Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Hvilke symptomer viste seg og når? Og hva ble resultatet? Anonymous poster hash: 5381f...a70
Stella Maris Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Jeg fikk symptomer 2 dg etter innsett. Løp på do i ett sett, småsvimmel, ømme bryster, sippete, varm, sulten hele tiden. Resultatet ble positiv test etter 10 dager, positiv blodprøve på dag 14, ultralyd uke 7, ultralyd uke 13. Frem til da var alt bra, hadde masse symptomer men slapp unna kvalmen(bortsett fra om jeg ikke spiste ofte og nok). Hadde skikkelig ulvehunger. Kjente de første sommerfuglvingene uke 11-12. Mer bevegelse i magen fra uke 15-16, men var usikker på hva jeg faktisk kjente. Var veldig sliten fra uke 8 til uke 17. Skulle begynne å trene igjen og endelig "komme i gang med livet" igjen... Uke 18 oul, fikk beskjed om at jeg hadde lite fostervann og vi måtte ta stilling til om vi ville ta abort eller ikke før uke 21. uke 19 fikk beskjed om at jeg hadde hatt vannavgang og plasenta prevea. Samtidig som vi fikk disse tunge beskjedene så ble det mer og mer bevegelse i magen. Jeg hadde lite symptomer, men en sprellemann i magen. Vi visste ikke hvilket kjønn det ble, før han kom ut og hilste på oss. Fikk hilse på babyen hver uke, og jeg tok blodprøver 3 ganger i uken i to mnd. Det gikk ikke an å se babyen pga lite fostervann, men hjertelyden... den beste lyden i hele verden. uke 23 ble innlagt på Obsen for første gang, fikk modningssprøyter. uke 24 innlagt igjen på Obsen med infeksjon uke 25 feiret at vi endelig var kommet over verste kneiken(visste vi ville få prematurt barn, og at jeg måtte gjennom KS i uke 34) uke 27+1 kom magetrollet vårt til verden med ks. Han har vært ute i verden i 9 uker 3dg, er uke 36+4 i dag. En bitteliten stor kjempe på 1145gr 36cm kom til verden, han er i dag 2500gr 44cm. Han spiser litt selv, får pustehjelp, ser på oss med stooore blå øyne som smelter is og har gitt oss de første smilene. Så selv om vi trengte hjelp med befruktning, har vært borti det meste i graviditeten, hatt en vanskelig fødsel og lange tunge mnd, så ser vi lyset i tunnelen og har verdens beste gutt som blir med oss hjem etter jul
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Jeg fikk symptomer 2 dg etter innsett. Løp på do i ett sett, småsvimmel, ømme bryster, sippete, varm, sulten hele tiden. Resultatet ble positiv test etter 10 dager, positiv blodprøve på dag 14, ultralyd uke 7, ultralyd uke 13. Frem til da var alt bra, hadde masse symptomer men slapp unna kvalmen(bortsett fra om jeg ikke spiste ofte og nok). Hadde skikkelig ulvehunger. Kjente de første sommerfuglvingene uke 11-12. Mer bevegelse i magen fra uke 15-16, men var usikker på hva jeg faktisk kjente. Var veldig sliten fra uke 8 til uke 17. Skulle begynne å trene igjen og endelig "komme i gang med livet" igjen... Uke 18 oul, fikk beskjed om at jeg hadde lite fostervann og vi måtte ta stilling til om vi ville ta abort eller ikke før uke 21. uke 19 fikk beskjed om at jeg hadde hatt vannavgang og plasenta prevea. Samtidig som vi fikk disse tunge beskjedene så ble det mer og mer bevegelse i magen. Jeg hadde lite symptomer, men en sprellemann i magen. Vi visste ikke hvilket kjønn det ble, før han kom ut og hilste på oss. Fikk hilse på babyen hver uke, og jeg tok blodprøver 3 ganger i uken i to mnd. Det gikk ikke an å se babyen pga lite fostervann, men hjertelyden... den beste lyden i hele verden. uke 23 ble innlagt på Obsen for første gang, fikk modningssprøyter. uke 24 innlagt igjen på Obsen med infeksjon uke 25 feiret at vi endelig var kommet over verste kneiken(visste vi ville få prematurt barn, og at jeg måtte gjennom KS i uke 34) uke 27+1 kom magetrollet vårt til verden med ks. Han har vært ute i verden i 9 uker 3dg, er uke 36+4 i dag. En bitteliten stor kjempe på 1145gr 36cm kom til verden, han er i dag 2500gr 44cm. Han spiser litt selv, får pustehjelp, ser på oss med stooore blå øyne som smelter is og har gitt oss de første smilene. Så selv om vi trengte hjelp med befruktning, har vært borti det meste i graviditeten, hatt en vanskelig fødsel og lange tunge mnd, så ser vi lyset i tunnelen og har verdens beste gutt som blir med oss hjem etter jul For en rørende opplevelse du har å fortelle. Så flott at alt går bra. Jeg ønsker dere lykke til videre! Nyt barseltiden, selv om ingenting nok har blitt slik som planlagt! Selv har jeg hatt ømme bryster, oppblåst og sulten... Tenker at det er bivirkninger fra Lutinusen...Er nå på RD 9. Men i dag er symptomene nesten borte.. Dette gjør meg urolig... Har bestemt meg for å teste på tirsdag... HI Anonymous poster hash: 5381f...a70
Stella Maris Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Masse lykke til. Opplevde at symptomene kom og gikk litt, noen dager sterkere enn andre.
mam&mam Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er på dag 6 etter innsett idag, har hatt mye action i livmor, typ stikkinger og mens murringer, aner ikke hva jeg skal kjenne etter. Ømme pupper ol er vel pga lutinusen tenker jeg, ellers er jeg ganske irritabel og er oftere på do. Idag er jeg skikkelig kvalm og har vondt i hodet, men hvem vet om det er pga migrene eller noe annet. Jeg synes starten på denne rugetiden er fæl, gått greit fram til igår men nå er det bare fælt. Gleder meg til jeg får teste og får det avklart begynte å blø på dag 10 sist, hadde ingen symptomer da som jeg kan huske... Lykke til og gratulerer med en liten venn anonym bruker, lykken i livet selv med en hard start 💜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå