Gå til innhold

Fantastisk med en dings der man kan høre babyens hjerte <3

Anbefalte innlegg

Visste ikke det var mulig å høre babyens hjertelyd hjemme i egen stue, inntil venninnen min viste meg doppleren hun hadde kjøpt på nett. Hun er 15 uker på vei og på et par sekunder hørte vi babyens hjerte banke. Deretter fikk jeg prøve, og fant også verdens fineste lyd. Helt fantastisk!!

Ingen tvil om hva jeg ønsker meg av mannen til jul i år...

Anonymous poster hash: 26b73...143

Fortsetter under...

God å betryggende å ha men kan gi mange unødvendige bekymringer sånn som meg. Er herlig å høre knotten lever men jeg får inn 2 hjertelyder og blir bekymret om det er bare en eller 2 der, for angelsond kan gi ekko. Så er ikke bare bra. Men er enig å ha når en et utrygg, da det godt å vite at knotten har det bra. 😃

jeg har brukt den myyye. helt til jeg spurte gynekologen min /ultralydlegen. Han sa at doppler ikke er farlig å bruke en gang i blandt. kanskje en gang i uken, men at man ikke skal bruke den lenge av gangen. han sier at fosteret kan bli overopphetet pga ultralydbølgene den sender ut. og den er mye kraftigere enn et vanlig ul apparat med bilde. etter jeg fikk vite det har jeg brukt den mindre. men er jo ikke farlig med å bruke den litt.

Anonymous poster hash: fcc8e...eba

Annonse

Dopplere som Angelsounds hadde neppe hatt FDA -godkjennelse(American food and drug administration) eller CE-godkjennelse dersom det hadde noe som helst skadelig effekt på fosteret. I tillegg finnes det ingen forskning som viser at ultralyd eller dopplere er skadelig. Da hadde heller ikke jordmødre og leger brukt disse apparatene. Min jordmor synes det er helt topp at jeg bruker doppler hjemme, så lenge jeg veg hvordan jeg skal bruke den.

Den ene hjertelyden er vel din egen? Syntes det var enkelt å høre forskjell jeg da. Babyens går jo dobbelt så raskt.

Anonymous poster hash: 8205e...819

. Nei, er desverre ikke min for den legger jeg godt merke til. Men jeg har to plasser som jeg får opp hjertelyd på 140-150 men mest sansynlig et det bare ekko eller noe

Jeg hører også hjertelyden to plasser, på hver sin side. Men det er forskjell på lyden, den ene siden er den lett og høre og er "ren", mens den på andre siden høres ut som den har litt ekko. Hører tydelig forskjell på de, og har vært til ul så vet det bare er en der inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...