Gå til innhold

Akupunktur (sertifisert akupunktør) virker mot kvalme!

Anbefalte innlegg

Nå har både jeg og WHO (http://apps.who.int/medicinedocs/es/d/Js4926e/5.html) bevist at akupunktur virker mot kvalme! Det gjelder visst både svangerskapskvalme og annen kvalme.

Jeg gikk en stund kvalm uten å gå til akupunktur, fordi jeg trodde jeg hadde prøvd det i forrige svangerskap, og det uten bedring. Men det viser seg at han jeg gikk til sist var FYSIOTERAPEUT MED AKUPUNKTURKURS. (DET FUNKER ALTSÅ IKKE nødvendigvis). Da lærer de noen grunnpunkter og bruker kun dem. En slags "pakke". Mens nå går jeg til "ORDENTLIG" AKUPUNKTØR, som setter helt andre punkter enn han fysioterapeuten, og det er som MAGI!!!

Jeg hadde vært sengeliggende en måneds tid før jeg begynte. Etter første behandling var jeg bedre et par timer. Etter andre behandling var jeg bedre hele dagen!! Og deretter varer effekten mer og mer. Det er helt fantastisk! Jeg fatter ikke at leger prøver å prakke på en medisiner (som ikke alltid virker, og som kan ha bivirkninger for mor, og hva med knøttet i magen?), når Verdens Helseorganisasjon har dokumentert bevis på at akupunktur hjelper mot kvalme!! Det har jeg ikke hørt noe om fra verken lege eller jordmor.

Ja, det koster penger. (Først behandling 2g/uka, deretter 1g/uka, deretter annenhver uke osv.) Men livskvaliteten min har bedret seg voldsomt. Jeg kan nå prate med folk, se på barna mine leike og prate med dem, sitte med familien til middag (og spise litt!), jeg kan spise større variasjon av mat (som er bedre for kroppen), sitte i stua i stedet for å ligge aleine på rommet... Det er helt fantastisk. Løp og prøv!!! :)

Fortsetter under...

Så fint du tar opp dette! Jeg er helt enig med deg. Jeg gikk til klinikk Fjeld, akupunktør i alle mine tre svangerskap og det var til stor hjelp på mange plager.

Det er trist hvor medisinfokusert leger er i Norge. I Tyskland bruker leger homeopatmedsiner og akupunktur sammen med medisink hjelp.

Akupunktur er jo kun å hente frem kroppens naturlige styrke.

Jeg sier også løp og prøv :tommelopp:

Jeg er så enige med dere!

Går selv til Anette på Frøya klinikken og det er takket være henne at jeg er gravid i dag. X antall år som prøver og flere IVF forsøk bak meg. Etter 7 behandlinger hos Anette (med akupunktur, fotsoneterapi og vitaminer) ble jeg gravid! Kommer til å fortsette der hele graviditeten. Er i dag 7+3 or har ikke vært kvalm en enste dag, noe jeg takker akupunktur for!

Jeg prøvde akupunktur med absolutt NULL effekt på svangerskapskvalmen min. Synes behandlingen var ubehagelig og merket overhode ingen forskjell. Det var virkelig penger rett ut av vinduet.

Anonymous poster hash: e15ac...ac8

Jeg prøvde akupunktur med absolutt NULL effekt på svangerskapskvalmen min. Synes behandlingen var ubehagelig og merket overhode ingen forskjell. Det var virkelig penger rett ut av vinduet.

Synd du ikke merket noe. Det er vel dessverre sånn at ikke alt har effekt på alle. Forstår godt at du følte det var penger ut av vinduet. Tenker hvert fall det er verdt å prøve for å se om det hjelper.

• 2 uker senere...

Annonse

Synd det ikke virket for deg. Har hørt fra andre bekjente om rare akupunktører som har skjema hvor de sjekker øreflipper osv, og hvor de blir sendt tilbake til venterommet med nålene i så de må sitte der mens de gir effekt. Det fins altså sikkert både gode og dårlige (rare?) akupunktører, dessverre. Og sikkert også folk ikke alt virker på. Hun jeg går til er spesialist på "dameting", så man kan jo leite opp en med spesialisering på det man søker hjelp for, for ekstra trygghet på god behandling.

Og starter du ved et evnt neste svangerskap med en gang testen er positiv så kommer ikke kvalmen i det hele tatt etter et par behandlinger!!

Jeg var så kvalm og lå bare rett ut pga angst for å spy. Endte desperat på Google. Ikke mye info, annet enn alt vi hører om. Men et sted sto det tips om akupunktur... Dette var i 2007.

Så da søkte jeg via autoriserte akupunktører og kom til en kjempe flink fysioterapeut som hadde tatt 4 års utdanning i Oslo som akupunktør.

Jeg begynte med akupunktur i uke 8 og måtte gå der to ganger i uka til uke 12. Men ved neste svangerskap tok jeg akupunktur med en gang testen var positiv. Og da holdt det med tre behandlinger. :)

Jeg har også slitt med migrene relatert til svangerskap, den andre gangen som fortalt tidligere begynte nettopp med migrene, og på dagen jeg tok testen var jeg på akupunkturtime mot migrene. Og jeg har hatt migrene en gang siden på 5 år (og da var jeg høygravid og flyttet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...