Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Blir ca. 40 gjester i lokale med tilgang til kjøkken.Lage mat selv? Hva? Jeg er ingen kokk. Bestille pizza? Hvor mye trenger man ca. til 40 voksne personer?Tar i mot alle slags forslag til å få til dette til en rimelig penge, ellers blir det dårlig med bursdagsfeiring for mannen min. Fyller rundt år, så har lyst til å få til dette.Også dette med dekor.kaker osv. Tar i mot alt dere har av råd!Tusen takk!! Anonymous poster hash: 34cca...035
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 En god suppe med hjemmebakte rundstykker til. Spør venner om å lage kaker, og lag noen selv også. Kanskje du kan bestille en god kake fra baker også... Kjøp hvite servietter og lys på f.eks Nille el Rema, og pynt med rimelige blomster og kongler. Anonymous poster hash: 1fdfc...301
♥Madam Mim♥ Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Mat har jeg ikke tips til... Vi bestiller alltid snitter eller koldtbord selv og det er jo ikke så billig. Eneste er at man burde ta ringerunde fordi det er ganske stor forskjell på prisene rundt omkring! Dekor kjøper du på billige steder som ikea, europris og nille. Kaker pleier vi å få våre foreldre til å bake, evt andre som melder seg til tjeneste. Hver gang vi har bedt til selskap så hard et alltid vært fler som har sagt de mer enn gjerne baker uten at vi har spurt :-)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Be venninnene dine om å bidra med kake, 4 kaker bør holde. Gryteretter til middag, billigere blir det ikke. Og be gjestene ta med drikke selv, i stedet for gave til jubilanten. Pynte gjør du med ballonger og morsomme bilder av jubilanten. Disse kopierer du opp i stor størrelse på en kopimaskin. Anonymous poster hash: c2c57...ac1
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Kurvfest med tapas. Alle tar med seg 1 rett hver og spør om noen vil bidra med kake:-) Anonymous poster hash: 5e275...f9f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Leie et billig lokale ala samfunnshus, foreningshus el. Det spørs hvor dere bor, og hva som finnes der. Det er vel ganske dyrt å bestille mat. Jeg hadde alliert meg med litt familie som kan hjelpe til med å lage koldtbord/ tapas eller kanskje en slags gryterett.. Dere kan spørre noen om de kan ta med kake. Anonymous poster hash: ce39a...80c
Mia_73 Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Ikke pizza! Heller gryterett (for guds skyld ikke Toro!), det kan også fint forberedes. Vil du ikke lage selv hadde jeg heller vurdert kinamat, det er jo som regel forholdsvis rimelig.
Himmel og hav Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Jeg ville ha laget en indisk-inspirert kyllinggryte. Om du bruker hele kyllinger som du koker og renser, det kan du gjøre lang tid i forveien og fryse ned kjøttet i poser og krafta i bokser, så lager du enkelt en god curry. Det er også billigere enn å bruke fileter. F.eks.denne: http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/kylling-curry Server den med ris, nanbrød og raita, eller loff om du ikke baker nan. I noen innvandrerbutikker kan du bestille ferske nanbrød. Kjøp papirduk på rull og pynt bordene med ting du finner ute. Om dere bor ved kysten, så samler du skjell og steiner, i skogen finner du kongler, pinner med mose osv, og så sper du på med telys innimellom. Bordkort kan du droppe. Alternativt kan du skrive navn rett på duken. Hold drikke til maten, og be folk om å ta med det de vil drikke etterpå. Få slekt, venner og kolleger til å bake i bytte mot at du baker for dem en annen gang. Om du skal ha snacks, så er first price snacksen helt grei, og om du vil holde alkoholfri drikke ut over kvelden, så kan du sette fram mugger med vann med sitron- eller limeskiver, melonskiver, mynteblader eller bær. Forfriskende og godt.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Når er det? Og hvor? Lokaler kan du låne gratis mange steder, eller tilnærmet gratis. Kjøp kalkun nå som den er så billig, så deler du den opp i fileter og annet kjøtt. Så kan du lage en god kyllingrett når dagen kommer Har du tilgang til Ikea/Nordby o.l? Jeg ville nok handlet pynt der...Bruk årstiden...er det på våren kan du pynte med hvitveis osv...send barna ut i skogen/fjæra og bruk det de finner Duker og pynt kan også lånes hos venner Og finner du panellengder på salg, kan disse brukes som løpere på bordet.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Og få venner til å bidra med en kake hjemmebakt er best, ingen protest! Jeg ville nok ha hatt mer enn 4 kaker til 40 personer? Jeg ville regnet ca 2-2,5 kakestykke på hver...De fleste vil smake litt av alle kakene.
3 i april Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Alle tar med egen drikke. Du kan pynte med noe blomster, ballonger ol. Nå som det snart er jul, kan du jo lage middag som feks kalkun eller ribbe, det er jo billig mat Eller du kan kjøre skiklig fest, droppe maten og kun ha enkel fingermat som dadler og aprikoser med bacon, focacia brød, avaoli, chips, duo osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå