Lurifaxa Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har en ett år gamel kvern (tilbehør til kenwoodmaskin) som smitter av farge/sot(?) både utenpå og inni. Noen som har opplevd lignende? Jeg hadde planer om å male mandler i dag, men jeg vil ikke risikere å få sota mandler. :s :S
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Jeg opplevde det med K-kroken. Men det var en gammel maskin jeg arvet etter min bestemor og som ikke hadde vært i bruk på noen år. Trodde årsaken var at den var gammel og ikke vaar brukt å lenge, men det var kanskje ikke hele årsaken det da... Her funka det å vaske den og bruke den med det samme, det var når den ble liggende at dette sorte belegget kom. Anonymous poster hash: 31888...81e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Sånn gjør min og.. Den har blitt mye bedre da.. Har du vasket den i oppvaskmaskin? Min ble bedre etter at jeg vasket den et par ganger der, og så med hånd et par ganger.. Den soter ikke lengre, men tok en god stund før den sluttet. :s Anonymous poster hash: 29535...0cc
skjotta Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 De soter når de vaskes i oppvaskmaskin. Det hjelper å ta delene ut og tørke dem straks maskunen er ferdig.
Lurifaxa Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2013 Sånn gjør min og.. Den har blitt mye bedre da.. Har du vasket den i oppvaskmaskin? Min ble bedre etter at jeg vasket den et par ganger der, og så med hånd et par ganger.. Den soter ikke lengre, men tok en god stund før den sluttet. :s Anonymous poster hash: 29535...0cc Den ble slik etter at jeg vasket den i oppvaskmaskinen. Kanskje jeg må vaske den ett par ganger til inni der? Men er det virkelig meningen at den skal være slik? Veldig rart!
Lurifaxa Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2013 De soter når de vaskes i oppvaskmaskin. Det hjelper å ta delene ut og tørke dem straks maskunen er ferdig. Ja, det var etter at jeg hadde den i oppvaskmaskinen den begynte å sote. Da skal jeg prøve å tørke de rett etterpå. Takk for tips!
kråkemamma Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Delene blir sorte fordi man vasker det i maskina. Man skal helst ta det for hånd. Evt tørk godt eller vask for hånd etter oppvaskmaskina.
Mars17 Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Aluminium skal aldri vaskes i oppvaskemaskin, da skiller de ut stoffer (når jeg gikk i lære som konditor sa de at dette var kreftfremkallende, jeg finner etter veldig lett googling ikke noe som underbygger det). Deigen osv som du bruker kroken/kvernen til blir også misfarget.. Endret 15. desember 2013 av Blonid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå