Gå til innhold

Er det krise å ta en liten slurk vin som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet man ikke burde, men hvor ille kan det være?

Anonymous poster hash: a5dda...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det nødvendig da? Ingen vet skadeomfanget av små mengder, men det er allikevel ikke nødvendig å gamble, eller?

Anonymous poster hash: b4343...eba

Skrevet

Hva er poenget? Får du noe som helst ut av å drikke en "slurk" vin??

Anonymous poster hash: b2b8a...aa1

Skrevet

Hvorfor ta sjansen? Hva er poenget?

Du begynner jo bra om du allerede i svangerskapet skal gå på akkord med barnets helse....

Sorry, men jeg mener du må greie å holde deg borte fra alkohol under svangerskapet.

Anonymous poster hash: 23c74...8ee
Skrevet

Husker jeg leste en artikkel, basert på forskning, hvor de konkluderte med at selv ett glass vin var nok til å gjøre skade.

Så nei, jeg ville nok latt være.

Man får klare seg de 9 mnd uten.

Du risikerer for mye ved å drikke det.

Anonymous poster hash: c28cb...22b
Skrevet

Jeg tok en ørliten slurk/smak i begge svangerskap, første gang en slurk champis på bryllupsdagen og en slurk av en helt spesiell vin vi hadde her om dagen. Der hele kan nok ikke engang karakteriseres som slurk, fukte ganen er nok mer korrekt. Dette kan umulig gi noe som helst promille til hverken meg eller barnet i magen. Har også spist ørsmå mengder av konfekt med likør i og mat hvor det er vin eller øl i. Mener selv at dette karakteriseres som fullstendig avholds!

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at en munnfull er skadelig, men en bør allikevel hode seg unna. Er det noe galt med barnet vil du vel ikke ha dårlig samvittighet og tenke at du kanskje er skylden i tillegg?

Skrevet

Om babyen din feks. har dårlig lever så kan EN slurt være nok til å gjøre skade.

Anonymous poster hash: 1f548...20f
Skrevet

Siden ingen vet hvor grensen går, er det ihvertfall fryktelig unødvendig.

Skrevet

Det er jeg helt overbevist om at det ikke er, men skjønner ikke helt poenget.

Skrevet

En slurk er helt ufarlig i mine øyne, så det må du gjerne unne deg for min del. Franske fruer drikker ett glass vin titt og stadig i graviditeten, og det funker greit for dem =)

Skrevet

En slurk er relativt, alt fra 1 ml (mine slurker) til sikkert en halv dl... 1 ml 15% vin (for å runde opp) vil aldri i livet gi nok alkohol i blodet til å nå babyen. Det skal tross alt tas opp også, og tynnes i en del liter væske... Nei, har babyen min leverskade er jeg 100% trygg på at jeg er helt uskyldig i dette!

Skrevet

Om babyen din feks. har dårlig lever så kan EN slurt være nok til å gjøre skade. Anonymous poster hash: 1f548...20f

Skal du komme med noe sånt, så får du nesten ta med noen kilder også..

Anonymous poster hash: db5f8...fc7

Skrevet

Etter hva jeg har lest, så er man vistnok kommet frem til at små mengder alkohol i svangerskapet ikke ikke er like farlig som man tidligere har trodd (forskning fra Danmark og England, tror jeg). Hvis du bokstavlig talt mener en slurk, så sier det seg selv at det ikke gjør noen skade. 

Når det er sagt, så er det lett at grensene flyttes hvis man først sier at litt er ok osv. Det beste er nok fortsatt å holde seg helt unna.

Når jeg var gravid med førstemann så drakk jeg et halvt glass vin ved ett enkelt tilfelle. Jeg angrer på det i dag, ikke fordi jeg tror barnet har tatt skade av det men man vet alikevel ikke helt sikkert. Med andremann holdt jeg meg helt unna og det føles mye, mye bedre.

Anonymous poster hash: 9ad0c...981
Skrevet

Det er bokstavelig talt snakk om en liten slurk. Har så lyst på vin at det gjør vondt, men dere har vel rett.

Hi

Skrevet

Om babyen din feks. har dårlig lever så kan EN slurt være nok til å gjøre skade. Anonymous poster hash: 1f548...20f

Skal du komme med noe sånt, så får du nesten ta med noen kilder også..

Anonymous poster hash: db5f8...fc7

At alkohol kan gi permanente skader hos mennesker med dårlig lever er ingen stor hemmelighet akkurat

Anonymous poster hash: 1f548...20f

Skrevet

Det er ikke skadelig. For et hysteri på enkelte her inne..

Anonymous poster hash: 91bee...a6e

Skrevet

Ahhh, jeg ville helt klart ett EN slurk, men bare EN! Hvis du har såååå lyst på. Kan virkelig ikke se for meg hvordan en munnfull skal skade barnet i magen...

Anonymous poster hash: 8f23b...931

Skrevet

Skal du komme med noe sånt, så får du nesten ta med noen kilder også..Anonymous poster hash: db5f8...fc7

At alkohol kan gi permanente skader hos mennesker med dårlig lever er ingen stor hemmelighet akkurat Anonymous poster hash: 1f548...20f

D'oh..

Det jeg mener er at når du så bastant sier at én slurk kan være nok til å gjøre skade på et foster, så lurer jeg på hvor du har dette fra, for disse kildene er jeg interessert i. For eksempel hvor mye alkohol utifra denne ene skurken som liksom skal ende opp i blodet på fosteret?

Skrevet

Jaja, det var den anonymknappen.. Shit au, jeg står nå for spørsmålet om kilder selv om jeg må spørre under nick :)

Skrevet

Det er bokstavelig talt snakk om en liten slurk. Har så lyst på vin at det gjør vondt, men dere har vel rett.

Hi

Og du tror at den ene slurken vil gjøre at du får mindre lyst på vin?

Anonymous poster hash: b2b8a...aa1

Skrevet

Jeg har selvsagt selvkontroll. Og ja, jeg vet at den ene slurken hjelper.

Skrevet

For meg blir det en prinsippsak at mn ikke drikker mens gravid. Det er ikke noe stort offer, akkurat.

Anonymous poster hash: a8a35...f70
Skrevet

For ¨svare på spørsmålet: Selvfølgelig ikke.

Skrevet

Om du har så lyst på vin, hva med alkoholfri vin?

Smaken er vel den samme, bare ikke skadelig....

Anonymous poster hash: 7836b...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...