Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale bæretøy til bruk fra nyfødt og oppover? Vil ha noe vi kan bruke helt fra starten av..

Er redd det kan bli styrete med første barnet og sjal som må knytes hver gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ergobaby med spedbarnsinnlegg, det har vært gull verdt her i gården. kan brukes opp til ca 4 år :D

Skrevet

Jeg har brukt både Baby k´tan og mei tai til nyfødt, fornøyd med begge deler.

Anonymous poster hash: e6a96...617
Skrevet

Ergobaby med spedbarnsinnlegg, det har vært gull verdt her i gården. kan brukes opp til ca 4 år :D

Hvor skal beina til babyen være når de sitter i spedbarnsinnlegget? Skjønner det ikke.

Og hvor lenge kan spedbarnsinnlegget brukes?

Anonymous poster hash: 7aa3c...94d

Skrevet

Elastisk sjal anbefales ofte i starten. Det kan du knytte på deg først, og så bare putte babyen inni etterpå. 

Caboo (ble vel linket til den over her?) innebærer mindre knytting, siden du strammer med ringer, men er vel litt det samme prinsippet (har ikke brukt det selv).

Andre alternativer er mei tai (gjerne med sjalstropper), ringslynge og bæreseler som f.eks. ergo med spedbarnsinnlegg. Formsydde bæreseler er ofte ikke ideelle helt i starten (har ikke prøvd Ergo med spedbarnsinnlegg, som ble nevnt over her, selv). 

Hvis du vil ha noe som kan brukes gjennom hele bæreperioden, vil jeg slå et slag for vevd sjal personlig. ;) Læringskurven er litt brattere, men det er det desidert mest fleksible bæretøyet. Men ønsker du noe som er enkelt å bruke i starten, ville jeg satser på elastisk sjal, evt Caboo. 

Anonymous poster hash: 895dc...d94
Skrevet

Det beste er jo å bruke elsatisk sjal i starten, for så å gå over til et vevd evt en formsydd når barnet er større.

Du kan feks bruke angelpack fra nyfødt, men den er ikke så god når barnet blir tyngre. Kommer helt Ann på hvor lenge du planlegger å bære barnet (tenker alder og vekt)

De formsydde som har nyfødtinnlegg kan jo brukes, men det er ikke det beste for barnet.

Meitai kan brukes fra nyfødt og lenge. Og enkel knyting som selv mannen klarer ;)

Skrevet

Kanskje jeg skal gå for ett sjal da... Småen kommer i januar, så hadde vært supert og kommet oss ut på tur med hunden men uten vogn. Samt å kunne bære han inne også hvis det er behov for det.

Er det sånn at sjal er lurt å kjøpe brukt? Fordi da er de allerede "strukket"?

Skrevet

Kjøpte brukt elastisk sjal på finn, det var nok ikke brukt i det hele tatt og kostet halve prisen. Likte det godt i starten. Låner det villig ut til venninner med små når jeg ikke bruker det selv.

Skrevet

Elastisk sjal kan du fint kjøpe brukt, jeg har ikke opplevd at de mister elastisiteten sin.. Da sparer du penger på noe du bare bruker en kort stund :)

Et vevd sjal er gjerne mykere når det er brukt, men det strekkes ikke.

Har et Elastisk du godt kan få kjøpe hvis du vil, jeg bærer i andre ting

Skrevet

Anbefaler Caboo, som jeg linket til over her, siden det er ferdigknyttet og dermed superlett å ta på. Fåes kjøpt pent brukt på finn for 500-lappen. Vel verdt hver eneste krone :D

Anonymous poster hash: cbd74...06c
Skrevet

Så ett moby wrap til 250 kr på finn som jeg lurte litt på, virket egentlig ganske greit ifht at man kan knyte det på flere måter, som feks ved amming..

Anonym: hvordan er det ifht Caboo? Kan man amme i det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...