Gå til innhold

Når baby fekter med armer og bein, vrir hodet frem og tilbake og strigråter, hva er galt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun nekter å spise når dette pågår.

Mistenker at hun er overtrøtt.

Anonymous poster hash: 33ee9...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å pakke henne inn i en dyne eller et teppe og vugge henne? Evt bære babyen i et bæresjal. Virket beroligende på mine.

Anonymous poster hash: dca9a...a0c
Skrevet

Sulten eller overtrøtt. Gutten min skriker seg forresten litt bort noen ganger når han er veldig sulten. Da må han få sutten sin i 10-20 sekunder å roe seg på før det nytter å gi mat i det hele tatt :-)

Min erfaring er hvertfall at dersom han har magevondt så er han stiv som en stokk mens han gråter.

Skrevet

Det kan være mye, men jeg vil nok tro hun er trøtt. Neste gang du ser at bayen viker blikket ditt, og begynner å knytte neven litt forsiktig, prøv da å legge henne. Dette er tegn på tretthet hos de små ;)

Anonymous poster hash: d5f5e...afd
Skrevet

Hun fikk mat for ikke lenge siden, så tviler litt på at hun er sulten. Men det er så sårt. På dagtid sover hun kun veldig korte lurer på rundt 10 min. Men hun kan ligge med øynene igjen og sutte på smokken lenge, uten å sove. Tror dette resulterer i at hun blir slik på kveldstid.

Nå pakka jeg henne godt inn og hun sovna til slutt.

Hun er forresten 8 uker. Burde jeg kanskje begynne å legge henne ned i senga for natta i 8 tiden? At hun rett og slett er klar for så tidlig leggetid allerede. Hun har frem til nå ligget i stua og sovet frem til vi legger oss for natta.

Hi

Skrevet (endret)

Der har du kanskje problemet ditt ja...

Frem til gutten min var ca 5 uker lå han i stua oppi lekegrinda og sov. Etter det ble han for våken og hadde ikke tid til å sove pga vi snakket, gikk forbi osv.

Løsningen ble for oss å legge ham i vognen som står i gangen. Der er det ganske mørkt og vi er der bare når vi skal på do. Bar ham opp i senga når vi selv skulle legge oss. Frem til han ble 6 mnd fikk han da flaske.

Kunne sikkert ha tatt han opp på rommet sitt, men siden det er vegg i vegg med storesøster då turte vi ikke risikoen på at han vekte henne.

Nå er han 7 mnd og legges i senga si kl 20.00 og sover hele natten :-)

Endret av ♥Madam Mim♥
Skrevet

Der har du kanskje problemet ditt ja...

Frem til gutten min var ca 5 uker lå han i stua oppi lekegrinda og sov. Etter det ble han for våken og hadde ikke tid til å sove pga vi snakket, gikk forbi osv.

Løsningen ble for oss å legge ham i vognen som står i gangen. Der er det ganske mørkt og vi er der bare når vi skal på do. Bærer ham opp i senga når vi selv skal legge oss. Frem til han ble 6 mnd fikk han da flaske.

Kunne sikkert ha tatt han opp på rommet sitt, men siden det er vegg i vegg med storesøster då turte vi ikke risikoen på at han vekte henne.

Nå er han 7 mnd og legges i senga si kl 20.00 og sover hele natten :-)

Nå sovna hun greit tilslutt ikveld :)

Men f.o.m imorgen prøver vi å legge henne ned i 8 tiden. Før hun blir slik som nå nettopp.

Hi

Skrevet

Sånn var min når hun var overtrøtt/overstimulert eller oversulten. Eneste som hjalp var å bære henne på magen og så pakke henne inn i teppe etterpå.

Anonymous poster hash: c2647...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...