Septembermirakel❤️ Skrevet 13. desember 2013 #1 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvordan går det med oss som fødte i september? Her har vi har det fint, snuppa er snill og sover bra om natten. Endelig fått til ammingen etter en fryktelig start, huff! Herlig å se at hun har begynt å le godt tiden går fooooooort!! Vet ikke om det er mange Septemberjenter her inne fremdeles men verdt et forsøk. Tenkte vi kanskje kunne dele litt erfaringer eller råd og sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosinus3 Skrevet 14. desember 2013 #2 Del Skrevet 14. desember 2013 Hei, her går det også bra. Babyen har fått en grei dagsrytme de siste ukene med 2-4 lurer på dagtid og natt mellom ca 19-08! Hun spiser regelmessig med ca 3-4 timer mellom hvert måltid , fint for meg. Vi har fått overraskende mye rutine på kort tid, uten at vi har jobbet så veldig for det. Babyen vokser bra, får pupp og tran, er svært pratsom og blid, ler ikke, trives sånn passe på magen, men vi trener nokså mye, ikke veldig ivrig på å gripe enda, men det kommer nok snart. Blir tre måneder i jula, og tre månderskontrollen er først etter jul så det er jo greit. Alt i alt koser jeg meg veldig og er veldig bevist på å nyte alle stadiene denne gangen:) Foreløpig har jeg klart det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessolinen Skrevet 14. desember 2013 #3 Del Skrevet 14. desember 2013 Hei her går det bra Lillegutt hadde litt trøbbel med nakken(kiss) i starten da han hadde sittet i sete store deler av svangerskapet.. Det resulterte i mye urolighet og lite søvn, men nå begynner ting og gå seg til.. Han sover bedre på dagtid men foreløpig ikke om natten, det lengste han sover er vel 4 timer :) med ammingen har det gått bra men han vil spise mye og ofte og gulper mye så her er det litt under vurdering å gi litt grøt fra 4 mnd( 3.januar)han har ikke begynt å le enda men smiler og "giggler" og prater masse koser meg masse og mer og mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Septembermirakel❤️ Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 17. desember 2013 Moro å høre hvordan det går med dere Her ser det ut som det muligens er tenner på gang etterhvert, hun klør noe voldsomt, sikler og er veldig sutrete om dagen... Ellers har hun i det siste begynt å sove veldig dårlig på dagtid når vi er hjemme, kun korte dupper, men har vi besøk(hvor hun sover oppå folk) er ute å triller, eller er på shoppingsenteret(!) så sover hun bra Synes det er noe herk med dette været forresten, jeg er veldig glad i å gå laaaaange trilleturer... Har jo litt lyst å prøve å få av resten av de 26(!) kg jeg gikk opp i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balumpalump Skrevet 20. desember 2013 #5 Del Skrevet 20. desember 2013 Lurer på hva greia er med besøkende, jeg? Min skal ALLTID sove på dem Jeg kan bysse og vugge og gjøre alt uten at hun sovner... Ellers har hun oppdaget at hun kan lage høye lyder og ligger på babygymmen og "skriker" fornøyd til bamsene sine Føler meg heldig med ¨å ha fått en enkel baby uten problemer (enn så lenge ..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amabolla Skrevet 20. desember 2013 #6 Del Skrevet 20. desember 2013 Hei hopp. Her er alt strålende:) Sover fint om natta fra kl 22 til kl 06 med krav om pupp en gang. Etter pupp i 06 tiden sover hun til 10:30.... Hun sover kun på meg eller i vogn på dagtid, men det gjør ingenting. Er mye bra på viaplay og vaske kan jeg gjøre neste år;) Hun er sterk i nakken og ruller seg fra mage til side fra tid til annen. Hun smiler, ler og babler, og prøver hardt å gripe etter ting. Tar fortsatt ikke smokk, men sover godt med øret til kosekaninen i munnen. Hun får smake på mat hvis vi har noe mildt på fatet som f.eks avokado eller banan, så introduseres mer fra 4 mnd. Er 3. puppegærne babyen jeg har nå så hvis hun fortsetter å ligne søskena sine så er ikke mat inntresangt før hun nærmer seg året.... 3mnd kontrollen hadde hun 16.12 og hun var da 6950 gr, 61,5 cm lang og husker ikke hodet, men tror det var rundt 42? Vaksinen gikk greit, en smule sutrete samme dag. Koser oss og gleder oss til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaliMa Skrevet 22. desember 2013 #7 Del Skrevet 22. desember 2013 Her går det endelig så det suser og jeg koser meg gløgg ihjæl! Hadde skikkelig trøbbel med amming og lite melk de første månedene (masse morkakerester vi ikke fant ut av før på 6 ukers kontroll), nå er endelig produksjonen ordentlig i boks og jeg er så utrolig glad vi endelig fikk det til! Har en stor og fornøyd baby som var 7375kg og 63,5cm på 3mnd kontroll. Hun hoppet nærmest over str 62, så jeg håååper vi kan bruke 68 litt nå siden jeg har gått bananas på klesshoppinga! Det er så gøy med utviklinga de siste ukene. Hun dæljer løs på babygymmen, skravler, gliser, griper tak i ALT og er kjempenysgjerrig. Også kan hun smile med puppen i munnen når vi ammer og tar seg små pauser hvor hun ser på meg, smiler og babler - da blir jeg så rørt og varm i mammahjertet mitt Hun har sovet veldig lite på dagtid, men den siste uka har det gått seg til litt. Tidligere tok hun seg bare powernap'er, men til gjengjeld sover hun stort sett 8t (mellom 6 og 10!) uten mat på natta - så noen timer til etter mat. Gleder meg fryktelig til hun begynner å le!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #8 Del Skrevet 28. desember 2013 Her er mini snart 4 mnd ruller fra rygg til mage, griper, koser seg under babygymen, babler, hyler og ler prøver i tillegg å reise seg opp i sittende stilling, men får det ikke til han sover stort sett fra 1900-0800 avbrutt av to måltider ellers spiser han annenhver time på dagtid og sover 2,3 ganger på dagtid ca en time hver dupp. Er vi på trilletur sover han to timer Anonymous poster hash: fda34...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå