Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Kan dere ansvarlige hundeeiere si meg om det er ok å kreve at en stor, leken, tilsynelatende vennligsinnet hund alltid skal gå i bånd i et tettbebygget område med et titalls småbarnsfamilier og tilhørende felles lekeplass rett utenfor huset? Anonymous poster hash: 63c67...540
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Har hund. Han elsker å leke med barn men han får ikke lov. Ting KAN skje og jeg kan ikke tenke meg noe værre at han skader et barn og må avlives. Loven om hundehold er klar hunden kan være løs OM de har kontroll på den og den ikke er til sjenanse for andre. Om du er utilpass kan du med loven på din side kreve den er i bånd. Spørs om eier forstår deg, det er så mange dumme eiere som tror at deres hund er Guds gave til folket. Anonymous poster hash: fea42...dfb
Sommerfeeling Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Her i byen er det båndtvang på slike steder. Hvorfor vil du ha hunden i bånd? Det er sunt for barn å omgås dyr, så sant hunden oppfører seg fint. Jeg hadde ikke sagt noe.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Takk for svar! Personlig har jeg en på fire og en på ett og et halvt som ikke kan vise seg ute uten at denne hunden kan komme springende til raskt. Eldste har blitt skremt av en løs rottweiler før og føler seg ikke trygg i egen hage/område lenger. Ellers kryr det av barn i denne alderen og eldre barn som har det på samme viset. Også voksne er engstelige selv om hunden ser ut til å være godt dressert. Jeg har gått fra å like hunder godt og å føle meg trygg til å innse at de er dyr med instinkter som kan være til stor fare for barn. Alle andre med hund, også små hunder, holder de i bånd her alltid. Anonymous poster hash: 63c67...540
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Kan dere ansvarlige hundeeiere si meg om det er ok å kreve at en stor, leken, tilsynelatende vennligsinnet hund alltid skal gå i bånd i et tettbebygget område med et titalls småbarnsfamilier og tilhørende felles lekeplass rett utenfor huset? Anonymous poster hash: 63c67...540 [/quot Overhode ikke greit, ring hundefangeren hvis eier ikke skjerper seg etter tilsnakk Anonymous poster hash: 22a86...101
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Vi er ikke redd for hund så vi hadde ikke brydd oss. Går mange hunder løse her i området. Er ikke redd for å slippe barna da de har kunnskap om hvordan de oppfører seg mot både løse hunder og hund i bånd. Men for de voksne og barna som er redde så skjønner jeg at det ikke er greit. Anonymous poster hash: f6f36...b29
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Ja, det syns jeg dere kan. Har selv hund, og kunne ikke drømme om å ha ham løs rundt mange barn ute. Lar han aldri være alene med barn i det hele tatt.. Anonymous poster hash: bcfa8...daf
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Tusen takk for innspill. Jeg skal prate med eierne. Det er begrenset hvor mye ungene er ute nå, men til våren blir det et stort problem om den er løs. Like greit å ta det opp nå. Anonymous poster hash: 63c67...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå