Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Egenkapital er på 2.5 mill og jeg har en hytte som kun jeg eier, i tillegg. Jeg ønsker ikke å selge hytta, men om jeg må har jeg 3 mill i ek i tillegg. Jeg tjener ca 560 000 brutto i året. Jeg har to barn i barneskolealder, ett av de er i sfo i to år til. Den andre har ikke sfo. Barna er med på div aktiviteter, som koster noe. Mannen tjener ca 500 000 i året, har samme ek som meg, minus hytteverdien. Vi kommer til å ha barna 50/50. Hvor mye kan jeg vurdere å bruke på bolig, hva kan jeg forvente i lån? Antar jeg ikke får barnebidrag (må jeg betale mannen, siden jeg tjener mer enn han?) og antar jeg ikke får noe ekstra i støtte. Anonymous poster hash: 2b0a8...f67
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Ca 4,2, kanskje mer også. Kjenner ikke reglene for bidrag, men tror ikke du må betale noe. Hør med flere banker. Vi opplevde at lokalbankene ville gi oss 700 000 mer(!) enn dnb. Anonymous poster hash: 8959a...faf
overlord Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Ville prøvd å unngå å selge hytta, særlig om barna er knyttet til den. 50/50 gir ikke rett til ekstra barnetrygd. Ingen vil bli birdagspliktige i deres situasjon. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ha sett meg om etter bolig til maks 4 mill og altså lånt inntil 1,5 mill. Bor du i et område der dette ikke gir deg annet en et anneks ville jeg vurdert å kvitte meg med hytta. Man skal ikke bo seg ihjel og det er dyrere å være èn voksen i husholdningen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Ville prøvd å unngå å selge hytta, særlig om barna er knyttet til den. 50/50 gir ikke rett til ekstra barnetrygd. Ingen vil bli birdagspliktige i deres situasjon. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ha sett meg om etter bolig til maks 4 mill og altså lånt inntil 1,5 mill. Bor du i et område der dette ikke gir deg annet en et anneks ville jeg vurdert å kvitte meg med hytta. Man skal ikke bo seg ihjel og det er dyrere å være èn voksen i husholdningen. 50/50 gir rett til en ekstra barnetrygd, men den skal deles mellom mor og far, altså dere vil få tilsammen barnetrygd for 3 barn. Ellers ville jeg holdt meg til et lån på ca 2 millioner. Altså du kan da kjøpe bolig for 4,5 mill. Har ca det samme som deg i inntekt og har fått tilbud på lån til 2,5 uten problemer Anonymous poster hash: 69ad5...571
overlord Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Ville prøvd å unngå å selge hytta, særlig om barna er knyttet til den. 50/50 gir ikke rett til ekstra barnetrygd. Ingen vil bli birdagspliktige i deres situasjon. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ha sett meg om etter bolig til maks 4 mill og altså lånt inntil 1,5 mill. Bor du i et område der dette ikke gir deg annet en et anneks ville jeg vurdert å kvitte meg med hytta. Man skal ikke bo seg ihjel og det er dyrere å være èn voksen i husholdningen. 50/50 gir rett til en ekstra barnetrygd, men den skal deles mellom mor og far, altså dere vil få tilsammen barnetrygd for 3 barn. Ellers ville jeg holdt meg til et lån på ca 2 millioner. Altså du kan da kjøpe bolig for 4,5 mill. Har ca det samme som deg i inntekt og har fått tilbud på lån til 2,5 uten problemer Anonymous poster hash: 69ad5...571 Du har visst rett http://www.dinside.no/109401/dette-sier-de-om-dobbel-barnetrygd
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Takk for svar. Da skal jeg begynne å titte etter bolig og ta kontakt med banken! Hi Anonymous poster hash: 2b0a8...f67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå