg om at du er sååå flink og at dette blir sååå fint, selv om du startet med 18 masker og slutter med 43? Kanskje det. Neste bursdagsønske blir timer med snill og grei håndarbeidsdame. Liker jo godt å strikke så vil gjerne lære meg det...igjen.
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er egentlig flink til å strikke, men jeg har kommet frem til at det er så enkelt å bestille andres håndarbeid på nett (jeg elsker Etsy) og så slipper jeg senebetennelser, vond nakke og at ting ikke går som planlagt (det tåler jeg tross alt ikke) Hadde tenkt at jeg skulle strikke enormt mye til babyen, men så har jeg heller fått tak i noen ukrainere, et par amerikanere og en portugiser som både strikker og hekler alt jeg ønsker. Nesten litt trist, men det er jo så enkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå