Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #26 Skrevet 14. desember 2013 Alkoholfri vin er IKKE det samme. Lar vinglasset stå. HI Anonymous poster hash: a5dda...ab2
Moosh Skrevet 14. desember 2013 #27 Skrevet 14. desember 2013 Herregud. Slapp av da! Bare ta en liten slurk du. Tror ikke alkoholmengden som er i den slurken når ut til blodet en gang.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #28 Skrevet 14. desember 2013 Om babyen din feks. har dårlig lever så kan EN slurt være nok til å gjøre skade. Anonymous poster hash: 1f548...20f Og du er lege, ernæringsfysiolog, sykepleier, kjemiker eller en SYNSER?? Anonymous poster hash: b6716...718
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #29 Skrevet 14. desember 2013 Det er uansvarlig å egoistisk!!! Anonymous poster hash: 315cc...40c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #30 Skrevet 14. desember 2013 Det er ingen krise bare du ikke sier noe om det her inne. Anonymous poster hash: bd980...859
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #31 Skrevet 14. desember 2013 Først tenkte jeg at en slurk eller et halvt glass en eneste gang gjør sikkert ikke skade. Men da jeg leste at grunnen er at du har så LYST på blir jeg mer skeptisk. Anonymous poster hash: 9647b...38b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #32 Skrevet 14. desember 2013 Jeg tok meg 1/2 glass et par ganger. Gikk helt fint det. Sykepleieren min sa hun også hadde gjort det under sine svangerskap. Anonymous poster hash: 2c057...cd6
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #33 Skrevet 14. desember 2013 Må understreke at jeg ikke oppfordrer til å gjøre det da. Men som du sier; en slurk. Det skader ikke, bare for å få stoppet "suget" Anonymous poster hash: 2c057...cd6
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #34 Skrevet 14. desember 2013 Om babyen din feks. har dårlig lever så kan EN slurt være nok til å gjøre skade. Anonymous poster hash: 1f548...20f Skal du komme med noe sånt, så får du nesten ta med noen kilder også..Anonymous poster hash: db5f8...fc7 At alkohol kan gi permanente skader hos mennesker med dårlig lever er ingen stor hemmelighet akkurat Anonymous poster hash: 1f548...20f D'oh.. Det jeg mener er at når du så bastant sier at én slurk kan være nok til å gjøre skade på et foster, så lurer jeg på hvor du har dette fra, for disse kildene er jeg interessert i. For eksempel hvor mye alkohol utifra denne ene skurken som liksom skal ende opp i blodet på fosteret? Det hun sa var at om barnet har dårlig lever, kan det gjøre skade..... Ikke at det skader et foster. Anonymous poster hash: b4343...eba
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #35 Skrevet 14. desember 2013 Vet man ikke burde, men hvor ille kan det være? Anonymous poster hash: a5dda...ab2 Kan du ikke heller bare glede deg til den dagen du kan ta et GLASS vin? Når du har født.. Jeg er og gravid, men har ikke tatt en slurk etter positiv test. Litt "kjipt" i starten på ferie når taxfree varene var handla inn og jeg fant ut jeg var 6 uker på vei ( dette var i sommer) og jeg ikke følte meg gravid, men tok ingen sjanser. Så jæævla viktig er vel ikke vin?! Anonymous poster hash: ec294...779
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. desember 2013 #36 Skrevet 14. desember 2013 En slurk i løpet av et helt svangerskap gir neppe noen økt risiko for skader. Men så er det det da, hva med to slurker? Tre? Hver lørdag? Eller en liten slurk hver kveld? Hvor går egentlig grensen? Man kan drikke et glass eller to hver dag, uten at det nødvendigvis utgjør noen fare, men er det verdt det? Blir som å spille russisk rullett, men med mange flere kammer i pistolen. Og du vet ikke hvor grensen går for ditt barn, om det er genetisk disponert for FAS eller ikke.
Fero Skrevet 14. desember 2013 #37 Skrevet 14. desember 2013 Om babyen din feks. har dårlig lever så kan EN slurt være nok til å gjøre skade. Anonymous poster hash: 1f548...20f Skal du komme med noe sånt, så får du nesten ta med noen kilder også..Anonymous poster hash: db5f8...fc7 At alkohol kan gi permanente skader hos mennesker med dårlig lever er ingen stor hemmelighet akkurat Anonymous poster hash: 1f548...20f D'oh..Det jeg mener er at når du så bastant sier at én slurk kan være nok til å gjøre skade på et foster, så lurer jeg på hvor du har dette fra, for disse kildene er jeg interessert i. For eksempel hvor mye alkohol utifra denne ene skurken som liksom skal ende opp i blodet på fosteret? Det hun sa var at om barnet har dårlig lever, kan det gjøre skade..... Ikke at det skader et foster.Anonymous poster hash: b4343...eba Det blir litt sånn "same, same, but different". Det er samme for meg om vedkommende mente det var snakk om et barn som er født, eller et foster i mors mage, de kommer fra samme sted i dette tilfellet. Barnet er et foster. Fosteret blir et barn. Det jeg ønsket å se var en kilde.
Krumelur Skrevet 14. desember 2013 #38 Skrevet 14. desember 2013 En slurk eller to skader selvsagt ikke. Fosteret får samme promille som deg. Du får ikke promille av en slurk. Ikke av to heller. Folk er så utrolig hysteriske!
Camillok Skrevet 14. desember 2013 #39 Skrevet 14. desember 2013 En slurk i løpet av et helt svangerskap gir neppe noen økt risiko for skader. Men så er det det da, hva med to slurker? Tre? Hver lørdag? Eller en liten slurk hver kveld? Hvor går egentlig grensen? Man kan drikke et glass eller to hver dag, uten at det nødvendigvis utgjør noen fare, men er det verdt det? Blir som å spille russisk rullett, men med mange flere kammer i pistolen. Og du vet ikke hvor grensen går for ditt barn, om det er genetisk disponert for FAS eller ikke. Om du tar en minislurk hver dag gir ikke dette noe mer promille enn en minislurk en gang... Men hvorfor skulle man gidde?
Josette Skrevet 14. desember 2013 #40 Skrevet 14. desember 2013 Selvsagt er det ingen krise å ta en liten slurk vin en gang eller to som gravid. Hysteri derimot er ikke bra for babyen.
Gjest Smil:-) Skrevet 14. desember 2013 #41 Skrevet 14. desember 2013 Best å la være mener jeg. Har du først tatt en slurk tenker du kanskje at det gjør vel ikke noe om jeg bare tar en slurk til. Hvorfor ta en sjanse når du er usikker? Hadde du vært trygg på at det var greit, hadde du ikke spurt her. Det handler om holdninger. Bedre å ta helt avstand fra alkohol når man vet d er skadelig.
Josette Skrevet 14. desember 2013 #42 Skrevet 14. desember 2013 En slurk i løpet av et helt svangerskap gir neppe noen økt risiko for skader. Men så er det det da, hva med to slurker? Tre? Hver lørdag? Eller en liten slurk hver kveld? Hvor går egentlig grensen? Man kan drikke et glass eller to hver dag, uten at det nødvendigvis utgjør noen fare, men er det verdt det? Blir som å spille russisk rullett, men med mange flere kammer i pistolen. Og du vet ikke hvor grensen går for ditt barn, om det er genetisk disponert for FAS eller ikke. Om du ikke klarer å begrense deg, så bør du holde deg unna. For andre som kan styre seg er ikke en liten slurk eller 2 skadelig.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #43 Skrevet 15. desember 2013 Hvorfor? Jeg kan bare ikke skjønne det. Med stor sannsynlighet vil ikke fosteret ta skade av det. Jeg mener det likevel er egoistisk. Hvorfor bli gravid eller velge å beholde et barn når man heller vil drikke vin enn å tenke på barnets beste? Anonymous poster hash: db1a7...027
Von Hertelhofen Skrevet 15. desember 2013 #44 Skrevet 15. desember 2013 Selvfølgelig er ikke EN slurk skadelig. Poenget er kanskje at har du tatt en slurk, så er det ikke lange veien til 2 eller 5 slurker. Men du vet jo selv om du klarer å stoppe
Fru.Frøken Skrevet 15. desember 2013 #45 Skrevet 15. desember 2013 Siden jeg ikke vet, så velger jeg å holde meg helt unda. Da trenger jeg ikke å tenker på det.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. desember 2013 #46 Skrevet 15. desember 2013 En slurk i løpet av et helt svangerskap gir neppe noen økt risiko for skader. Men så er det det da, hva med to slurker? Tre? Hver lørdag? Eller en liten slurk hver kveld? Hvor går egentlig grensen? Man kan drikke et glass eller to hver dag, uten at det nødvendigvis utgjør noen fare, men er det verdt det? Blir som å spille russisk rullett, men med mange flere kammer i pistolen. Og du vet ikke hvor grensen går for ditt barn, om det er genetisk disponert for FAS eller ikke. Om du ikke klarer å begrense deg, så bør du holde deg unna. For andre som kan styre seg er ikke en liten slurk eller 2 skadelig. 🙈
It's all about me Skrevet 15. desember 2013 #47 Skrevet 15. desember 2013 Er det krise å stå over alkohol i noen mnd?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #48 Skrevet 15. desember 2013 I veldig mange land bla Danmark sier de at et lite glass i ny og ne ikke er skadelig. Selv tok jeg meg et glass champagne (1 dl) til middag til bursdagen min og et par andre anledninger helt uten dårlig samvittighet. Barnet kom ut perfekt! Anonymous poster hash: d13d5...89d
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #49 Skrevet 15. desember 2013 Kjenner du din kropps begrensninger? Vet du med sikkerhet hvor godt kroppen din bryter ned alkohol? Vet du med sikkerhet om babyen din har en eller annen form for skade/svakhet når det kommer til gift? Jeg jobber med fas barn og barn som har andre sykdommer på grunn av dårlig forhold som foster, og tro meg, du ønsker ikke å ta sjansen! Du kan være så uheldig at giften når babyen under en kritisk utviklingsfase, og dermed gjøre den utviklingen dårlig eller fraværende. Så nei, ikke drikk gift. Du vet ikke hvordan baby blir påvirket. Og hvis du er så desperat etter vin burde du vurdere hjelp, for da er du avhengig slik som røykere som ikke klarer å stumpe røyken... Anonymous poster hash: 25145...233
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #50 Skrevet 15. desember 2013 Barnet ditt er tydeligvis ikke verdt mer enn en slurk vin. Tragisk. Vet ikke skadeomfang av en slurk, eller ett glass. Men som gravid burde man vel klare å ha såppas selvkontroll, at du holder deg unna ting som kan være direkte skadelig for babyen din. Anonymous poster hash: e16e2...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå