Gå til innhold

Mange sexpartnere og ons

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt mange sexpartnere, kortvarige forhold, ons og ferieflørter - tenker dere med musa (eller pikken for menn)?

Hvorfor utsette seg for smittefare ved å ha seg med folk som er lette på tråden?

Ung og dum? Så dum er man ikke når man er ung. Det må ligge noe annet bak tenker jeg.

Anonymous poster hash: 5759c...0d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smittefare med folk som er lette på tråden? Aha, så hvis noen ikke er "lette på tråden" så er det ingen smittefare? Eller mener du det er bedre å utsette seg for smittefare med noen som ikke er "lett på tråden"?

Sånn, til info, kondom beskytter mot det meste av smitte. I tilfelle du ikke visste det. ;)

Anonymous poster hash: b9903...387
Skrevet

Ha..... den jeg ble smittet med klamydia av, var faktisk han som ble far til mine tre barn. Og som jeg hadde et forhold til i 15 år. Dette var i førsten av forholdet.

Skrevet

Sex er godt hvorfor spare på det?

Kondom er en grei oppfinnelse.

Anonymous poster hash: f04a6...6fa
Skrevet

Sikker sex er vel stikkordet her!

Har da rett på et sexliv selv om man ikke er i et langvarig forhold. Og det er heller ikke risikofritt å ha ubeskyttet sex med en fast partner, det er faktisk veeeldig mange som har seg andre steder i tillegg og som lar være å bruke kondom med andre selv om de har partner hjemme...

Anonymous poster hash: be157...516
Skrevet

Lette på tråden? Hvilket århundre lever du i egentlig ;)?

Har vanligvis praktisert sikker sex, eller så har jeg og tidligere partnere sjekket oss for sykdommer før vi har hatt sex uten kondom. Lærte det etter å ha fått klamydia av den første jeg noensinne hadde sex med...

Skrevet

Kondomer kan sprekke og man bytter vel kroppsvæsker ved klining før og under akten? Uansett så er vel smitterisikoen langt større fra en som er lett på tråden enn en som er mer tilbakeholden? Ganske enkel sannsynlighetsregning dette her.

Du som fikk klamydia av førstemann….. da var vel han lett på tråden da.

Fast forhold hvor en part har seg med andre underveis….. da er man vel lett på tråden da.

Skrevet

Jeg har aldri hatt sex uten kondom før jeg møtte mannen min. Jeg har heller aldri hatt en kjønnssykdom. En venninne av meg, som har hatt få partnere, har allikevel blitt smittet av klamydia flere ganger. Å være prippen er ingen garanti for å slippe unna uhumskheter. 

Om en er uheldig og kondomet sprekker, tar man sine forhåndsregler og går til legen og sjekker at alt er ok + tar en angrepille. Det går an å opptre ansvarlig selv om en er "løs på tråden" som du så flott kaller det.

Anonymous poster hash: 24ed1...9ac
Skrevet

Kondomer kan sprekke og man bytter vel kroppsvæsker ved klining før og under akten? Uansett så er vel smitterisikoen langt større fra en som er lett på tråden enn en som er mer tilbakeholden? Ganske enkel sannsynlighetsregning dette her.

Fast forhold hvor en part har seg med andre underveis….. da er man vel lett på tråden da.

Haha, gud bedre ;).

Nei, smitterisikoen har ikke bare med antall partnere å gjøre, men med kunnskapsmangel eller manglende omtanke for den andre som medfører lite bruk av beskyttelse. Og kondomer sprekker ikke dersom de har rett størrelse og ikke har gått ut på dato.

Har selv hatt sex med en del færre enn dem jeg kjenner, og det er ikke av mangel på tilbud, men fordi jeg vanligvis må kjenne en sterk kjemi på flere plan selv når jeg har sterke seksuelle lyster. Å ha et one night stand kun for sexens skyld sitter i praksis ofte lengre inne enn jeg først tror.

Det vil ikke si at jeg ikke har hatt one night stand overhodet, men jeg har aldri opplevd sprukket kondom, og hadde ingen kjønnsykdommer etter siste underlivssjekk som ble foretatt på et tidspunkt en stund etter siste partner.

Skrevet

Jeg har hatt for mange, og skammer meg over det :( men jeg har ALDRI fått noe sykdommer...

Og at du mener det må være noe bak det, er ganske dårlig argument syns jeg, skulle jeg heller vært i et forhold og vært utro da eller? Nå er jeg gift og ferdig med alt av tull fra før og er trofast :)

Anonymous poster hash: 43031...af1

Skrevet

Haha, gud bedre ;).

Nei, smitterisikoen har ikke bare med antall partnere å gjøre, men med kunnskapsmangel eller manglende omtanke for den andre som medfører lite bruk av beskyttelse. Og kondomer sprekker ikke dersom de har rett størrelse og ikke har gått ut på dato.

Har selv hatt sex med en del færre enn dem jeg kjenner, og det er ikke av mangel på tilbud, men fordi jeg vanligvis må kjenne en sterk kjemi på flere plan selv når jeg har sterke seksuelle lyster. Å ha et one night stand kun for sexens skyld sitter i praksis ofte lengre inne enn jeg først tror.

Det vil ikke si at jeg ikke har hatt one night stand overhodet, men jeg har aldri opplevd sprukket kondom, og hadde ingen kjønnsykdommer etter siste underlivssjekk som ble foretatt på et tidspunkt en stund etter siste partner.

Årsaken til at det i praksis kan sitte lengre inne enn antatt å ha et ons for min del, er fordi jeg tror at sexen blir best selv i en slik situasjon dersom man kjenner sterk tiltrekning både på et fysisk og mentalt plan i forkant :).

Skrevet

Sex er bra. Og er man seksuelt aktiv en tredve-førti års tid så trenger man likevel ikke ha blitt smittet av noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...