Gå til innhold

Baby sover hele dagen - snu døgnet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har baby (4 mnd) sovet i 4 timer på formiddagen. Hun sover dårlig på natta, spiser og spiser, og fyller nok opp litt da. Når morgenen kommer sover hun i timesvis! Vet ikke om det hjelper å vekke henne for å snu døgnet når soningen foregår på formiddagen? På ettermiddagen er hun ganske urolig og våken, så hun burde være trøtt til natta. Men da er det på'n igjen med amming. Aner ikke hvordan jeg skal få snudd dette? Synes jo at hun burde få sove når hun trenger det også, når hun er så lita. Men skulle gjerne ha fått sovet litt på natta, for på dagtid trenger storesøsknene meg.

Anonymous poster hash: 5adcb...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørg ihvertfall for at hun får mye lys tidlig på dagen før første lur. Skal du prøve å snu døgnet, gjør det gradvis... max 30 min pr dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo gammel nok til at melatoninproduksjonen er i full gang. Du må nok hjelpe henne inn i rett mønster her og avbryte formiddagsduppen etter f eks 2 timer. Om hun fremdeles er steintrøtt så kan hun jo heller være våken i 1-2 timer og så sove 2 timer til på ettermiddagen. Pass på nok våkentimer mellom ettermiddagsdupp og natta.

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min nr 2 våkner fremdeles og hyler etter flaske tredjehver time på natta, han er snart 8 mnd... :kjefte: Han sover elendig på dagtid da, ekstremt sjelden at han sover mer enn 30 minutter av gangen. Og slik har han vært siden han var 7-8 uker gammel (før det sov han 20 t i døgnet). Håper din er langt enklere å omvende :duskedame:

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...