Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Vi satte sammen pepperkakehuset for 1 uke siden. Det måtte selvsagt dryppe karamellisert sukker på fingeren min. Jeg satte da fra med pepperkaketaket forsiktig før jeg løp bort til vasken for å skylle under kaldt vann.. Det gikk sikkert 30-40 sekunder før jeg fikk skylt bort det varme sukkeret. Jeg fikk blemme som sprakk med en gang, og en ny blemme dannet seg med en gang. 2 dager senere var det et sår. De to siste dagene har fingeren Pulsert litt i smerte og jeg har fått et rødt varmt område rundt såret. Det har blitt hiver også. Det har ikke væsket siden dag 4. Jeg tror det er en 3.grads forbrenning. Ulikt alle brannsår jeg har hatt. Det ligger dypt i fingeren. Området er så lite, 0,7 cmx 1 cm, så jeg har ikke oppsøkt lege. Når bør man oppsøke lege ved slike brannsår? Anonymous poster hash: 3b88a...5c7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Med en gang da det skjedde isåfall? Anonymous poster hash: 06850...ec7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Jeg ville fått det sjekket. Det er lett for at det går betennelse i slike brannsår. Så få det sjekket slik at du ikke får et større problem. Anonymous poster hash: 9b1ba...b07
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Det høres ut som det er risiko for infeksjon. Har du tilgang til Bacimysin-salve? Hvis det blir mye verre til i morgen ville jeg kanskje ringt legevakten, hvis ikke ville jeg ventet til mandag. Anonymous poster hash: 3a31e...329
Camillok Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Det er vondest rundt dag 3-4, så det er vanlig. Om mer enn et lite område rundt blir rødt og hovent, feks hele fingeren eller hånden må du definitivt ta kontakt med lege, da har det nok gått betennelse i det. Hvis du får feber eller frostrier like så. Du må selv avgjøre hvor ille du mener det er (evnt legge ut bilde) og om du må ta kontakt nå. Det høres egentlig ikke ut som mer enn 2. Grads forbrenning ut i fra beskrivelsen. Husket du på å kjøle ned leeeenge (30-60 min)? Mange gjør feil i at de stopper kjøling for å reise til legen. Beste behandling gjør du selv i springen den første timen!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Jeg synes du skal gå på apoteket å spør heller, også har de nok en krem eller salve for så sterk forbrenning:) Anonymous poster hash: baed8...35d
Major HotLips Houlihan Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har gjort det samme, med omtrent like stort sår også. Det var vondest på dag 4, da tok jeg bacimycin salve på og plaster. Det hjalp og nå er det i ferd med å gro
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Takk for svar. Jeg skal ta smertestillende, se om jeg har noe sårsalve, og avvente et par dager.. Anonymous poster hash: 3b88a...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå