Gå til innhold

Du hærlige småbarnstid :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini som akkurat er 2 år har vært i bhg siden august og har egentlig fått ett bra språk, men i går når vi var på butikken så satt hun i vogna og sang " pappa har bæsja, mamma har bæsja, pappa har bæsja osv osv, har aldri hørt det fra henne før og alle på butikken lo :)

Så finnes det ett slags filter man kan sette inn i ørene på barn slik at de kun lærer relevante ting og skulle det slippe inn tull og fjas finnes det filter for hva som slipper ut når ?

Og bare for og ha sagt det så prøvde jeg og si ..... ikke si slikt på butikken men det gjorde det bare morsommere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Hehe kunne trengt det når junior var i samme perioden - helt utrolig hvor mange ganger man kan få inn ordet "promp" i en setning :)

Skrevet

Haha ja ikke så mye å gjøre med det på den alderen. Vi sagt at det er doprat og at vi kan snakke om bæsj og tiss når vi skal på do men trenger ikke snakke om det ellers. Har faktisk funket på fireåringen (overraskende nok), men vi prøvde ikke så tidlig som 2 år da.

Skrevet

Haha ja ikke så mye å gjøre med det på den alderen. Vi sagt at det er doprat og at vi kan snakke om bæsj og tiss når vi skal på do men trenger ikke snakke om det ellers. Har faktisk funket på fireåringen (overraskende nok), men vi prøvde ikke så tidlig som 2 år da.

Tror vi begynte med det da han var tre, forresten.
Skrevet

Bedre med promp og bæsj enn fitte og pikk. Fittekaker og pikkesuppe til middag, nam nam. Og siden det pedagogisk riktige er å ikke rette på barna, men å gjenta ordet på den riktige måten, så må man jo vare la det stå til...med rødmen ut i hårspissene riktignok. 

Skrevet

Bedre med promp og bæsj enn fitte og pikk. Fittekaker og pikkesuppe til middag, nam nam. Og siden det pedagogisk riktige er å ikke rette på barna, men å gjenta ordet på den riktige måten, så må man jo vare la det stå til...med rødmen ut i hårspissene riktignok.

Ha ha, nå lo jeg så vannet sto ut av nesa! Akkurat min type humor på morgenen :P

Skrevet

Jeg håper vi slipper flere turer a la: "Mammaaaa? Tror du han mannen har prompa? Mamma, tror du damen har stor tiss?" osv, på fullt volum selvsagt. 

Tror han har skjønt at det ikke plager oss når han sier sånt om oss, men derimot når han kommenterer om andre, vilt fremmede, så blir det straks verre.

Skrevet

Tips fra en bæsjtisspromp-veteran: blir presset for stort så send ungen på do med utfordringen "hvor mange ganger klarer du å si "bæsj tiss promp rompe do" KJEMPEHØYT?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...