Gå til innhold

Søskenvogn... Er erfaringer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får en til når førstemann akkurat har blitt 3 år. Men problemet er at hun stikker av når muligheten byr seg :( normalt sett holder det med et søskenbrett, men er redd hun løper når jeg da er ute med dem alene, kan jo ikke la henne løpe, og heller ikke gå fra den lille... Så noen som vil dele sine erfaringer?

Anonymous poster hash: e311c...2ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, ble feil i teksten...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hadde akkurat samme problemstilling! Endte opp med en Phil & Teds. Helt genialt!! Men! Trehjuling var ikke bra for meg, vanskelig å styre med en hånd, og den er ekkel på ujevn mark, der marken heller sideveis hvis du skjønner. Men de har en firehjuling, og den hadde jeg ikke nølt med å kjøpe.

Babyjogger sin søskenvogn var også en god kandidat for min del.

Skrevet

Hadde akkurat samme problemstilling! Endte opp med en Phil & Teds. Helt genialt!! Men! Trehjuling var ikke bra for meg, vanskelig å styre med en hånd, og den er ekkel på ujevn mark, der marken heller sideveis hvis du skjønner. Men de har en firehjuling, og den hadde jeg ikke nølt med å kjøpe.

Babyjogger sin søskenvogn var også en god kandidat for min del.

Takk for svar :) hvor lenge brukte du den? Tenker at folk syns det er teit med søskenvogn når henne er så "stor"

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sønnen min var 2 år og 9 mnd når lillesøster kom til. Vi bruker den enda, 6 mnd senere, og det geniale er jo at når behovet endres, er det jo bare å pakke vekk søskensetet og så har man fremdeles en vogn å bruke til den lille. Så den blir jo ikke overflødig :)

Det eneste jeg kan si mtp akkurat disse vognene, foruten det med 3 hjul, er at man nok bør kjøpe sånn beskyttelsestrekk for å ha på sidene. Jeg har bare myggnetting og det skjermer veldig lite når det blåser. Babyen ligger i en sånn mykbag da.

Men jeg har fremdeles bagvogna etter storebroren, så jeg kan bruke den også, og det er jeg litt glad for på styggværsdager ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hva folk tenker og tycker bryr jeg meg ikke noe om, jeg må gjøre det som gir oss som familie en enkel og fin hverdag ;) og jeg har dessuten sett lange fire-fem-åringer i vogn, så de knapt fikk plass :P men de har vel sine grunner de også :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg merker jo at storebror sitter mindre og mindre i vogna, men når trassetrollet kommer fram er den gull verdt. Det føles så trygt å ha den muligheten. Og også er det effektivt å "true" med :P

Såh, nå skal jeg sove litt :)

Skrevet

Anbefaler søskenvogn på det varmeste :) Vi har brukt både søskensete og søskenbrett, men kun vogna funker når trassen er på det verste og han nekter å høre etter.

Skrevet

Vi kjøpte søskenvogn når minste var 8 mnder og eldste nærmet seg 3,5 år. Har ikke angret et sekund! På lange turer og på slitsomme dager var den gull verdt, og vi hadde ikke klart oss uten. Iallefall ikke de gangene jeg hadde de med alene.

Skrevet (endret)

Vi har TFK Twinner Twist Duo, med markedets lengste sportsdel :) Separate kalesjer og hevbare fotbrett :laugh: Veldig fornøyde! Mye lettere å styre/kjøre enn Emmaljunga Citycrossen vår, og den tar nesten mindre plass sammenlagt enn Citycrossen i tillegg :) Bagdelen er ganske liten da slik at man må fort over på sportsdel til babyen (rundt 5 mnd vil jeg tro). Men jeg har forstått at det er slik med de aller fleste søskenvogner.

Noe du bør tenke på er hvor høy kalesjen er slik at ikke eldste stanger i den, hvert fall dersom det ikke er separate kalesjer. Vi brukte vogna masse i sommer og på ferie, samt på kjøpesenter. Selv om eldste på 2 1/2 fint klarer å gå selv så er det som du skriver, kjekt å kunne ha kontroll på hvor han er når man er på steder med mye folk, hvor det er fort gjort å stikke av/bli borte. Hvert fall når man skal holde styr på en baby i tillegg.

Endret av Madolyn
Skrevet

Jeg kjøpte en carrena med 3hjul, det var den billigste jeg fant men jeg er utrolig glad jeg valgte den. For bedre vogn skulle en lete lenge etter. Jeg kom meg frem uansett underlag, skog , asvalt som i høy snø. Jeg så andre slet på glatta og i snøvær, men jeg kom meg lett frem.

Jeg var veldig skeptisk siden det ikke gikk ann snu veien ungene satt, men i kalesjen var det tittehull, så da fikk jeg alltid sett minsten om jeg hadde behov for det. Hn største baken litt i kalesjen og jeg kunne åpne luken slik at jeg så henne.

Vogna er fortsatt i bruk 9år etter. Nå er det min søster som har den til sine barn på 2og 5 år. Han største sitter lite i den, men greit å sitte når beina er slitene.

Vi låner den når vi skal på tur til dyreparken osv. For da kan vi ha all bagasje i den. Men ungene kan fortsatt sitte i den og hvile beina om de trenger det. Jeg får også plass midt forran om jeg trenger en pust i bakken. Hun ene var 12år når vi var i dyreparken ett år, hun sovnet i vogna for hun var så sliten. Så litt rart ut med ett stort barn liggende i vogna, men fryktelig deilig at det var mulig. Hadde blitt en utrivelig dag om vi skulle slept henne med oss når hun var så sliten.

Nettet som var under er i stykker, vi kunne sikkert kjøpt nytt eller enkelt reparert det. Men vi har ikke stort behov for det. For hjulet har vi lappet en gang, men utover det så har den fungert helt supert. Og må si at en billig vogn som har overlevd i 9år, 7 unger sier sitt. Og prisen var 1499kr. Jeg forventet meg ikke mye, men fikk en vogn som har tålt det meste og mere til. En barnevogn er ikke laget for at en 12åring skal kunne sove der mens vi triller, men de den gjort.

Anonymous poster hash: 52417...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...