Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 De får hvert sitt ganske store legosett de har ønsket seg. Vi har ikke kjøpt mer til de,men de får gaver av onkler, tanter, besteforeldre osv. Her er det bøker, spill, klær og leker. Barna er 8 og 10 år gamle. Ble bare litt usikker når jeg snakket mmed en venninne som hadde kjøpt veldig mye (skipakke, klokke, smykker, leker, klær, mobil osv) Hun har barn i alder 10-14. Både min venninne og jeg har grei økonomi og jeg har jo råd til flere gaver til barna enn Lego til 800 kr til hver, men var egentlig helt fornøyd med mitt valg frem til jeg snakket med venninnen. Gir jeg lite?, ski, klær osv får jo mine barn også, men det kjøpes inn fortløpende ved behov. Anonymous poster hash: dae18...923
Serepta Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Synes ikke du gir lite. Det er jo ikke om å gjøre å overlesse ungene heller. Her får minste det samme som du har kjøpt. Ca 700 kroners lego, og han kommer til å bli verdens lykkeligste.
Sokkedyret Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Du gir ikke for lite. Jeg synes det høres ut som venninnen din kjøper for mye!! Dette gavegreiene er blitt helt hysterisk! Synes du skal være veldig fornøyd med legosettet, tror nok barna blir det!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Jeg syns det var veldig stusselig selv om den var dyr Anonymous poster hash: 3a915...d6a
shewolf Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Skjønner ikke greia med at unger skal ha de dyreste og største gavene.. velkommen "generasjon-utakknemlig". Ingenting blir bra nok..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Synes det høres bra ut jeg. Mener barna heller bør få mer på bursdagen sin da det er dagen deres. Jula er jo alles dag. Anonymous poster hash: e913f...8ba
Kanutten83 Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Jeg syns det var veldig stusselig selv om den var dyrAnonymous poster hash: 3a915...d6a Hvorfor så stusselig? Ungene får jo noe de ønsker seg, og legopakker til 800 kr er ikke akkurat små i str eller lite i innhold. Hi: jeg synes de får fin gave jeg, de får jo akkurat det de ønsker seg, og de får mye fra andre også Det er ikke som at barna skal dynges ned i gaver, da ender de opp med å miste oversikten og til slutt pakker man opp for å pakke opp... Synes du skal være fornøyd
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Kjempefin gave:) Synes ikke man trenger å gi mer enn en gave jeg. Anonymous poster hash: d5daf...fc5
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Kjempefin gave! I år har vi kjøpt ganske dyre gaver, og jeg synes egentlig det er for galt å bruke masse penger på gave når de får ørten andre gaver. Husker at jeg satt med en flau følelse etter gavegildet i fjor med tanke på alle de som ikke får så mye gaver. Ungene skjønner ikke rekkevidden av det uansett. Tidligere har vi gitt de skipakke, rattkjelke, skøyter osv - gaver til ca 500 - 700 kroner. Gavene falt virkelig i smak og har blitt mye brukt. At naboen bruker flere tusen på gaver til ungene, bryr jeg meg ikke om. Anonymous poster hash: bc796...2d2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Takk for gode innspill. Kjenner meg rolig og fornøyd igjen. Barna får gaven til jul + mye fra andre familiemedlemmer og venner. Tenker dette blir bra :-) GOD JUL. Hilsen HI Anonymous poster hash: dae18...923
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Enig med deg HI. En fin gave! Jeg har slitt med samme tanke som deg, men har også nå slått meg til ro med at dukkevognen jentungen får med oss til jul er en kjempefin gave som holder. Barna får jo så mye andre pakker også. Anonymous poster hash: 42d19...9d8
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 Synes ikke det er lite Vi pleier aldri å kjøpe mer enn en ting i gave til ungene. Mer enn nok da de får haugevis med pakker fra familie og venner. Anonymous poster hash: c9d5f...70f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #13 Skrevet 14. desember 2013 Her får også barna en stor legopakke hver. Det står øverst på årets ønskeliste. Synes det er en fin gave jeg, og gleder meg til å se de pakker opp. Vet jo også at de får mange andre gaver fra familien.. Anonymous poster hash: e00b5...cd0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #14 Skrevet 14. desember 2013 Jeg synes det er en fin gave, jeg! Vi pleier ikke å gi mer enn 1 gave til Jul, pluss en mindre ting i julestrømpen til 5-åringen. I år vet vi ikke helt hva vi skal gi. Jeg har kjøpt DVD av Octonautene til å ha i strømpen, mannen kjøpte en bok som han ønsker å gi, men jeg synes DET kanskje blir litt lite. Mulig vi legger til en ting til, kanskje en kulebane, eller en mikroskop (han har spurt om deg, men er egentlig litt liten enda). Han får ellers ikke så mange gaver (ca. 10), vi er en liten familie og vi bor i utlandet (og tilbringer Julen der). Han får Playmobil sjørøverøyen fra mine foreldre, det blir nok årets favoritt gave. Ski, skøyter og klær kjøper vi foreløpig fortløpende etter behov. Det er strengt tatt ikke han som har bedt om å få stått på ski som 3-åring, det blir nesten mer en gave til mor som er en skibum å kjøpe årets alpinpakke og slettes ikke en gave til han. Legger til at vi har god økonomi og at han er enebarn, det er ikke penger som setter begrensninger. Om vi fant en gave til flere tusen som var en fulltreffer, ville han fått den. Viktigste er ikke størrelsen eller antall, det viktigste er at det er noe han ønsker seg og at han blir glad. :-) Anonymous poster hash: 4d751...506
Chl85 Skrevet 14. desember 2013 #15 Skrevet 14. desember 2013 Her får 3 åringen en liten cd spiller og et par cdr med barnemusikk. Ser ikke no poeng i å finne noe super dyrt. Må jo se an barna, er jo noen som er litt enklere å glede Synes gavene dine hørtes helt supert ut jeg
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #16 Skrevet 14. desember 2013 Det kommer an på øyet som ser. Jeg pleier å kjøpe en hovedgave, også fyller jeg på med klær og kanskje en bok. Anonymous poster hash: 6636e...855
Gjest Julia1984 Skrevet 14. desember 2013 #17 Skrevet 14. desember 2013 Jeg kjøper mye mer, men det er ikke dermed sagt at du kjøper for lite av den grunn. Vi har forskjellige tradisjoner, prioriteringer etc. Synes gaven du har kjøpt er kjempe fin!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #18 Skrevet 14. desember 2013 1500-2500 er normalt, du gir altfor lite Anonymous poster hash: 7082b...b49
Elskerhøsten2014 Skrevet 14. desember 2013 #19 Skrevet 14. desember 2013 De blir nok kjempe glad 800 kr er mer enn nok kjøpte nok for mye mer enn det,men vi har en baby som har andre behov enn så store barn
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #20 Skrevet 14. desember 2013 Nei syns ikke det er lite.Vi kjøper alt for mye ofte og de har ikke godt av å få så mye syns jeg.Er så mye annet også i jula så de får jo ikke tid til å se på det engang. Anonymous poster hash: 7cc0b...8e3
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #21 Skrevet 14. desember 2013 For en skremmende utvikling!! Her bruker vi kanskje 300 kr pr snute på julegaver. Jeg og mannen kjøper til hverandre noe vi trenger i huset. Hvorfor skal vi ha så mange ting som flyter rundt i huset. Så lenge barna har klær på kroppen så holder det i massevis med mengden de får av besteforeldre og liknende. Og uansett så holder det med det som får plass i ei lita lekekasse, noen bøker, musikk, spill og liknende. Hva har skjedd med fantasien ? Anonymous poster hash: 6bb12...0ae
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #22 Skrevet 14. desember 2013 1500-2000 er normalt? Gosj, her får ungene usle 500 kr hver da... Stakkars barna våre. Hehe, heldigvis er de ikke bortskjemte unger som ser på pris før innholdet. Eldste er 17 år. Skulle tatt seg ut å handlet for 2000 kr hver til 3 unger. Åh, beklager! Vi burde selvsagt ikke fått så mange barn siden vi åpenbart ikke har råd til å gi dem gaver til 5-6000 til jul. Okei, har 3 gutter som settes bort for adopsjon. Det er relativt lite styr med dem. De er vant med egne rom, alt utstyr de har følger med etter ønske. De er greie og omtenksomme, eldste jobber itillegg til skolen. Viktig å nevne at alle er husrene og tamme. Anonymous poster hash: 74dc8...994
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #23 Skrevet 14. desember 2013 For oss er dette normalt, har god råd og 4 barn og de får for 1500-2500 hver år, og de er 10,12,14 og 16 nå,alltid fått det. alt under 1000 er ikke bra nok her. Anonymous poster hash: 7082b...b49
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #24 Skrevet 14. desember 2013 Herremin, det er da ikke prisen på gaven som teller! Våre små får gaver til 600 og 300 i år. Skulle de fått mer så hadde det blitt å kjøpe noe vilkårlig bare for å få opp prisen, hva er vitsen med det da? Sånn generelt legger jeg meg på 1000 kr pr familiemedlem, men det kan bli både mer og mindre alt etter som hva de trenger, ønsker seg og får av andre. Dere som mener man MÅ gi en gave for en viss sum: kjøper dere da heller noe dyrt barnet ikke ønsker seg istedenfor noe billigere det virkelig ønsker seg? Anonymous poster hash: 8b51b...46c
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. desember 2013 #25 Skrevet 14. desember 2013 1500-2500 er normalt, du gir altfor lite Anonymous poster hash: 7082b...b49 Javel? Og det har du fasit på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå