Gå til innhold

Firmaet jeg jobber for er snart konkurs - hjelp!!

Anbefalte innlegg

Situasjonen er slik:

Bedriften jeg jobber for er i en økonomisk ustabil situasjon, hvor alt tyder på en konkurs, hvertfall kraftig nedkutting på nyåret.

Jeg er for tiden 20% sykmeld etter å ha jobber der i 6mnd. Jeg er 15 uker på vei og sliter mer og mer med ryggen i en stående og fysisk arbeidssituasjon. Jeg har en legetime til uka hvor jeg trolig skø be om mer sykmelding pga formen (mye ryggvondt) og bekymringen som gnager meg i fritiden og nettene. Flere anbefaler meg å sykmelde med 100% for å sikre meg inntekt til permisjon. Er det noen som har noen erfaring eller kunnskap om en slik situasjon??

Det virker håpløst for meg å nå skulle ut å lete etter ny jobb, nå som kula begynner og synes og formen er haltende. Huff, jeg er helt fortvilet om dagen. Hva skal jeg gjøre??

Fortsetter under...

Den som sykmelder deg har ikke mulighet til å sykemelde deg mer enn det du er arbeidsufør, dvs tilsier formen 50% så kan man ikke sykemelde mer. Men det er ingenting i veien for å la det skinne gjennom at dette kunne vært den beste løsningen for deg (les: si det rett ut som det er). Legen må videre ta stilling til det hele på vanlig vis. Husk at du kan gå ut i permisjon 12 uker før termin, ikke bare de vanlige 3... Selvsagt mindre perm i andre enden, men velger du 80% så får du jo en del tid likevel... Vanskelig altså, ikke akkurat lett å få noen ny jobb nå, gravid og antagelig sykemeldt. Du kan kanskje fylle kravene til svangerskapspenger? At hele situasjonen faktisk i seg selv er uheldig for barnet og kan f.eks trigge tidlig fødsel?

Der jeg jobbet gikk konkurs når jeg gikk med førstemann, men jeg var sykemeldt pga sykdom heldigvis. Men var ikke noe spm fra lege eller NAV ang sykepenger... Men jeg hadde også en jobb som tilsvarer at man ikke får jobbet.

Anonymous poster hash: e3719...95a

Jeg forblir nok sykemeldt frem til perm, for jeg har gått ned i stilling egentlig... Og siden jeg har fastlønn får jeg ikke utregna fra de 6 beste månedene. Ergo så må jeg la være å jobbe i det hele tatt, istedet for å jobbe det jeg kan!

Anonymous poster hash: 4b846...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...