DaTuMa Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har laktoseallergi. Så holder meg stort sett unna melkeprodukter. Men kan fint ha litt melk i sausen o.l. uten å bli dårlig. Fullammet babyen til den var 4 mnd, da begynte vi å introdusere grøt (i samråd med ha fordi den ikke ble skikkelig mett av melken lenger). Har tidligere prøvd nan bed to anledninger, fordi jeg ikke klarer å pumpe meg. Babyen ble da hysterisk i to dager og fikk utslett, så tydelig at han reagerte Har da regnet med at han heller ikke tåler melk så vi dro til Sverige og kjøpte masse melkefrie grøter. Det har gått veldig fint. For en ukes tid siden gikk vi tom for grøt og prøvde med en vanlig grøt kjøpt i butikken. Merket ingen umiddelbar reaksjon så tenkte at han tålte den greit. Men han har begynt å gulpe masse (har aldri gulpet før av hverken melk eller grøt), kan det være melken i grøten som gjør det? Jeg har kjøpt inn ingredienser til å lage min egen grøt, vet også at holle selger allergigrøt på helsekosten. Så jeg skal prøve å holde han unna melkegrøt fremover for å se om han slutter å gulpe. Dere som har erfaring med baby og melkeallergi, høres dette ut som det? Takker på forhånd for svar
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Høres slik ut ja :/ men snakk med legen og få utredning! Godt å få snakket med barnelege og få råd for hvordan du går frem videre med mat. Og evt få blå resept på mme. Anonymous poster hash: e8d42...fa6
DaTuMa Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2013 Må jeg til spesialist da, eller gjøres det hos fastlegen?
I scream for icecream! Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Ja, det kan høres slik ut. Min baby hadde melkeallergi (eller melkeproteinintoleranse siden det ikke ga utslag på blodprøve). Han gulpet utrolig mye og ble veldig forstoppet.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Dra til spesialist og få det bekreftet/avkreftet. Viktig at baby får i seg næringsstoffene som trengs. Har du medfødt laktoseintoleranse? Er det noe som heter laktoseallergi? Vår baby får nutramigen på blå resept, far er født laktoseintolerant og det er bror også. Jeg (mor) er veldig sensitiv på melkemat... Anonymous poster hash: 81f94...c20
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Min tåler ikke melk og gulper voldsomt. Det gjorde eldste og, og hun har fått påvist allergi nå. Legen henviste oss til barnelegen på sykehuset som stilte diagnosen utfra somatikken
DaTuMa Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2013 Ja det heter vel laktoseintolerant og ikke allergisk. Har kjøpt en pakke nutramigen i Sverige, men ikke testet den enda. Han har blitt tregere i magen nå mens han har spist grøten med melk i også. Æsj, stakkars liten Da får vi komme oss til legen virker det som. Takk for svar
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Ja det heter vel laktoseintolerant og ikke allergisk. Har kjøpt en pakke nutramigen i Sverige, men ikke testet den enda. Han har blitt tregere i magen nå mens han har spist grøten med melk i også. Æsj, stakkars liten Da får vi komme oss til legen virker det som. Takk for svar Intoleranse for laktose og melkeproteinallergi er to forskjellige ting. Min har sistnevnte. Legen har forresten sagt at nan kan være uheldig for magen, så kan jo være det og?
DaTuMa Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2013 Ja det heter vel laktoseintolerant og ikke allergisk. Har kjøpt en pakke nutramigen i Sverige, men ikke testet den enda. Han har blitt tregere i magen nå mens han har spist grøten med melk i også. Æsj, stakkars liten Da får vi komme oss til legen virker det som. Takk for svar Intoleranse for laktose og melkeproteinallergi er to forskjellige ting. Min har sistnevnte. Legen har forresten sagt at nan kan være uheldig for magen, så kan jo være det og? Nan har vi prøvd bare to ganger, og det var før vi begynte med grøt. Ville bare sjekke om han tålte det sånn tilfelle jeg skulle ut engang og han ble sulten mens far var hjemme. Og siden han reagerte på det har jeg aldri gitt nan igjen.. Har heldigvis nok melk
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Ja det heter vel laktoseintolerant og ikke allergisk. Har kjøpt en pakke nutramigen i Sverige, men ikke testet den enda. Han har blitt tregere i magen nå mens han har spist grøten med melk i også. Æsj, stakkars liten Da får vi komme oss til legen virker det som. Takk for svar Intoleranse for laktose og melkeproteinallergi er to forskjellige ting. Min har sistnevnte. Legen har forresten sagt at nan kan være uheldig for magen, så kan jo være det og?Nan har vi prøvd bare to ganger, og det var før vi begynte med grøt. Ville bare sjekke om han tålte det sånn tilfelle jeg skulle ut engang og han ble sulten mens far var hjemme. Og siden han reagerte på det har jeg aldri gitt nan igjen.. Har heldigvis nok melk Ja, sånn ja prøv nutramigenen du har, den er super hjalp ikke på gulp her, men på vondten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå