Gå til innhold

Dilemma....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rotta vår har fått ørebetennelse.

Den har fått alvorlig head-tilt, balanseproblemer, klarer ikke spise/drikke, tiss og bæsj over hele seg mm. 

Tilstanden kan muligens bli bra hvis rotta får antibiotika innen svært kort tid. Denne må gies over 1 mnd og flere ganger pr dag.

Men vi skal på juleferie i 2 uker! 

Og rotta kan ikke være med, nektelse fra alle familiene vi skal besøke. Rotte er skadedyr, ikke kjæledyr mener de. Vi MÅ hjem, familie som er viktig å besøke(alderdom/kreft) da det er store avstander og derav få besøk i året(2).

Personen som skulle passe rotta er plutselig ikke så gira nå.. Lite sannsynlig vi får noen andre til å ta den, nå blir det plutselig litt mer jobb med den..

Sååå...føler det er to valg her.. avlyse juleferie pga rotta - eller avlive :hakeslepp: 

Hva ville du ha gjort :unsure: 

Anonymous poster hash: c961f...b51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke være stygg nå, men har kjæledyrrotter ikke ganske kort liv i utgangspunkt? I så fall er det kanskje det beste at den slipper å bli plaget.

Hvis dere ikke vil avlive dyret: Jeg kan skjønne at ikke alle klarer å se rotter som kjæledyr og det må bare godtas. Kan dere ikke bo på hotel når dere reiser på familiebesøk? De gjør vi selv, riktignok fordi mannen min ikke orker bo hos familien flere dager i strekk.

Skrevet

Hvor bor du? Mulig det er noen her inne som gjerne passer rotta di 🐭

Eventuelt legg ut en forespørsel på FB.

Anonymous poster hash: 67f0d...446

Skrevet

Jeg er ikke av dem som avliver dyr fort altså, men kanskje det er best uansett for rotta å få slippe? Jeg tenker at hvis ikke den kan spise og tisser og bæsjer på seg hele tiden så har den det jo ikke godt?

Du sier muligens bra... Hva er oddsen for det? Blir den nesten garantert bra så er det en ting med 50/50 så synes jeg det blir litt for mye påkjenning for rotta enn hva som er nødvendig...

Fælt når dyra våre lider! Måtte selv operere hunden min for 2 måneder siden for jursvulst :-(

Skrevet

Dere har valgt og skaffe dere et kjæledyr og da burde dere absolutt ta det ansvaret som følger med. Jeg mener det ikke er greit å avlive ved mindre dyrlegen mener det er til rottas beste.

Anonymous poster hash: a9deb...875
Skrevet

Den har fått alvorlig head-tilt, balanseproblemer, klarer ikke spise/drikke, tiss og bæsj over hele seg mm. 

Tilstanden kan muligens bli bra hvis rotta får antibiotika innen svært kort tid. Denne må gies over 1 mnd og flere ganger pr dag.

Og rotta kan ikke være med, nektelse fra alle familiene vi skal besøke. Rotte er skadedyr, ikke kjæledyr mener de. Vi MÅ hjem, familie som er viktig å besøke(alderdom/kreft) da det er store avstander og derav få besøk i året(2).

Personen som skulle passe rotta er plutselig ikke så gira nå.. Lite sannsynlig vi får noen andre til å ta den, nå blir det plutselig litt mer jobb med den..

Sååå...føler det er to valg her.. avlyse juleferie pga rotta - eller avlive :hakeslepp: 

Må vel være noen som kan hjelpe dere? Kjenner dere ingen andre som har rotter?

Skrevet

avliv.

Anonymous poster hash: 90fe4...751
Skrevet

Avlive. Skulle bare mangle...

Anonymous poster hash: b3a69...9b3

Skrevet

Hva er viktigste for deg? Rotta eller å ha muligheten til å besøke kreftrammet familie. Hvilken avgjørelse tror du at du mest kan stå inne for senere?

Anonymous poster hash: 65637...374
Skrevet

Hva med å betale noen for å ta vare på rotta deres og gi henne/ham medisiner i jula? Legg ut en annonse på finn.no Sikkert noen som kan gjøre det. Det er mange flinke, ansvarsfulle ungdommer også! Lag et system for medisineringen - avkryssingsliste el.l. sånn at dere ser at rotta har fått medisin til riktig tid hver dag. Lykke til! Alle dyr har et liv. Lite og stort <3

Skrevet

Jeg hadde en rotte med samme lidelse engang.

Ingen medisiner hjalp der og det endte uansett med avlivelse.

Selv en rotte blir man vanvittig glad i, men jeg hadde sett an alderen til dyret.

Skrevet

Uff det er så vanskelig. Jeg har fått følelser for dyret :wub:  hun er bare så skjønn!

Grubler hardt, bestemmelse senest mandag..

Familien kommer først, men har jo ikke lyst å være iskald å kverke rotta fordi det ikke passer med dyr i jula :sukk:  

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...