Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #51 Skrevet 14. desember 2013 HI, hva taper du egentlig på å fortelle hva slags sykdom dette er? Du er anonym og Ingen kommer til å finne ut hvem du er. Kanskje noen har gode råd for å kunne fortsette et normalt liv med denne sykdommen? Vi kan jo ikke gi deg tips videre heller uten å vite alvorlighetsgraden. Anonymous poster hash: bfca5...870 Jeg trengte bare å få ut dette til noen. Det var alt. Bare øse ut litt frustrasjon. Jeg får råd av legen min ifb med tilstanden min. Tror det er best og bare høre på ham. Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Og du spurte alle her på forumet fordi....? Anonymous poster hash: 7674f...13c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #52 Skrevet 14. desember 2013 Fordi jeg bare måtte få det ut et sted. Tør ikke si det til noen ennå. Trenger ikke hets, så jeg burde igrunnen ikke lagt ut noe her. Det ser jeg nå. Derfor lar jeg denne tråden ligge. Orker ikke dette i tillegg. Anonymous poster hash: 7c0d6...486
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #53 Skrevet 14. desember 2013 Ta det med ro, HI. Ikke del mer enn hva som føles riktig for deg. Blås i sure kommentarer og føl heller støtten du får fra alle de andre. Lykke til, jeg sender gode vibber din vei Anonymous poster hash: ea972...ef2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #54 Skrevet 14. desember 2013 Ta det med ro, HI. Ikke del mer enn hva som føles riktig for deg. Blås i sure kommentarer og føl heller støtten du får fra alle de andre. Lykke til, jeg sender gode vibber din vei Anonymous poster hash: ea972...ef2 Takk, det var fint sagt. Anonymous poster hash: 7c0d6...486
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #55 Skrevet 14. desember 2013 Off... nå må du begynne å tenke. Denne mannen er ikke god nok for deg. Du fortjener bedre. Vet du ikke kan se for deg et liv alene. Det blir trist vondt og vanskelig lenge, men så kommer du til å få det bedre!!! Du er verdt så mye mer. Dette kan du ikke goda. Ville duat barnet ditt skulle godtatt å bli bbehandlet slik? Du klarer deg alene. Om du velger å bli må ha skjerpe seg kraftig, helst be på sine knær. Noe anner skal du ikke godta. Er du ikke selv enig i at dette fortjener du ikke!? Sender deg en stoooor klem. Det ordner seg♡ Anonymous poster hash: cd2d4...025 Takk. Ja, han trygler og ber på sine føtter nå. Men jeg er knust og ødelagt. Vet ikke hvor jeg skal snu meg nå. Må la dette synke inn først. Til dere andre som lurer på hva det er: det er ikke relevant med mindre noen (en) av dere har vært i seng med han eller kjenner noen som har vært med ham. Jeg lurer på om jeg burde informere de andre han har vært med...? Vet om elskerinnen og ei annen etter henne. Det er muligens andre, men det vet jeg ikke sikkert. Vingler litt frem og tilbake om jeg burde si det. Det er igrunnen hans ansvar.. Drittsekken. Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Hvis du ønsker best mulig hjelp her inne på forumet så lønner det seg jo å si hva det er. Mest antakelig så bare triller du. Så vinglete i svarene, snart går du deg fast om du forsetter denne tråden. Anonymous poster hash: 3f555...3a6 Hvis du lurer på om du selv er smittet av noe, så finn ut av det selv. Begynner å lure på intensjonene dine. Hvorfor må du på død og liv vite hva det er? Det er ikke relevant for andre enn de som er smittet. Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Hva tror du er intensjonen min da? Jeg har ingen intensjoner her, men jeg tror du troller fordi du holder tilbake informasjon som egentlig er helt vesentlig! Jeg er ikke smittet av noe, jeg lever i et monogamt forhold. Anonymous poster hash: 3f555...3a6
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #56 Skrevet 14. desember 2013 Han er ikke tilfeldigvis fra Nederland han derre gubbefaen din?? Anonymous poster hash: ffda3...afe
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #57 Skrevet 14. desember 2013 Vil bare si at hvis det et herpes, så lever jeg med det uten problem. Har fortalt det til alle jeg har hatt sex med (har "alltid" hatt sykdommen og hadde mitt første skikkelige utbrudd som 11 åring) og så lenge jeg bruker kondom går det bra Får utbrudd ved kraftig forkjølelse, men sjelden jeg har det i underlivet, mest i munn/nese region. Vondt som juling innimellom selvsagt, det kan være veldig vonde after som jeg må behandle med heller smertefulle medisiner, men det skjer ikke like ofte som før. Har ikke smittet barnet mitt heldigvis, men eksen min klarte jeg å smitte etter at jeg hadde oralsex med ham uten å vite at jeg hadde en afte på undersiden av tungen.. Men han er ikke sint på meg, han visste at det var en fare for å bli smitte, og vi var sammen i mange år, så han lever også uten problem med denne sykdommen nå. Mulig du har noe som er mer alvorlig, men hvis man det bort fra hvor påvirket du blir helsemessig, altså hvor syk du blir, så kan du fint leve med en overførbar sykdom så lenge du er ærlig og bruker kondom ved all form for sex. Han gubbefaen derimot -.- Gi han tyn! Anmeld, eller skriv det på Facebook Du er et offer her, og du må uansett informere alle potensielle sexpartnere, så du kan jo skrive "Fikk en kjempefin førjulsgave! (Sykdommen) var virkelige på topp ti lista i år! Flott å bli satt pris på etter mange år i forholdet :)" Barnslig? Ja, effektfullt? Definitivt Anonymous poster hash: ed5d7...b08
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #58 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #59 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert. Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #60 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert. Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Det trenger du ikke. De rundt meg er glad i meg, og er ikke stygge mot meg. Fordi jeg fortjener det ❤️ Anonymous poster hash: 1be80...3e9
Mia_73 Skrevet 14. desember 2013 #61 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert. Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #62 Skrevet 14. desember 2013 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd. Enig med deg, Mia_73. Anonymous poster hash: bfca5...870
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 14. desember 2013 #63 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert. Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd. Jeg er uenig. Synes dere som graver om diagnosen hennes fremstår som gribber. Konsekvenser for henne om hun har Hepatit C eller HIV eller syfilis er vel ganske de samme, uansett hva diagnosen heter. Når hun skriver at hun mest sannsynlig blir veldig syk i nærmeste fremtid så må man jo tenke seg frem at det ikke er snakk om noe så uskyldig som herpes. Hvorfor må dere ha eksakt diagnose for å fortelle henne hva hun skal gjøre? Hvis man har blitt smittet av partneren med en sykdom som er uhelbredelig så MÅ man selvfølgelig prøve å varsle hans andre partnere i samme tidsrom som man vet om. Siden han ikke fortalte HI om diagnosen sin så er det vel ganske sannsynlig at han ikke kommer til å fortelle det til de andre damene han ligger med. Og selvfølgelig skal man ikke være sammen med en slik mann. Nei, man behøver ikke være alene resten av livet selv om man har hepatitt C eller HIV. Man har egne støttegrupper for folk med disse diagnosene og kan enten treffe på en med samme diagnose som gjør sex mellom de to uproblematisk, eller så kan det hende at det finnes en som godtar HI sin sykdom og samtykker i sex med henne til tross for sykdommen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #64 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert.Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd. Jeg er uenig. Synes dere som graver om diagnosen hennes fremstår som gribber. Konsekvenser for henne om hun har Hepatit C eller HIV eller syfilis er vel ganske de samme, uansett hva diagnosen heter. Når hun skriver at hun mest sannsynlig blir veldig syk i nærmeste fremtid så må man jo tenke seg frem at det ikke er snakk om noe så uskyldig som herpes. Hvorfor må dere ha eksakt diagnose for å fortelle henne hva hun skal gjøre? Hvis man har blitt smittet av partneren med en sykdom som er uhelbredelig så MÅ man selvfølgelig prøve å varsle hans andre partnere i samme tidsrom som man vet om. Siden han ikke fortalte HI om diagnosen sin så er det vel ganske sannsynlig at han ikke kommer til å fortelle det til de andre damene han ligger med. Og selvfølgelig skal man ikke være sammen med en slik mann. Nei, man behøver ikke være alene resten av livet selv om man har hepatitt C eller HIV. Man har egne støttegrupper for folk med disse diagnosene og kan enten treffe på en med samme diagnose som gjør sex mellom de to uproblematisk, eller så kan det hende at det finnes en som godtar HI sin sykdom og samtykker i sex med henne til tross for sykdommen. Tusen takk for støtten og ordene. Nå gråter jeg. Tusen takk for at du tok til ordet. Det satte jeg veldig stor pris på. Anonymous poster hash: 7c0d6...486
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 14. desember 2013 #65 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert.Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd. Jeg er uenig. Synes dere som graver om diagnosen hennes fremstår som gribber. Konsekvenser for henne om hun har Hepatit C eller HIV eller syfilis er vel ganske de samme, uansett hva diagnosen heter. Når hun skriver at hun mest sannsynlig blir veldig syk i nærmeste fremtid så må man jo tenke seg frem at det ikke er snakk om noe så uskyldig som herpes. Hvorfor må dere ha eksakt diagnose for å fortelle henne hva hun skal gjøre? Hvis man har blitt smittet av partneren med en sykdom som er uhelbredelig så MÅ man selvfølgelig prøve å varsle hans andre partnere i samme tidsrom som man vet om. Siden han ikke fortalte HI om diagnosen sin så er det vel ganske sannsynlig at han ikke kommer til å fortelle det til de andre damene han ligger med. Og selvfølgelig skal man ikke være sammen med en slik mann. Nei, man behøver ikke være alene resten av livet selv om man har hepatitt C eller HIV. Man har egne støttegrupper for folk med disse diagnosene og kan enten treffe på en med samme diagnose som gjør sex mellom de to uproblematisk, eller så kan det hende at det finnes en som godtar HI sin sykdom og samtykker i sex med henne til tross for sykdommen. Tusen takk for støtten og ordene. Nå gråter jeg. Tusen takk for at du tok til ordet. Det satte jeg veldig stor pris på. Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Bare hyggelig. Enkelte ganger undres jeg over folk som står og glaner på en bilulykke, en person som falt om på gata og rister i anfall, en som har opplevd stor sorg, sykdom osv. Alle skal spørre og grave, stirre og plutselig blir helt ukjent person kjempeinteressant. Så kommer barnehagelogikk-strofa om at "hvis du ikke sier hva det er så er det ikke sant".
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #66 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert.Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd. Jeg er uenig. Synes dere som graver om diagnosen hennes fremstår som gribber. Konsekvenser for henne om hun har Hepatit C eller HIV eller syfilis er vel ganske de samme, uansett hva diagnosen heter. Når hun skriver at hun mest sannsynlig blir veldig syk i nærmeste fremtid så må man jo tenke seg frem at det ikke er snakk om noe så uskyldig som herpes. Hvorfor må dere ha eksakt diagnose for å fortelle henne hva hun skal gjøre? Hvis man har blitt smittet av partneren med en sykdom som er uhelbredelig så MÅ man selvfølgelig prøve å varsle hans andre partnere i samme tidsrom som man vet om. Siden han ikke fortalte HI om diagnosen sin så er det vel ganske sannsynlig at han ikke kommer til å fortelle det til de andre damene han ligger med. Og selvfølgelig skal man ikke være sammen med en slik mann. Nei, man behøver ikke være alene resten av livet selv om man har hepatitt C eller HIV. Man har egne støttegrupper for folk med disse diagnosene og kan enten treffe på en med samme diagnose som gjør sex mellom de to uproblematisk, eller så kan det hende at det finnes en som godtar HI sin sykdom og samtykker i sex med henne til tross for sykdommen. Tusen takk for støtten og ordene. Nå gråter jeg. Tusen takk for at du tok til ordet. Det satte jeg veldig stor pris på. Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Bare hyggelig. Enkelte ganger undres jeg over folk som står og glaner på en bilulykke, en person som falt om på gata og rister i anfall, en som har opplevd stor sorg, sykdom osv. Alle skal spørre og grave, stirre og plutselig blir helt ukjent person kjempeinteressant. Så kommer barnehagelogikk-strofa om at "hvis du ikke sier hva det er så er det ikke sant". Big Fat Lawyer, jeg digger deg. Har sett andre steder du har svart. Du er et oppegående og reflektert menneske. Jeg ønsker deg og dine en deilig jul og et fantastisk nytt år. Slike mennesker som deg burde det vært mer av i verden. Takk Anonymous poster hash: 7c0d6...486
Mia_73 Skrevet 14. desember 2013 #67 Skrevet 14. desember 2013 Fortrollet Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert.Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-) Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd. Jeg er uenig. Synes dere som graver om diagnosen hennes fremstår som gribber. Konsekvenser for henne om hun har Hepatit C eller HIV eller syfilis er vel ganske de samme, uansett hva diagnosen heter. Når hun skriver at hun mest sannsynlig blir veldig syk i nærmeste fremtid så må man jo tenke seg frem at det ikke er snakk om noe så uskyldig som herpes. Hvorfor må dere ha eksakt diagnose for å fortelle henne hva hun skal gjøre? Hvis man har blitt smittet av partneren med en sykdom som er uhelbredelig så MÅ man selvfølgelig prøve å varsle hans andre partnere i samme tidsrom som man vet om. Siden han ikke fortalte HI om diagnosen sin så er det vel ganske sannsynlig at han ikke kommer til å fortelle det til de andre damene han ligger med. Og selvfølgelig skal man ikke være sammen med en slik mann. Nei, man behøver ikke være alene resten av livet selv om man har hepatitt C eller HIV. Man har egne støttegrupper for folk med disse diagnosene og kan enten treffe på en med samme diagnose som gjør sex mellom de to uproblematisk, eller så kan det hende at det finnes en som godtar HI sin sykdom og samtykker i sex med henne til tross for sykdommen. Tusen takk for støtten og ordene. Nå gråter jeg. Tusen takk for at du tok til ordet. Det satte jeg veldig stor pris på. Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Bare hyggelig. Enkelte ganger undres jeg over folk som står og glaner på en bilulykke, en person som falt om på gata og rister i anfall, en som har opplevd stor sorg, sykdom osv. Alle skal spørre og grave, stirre og plutselig blir helt ukjent person kjempeinteressant. Så kommer barnehagelogikk-strofa om at "hvis du ikke sier hva det er så er det ikke sant". Så du sammenligner oss som vil hjelpe med gribber? Den var ny den. Det er stooor forskjell mellom HIV og hepatitt C. HIV-behandlingen er nede til hele 3-4 medikamenter som må tas, og statistiskk lever de nesten som helt friske mennesker nå og ikke minst like lenge. Hepatitt C derimot fører i mange tilfeller til leversvikt slik at man bare kan håpe på en organtransplantasjon med alt det medfølger. Syfilis kan faktisk helbredes med penicillin. Så nei, det er ikke irrelevant hvilken sykdom HI har blitt smittet med. Det er hennes valg å holde det for seg selv, men da skal hun jammen ikke etterlyse råd hva hun skal gjøre. Hun har forresten også fått råd hva hun skal gjøre utover det helsemessige.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #68 Skrevet 15. desember 2013 Skulle ikke HI avslutte denne tråden da!? Anonymous poster hash: 1be80...3e9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #69 Skrevet 15. desember 2013 Skulle ikke HI avslutte denne tråden da!? Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Jo, hun skulle det. Men siden vi gribbene fortsetter å fore trollet så greier hun ikke dy seg! Anonymous poster hash: 3f555...3a6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #70 Skrevet 15. desember 2013 Skulle ikke HI avslutte denne tråden da!? Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Jo, hun skulle det. Men siden vi gribbene fortsetter å fore trollet så greier hun ikke dy seg! Anonymous poster hash: 3f555...3a6 Vi får nå se... Kanskje HI er sterkere enn vi gir henne cred for... Hi hi hi Anonymous poster hash: 1be80...3e9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #71 Skrevet 15. desember 2013 Skulle ikke HI avslutte denne tråden da!? Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Jo, hun skulle det. Men siden vi gribbene fortsetter å fore trollet så greier hun ikke dy seg! Anonymous poster hash: 3f555...3a6 Vi får nå se... Kanskje HI er sterkere enn vi gir henne cred for... Hi hi hi Anonymous poster hash: 1be80...3e9 Ja, troll har varierte egenskaper de også. Men er som regel både farlige og dumme. Anonymous poster hash: 3f555...3a6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #72 Skrevet 15. desember 2013 FortrolletAnonymous poster hash: 1be80...3e9 Du har tydeligvis store problemer selv. Syns synd på deg og de rundt deg. Du eier sannsynligvis ikke empatiske evner. Ønsker deg lykke til videre i livet. Håper du får det bedre med deg selv etterhvert.Et lite tips: vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. Du vil se at livet ditt blir bedre da. Sender deg en tilgivelsesklem, jeg. :-)Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Nå er jeg ikke den du skrev det til, men jeg syns du er faktisk utrolig frekk. Du skriver et innlegg der du syter om dritten du er sammen med, at du ikke klarer gjøre noe med situasjonen på egenhånd, og du SPØR om hva du skal gjøre. Greit nok, men når folk vil hjelpe og etterlyser info for å KUNNE hjelpe kommer du med en kommentar at du ikke vil opplyse (som om det var så farlig å skrive som anonym...) Javel, da foreslår jeg at du bare syter og ikke spør noe mer. Du er jo ikke interessert i hjelp fra oss, ser ut som det eneste du vil høre at alle synes synd på deg og stakkars du. Jeg mangler ikke empati men jeg liker ikke at man får drit tilbake når man tilbyr sin hjelp og råd. Jeg er uenig. Synes dere som graver om diagnosen hennes fremstår som gribber. Konsekvenser for henne om hun har Hepatit C eller HIV eller syfilis er vel ganske de samme, uansett hva diagnosen heter. Når hun skriver at hun mest sannsynlig blir veldig syk i nærmeste fremtid så må man jo tenke seg frem at det ikke er snakk om noe så uskyldig som herpes. Hvorfor må dere ha eksakt diagnose for å fortelle henne hva hun skal gjøre? Hvis man har blitt smittet av partneren med en sykdom som er uhelbredelig så MÅ man selvfølgelig prøve å varsle hans andre partnere i samme tidsrom som man vet om. Siden han ikke fortalte HI om diagnosen sin så er det vel ganske sannsynlig at han ikke kommer til å fortelle det til de andre damene han ligger med. Og selvfølgelig skal man ikke være sammen med en slik mann. Nei, man behøver ikke være alene resten av livet selv om man har hepatitt C eller HIV. Man har egne støttegrupper for folk med disse diagnosene og kan enten treffe på en med samme diagnose som gjør sex mellom de to uproblematisk, eller så kan det hende at det finnes en som godtar HI sin sykdom og samtykker i sex med henne til tross for sykdommen. Tusen takk for støtten og ordene. Nå gråter jeg. Tusen takk for at du tok til ordet. Det satte jeg veldig stor pris på.Anonymous poster hash: 7c0d6...486 Bare hyggelig. Enkelte ganger undres jeg over folk som står og glaner på en bilulykke, en person som falt om på gata og rister i anfall, en som har opplevd stor sorg, sykdom osv. Alle skal spørre og grave, stirre og plutselig blir helt ukjent person kjempeinteressant. Så kommer barnehagelogikk-strofa om at "hvis du ikke sier hva det er så er det ikke sant". Så du sammenligner oss som vil hjelpe med gribber? Den var ny den. Det er stooor forskjell mellom HIV og hepatitt C. HIV-behandlingen er nede til hele 3-4 medikamenter som må tas, og statistiskk lever de nesten som helt friske mennesker nå og ikke minst like lenge. Hepatitt C derimot fører i mange tilfeller til leversvikt slik at man bare kan håpe på en organtransplantasjon med alt det medfølger. Syfilis kan faktisk helbredes med penicillin. Så nei, det er ikke irrelevant hvilken sykdom HI har blitt smittet med. Det er hennes valg å holde det for seg selv, men da skal hun jammen ikke etterlyse råd hva hun skal gjøre. Hun har forresten også fått råd hva hun skal gjøre utover det helsemessige. Du vet at de aller, aller fleste hepatit c former kan man i dag behandles?? Det er også svært lite fare forbundet med smitte. Hilsen tidligere hep.c smittet! Anonymous poster hash: 6e0ff...4a5
Sint naken biltyv Skrevet 15. desember 2013 #73 Skrevet 15. desember 2013 Vil bare si at hvis det et herpes, så lever jeg med det uten problem. Har fortalt det til alle jeg har hatt sex med (har "alltid" hatt sykdommen og hadde mitt første skikkelige utbrudd som 11 åring) og så lenge jeg bruker kondom går det bra Får utbrudd ved kraftig forkjølelse, men sjelden jeg har det i underlivet, mest i munn/nese region. Vondt som juling innimellom selvsagt, det kan være veldig vonde after som jeg må behandle med heller smertefulle medisiner, men det skjer ikke like ofte som før. Har ikke smittet barnet mitt heldigvis, men eksen min klarte jeg å smitte etter at jeg hadde oralsex med ham uten å vite at jeg hadde en afte på undersiden av tungen.. Men han er ikke sint på meg, han visste at det var en fare for å bli smitte, og vi var sammen i mange år, så han lever også uten problem med denne sykdommen nå. Mulig du har noe som er mer alvorlig, men hvis man det bort fra hvor påvirket du blir helsemessig, altså hvor syk du blir, så kan du fint leve med en overførbar sykdom så lenge du er ærlig og bruker kondom ved all form for sex. Han gubbefaen derimot -.- Gi han tyn! Anmeld, eller skriv det på Facebook Du er et offer her, og du må uansett informere alle potensielle sexpartnere, så du kan jo skrive "Fikk en kjempefin førjulsgave! (Sykdommen) var virkelige på topp ti lista i år! Flott å bli satt pris på etter mange år i forholdet :)" Barnslig? Ja, effektfullt? Definitivt Anonymous poster hash: ed5d7...b08 Hvordan fikk du det så tidlig? :-/
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #74 Skrevet 15. desember 2013 Vil bare si at hvis det et herpes, så lever jeg med det uten problem. Har fortalt det til alle jeg har hatt sex med (har "alltid" hatt sykdommen og hadde mitt første skikkelige utbrudd som 11 åring) og så lenge jeg bruker kondom går det bra Får utbrudd ved kraftig forkjølelse, men sjelden jeg har det i underlivet, mest i munn/nese region. Vondt som juling innimellom selvsagt, det kan være veldig vonde after som jeg må behandle med heller smertefulle medisiner, men det skjer ikke like ofte som før. Har ikke smittet barnet mitt heldigvis, men eksen min klarte jeg å smitte etter at jeg hadde oralsex med ham uten å vite at jeg hadde en afte på undersiden av tungen.. Men han er ikke sint på meg, han visste at det var en fare for å bli smitte, og vi var sammen i mange år, så han lever også uten problem med denne sykdommen nå. Mulig du har noe som er mer alvorlig, men hvis man det bort fra hvor påvirket du blir helsemessig, altså hvor syk du blir, så kan du fint leve med en overførbar sykdom så lenge du er ærlig og bruker kondom ved all form for sex. Han gubbefaen derimot -.- Gi han tyn! Anmeld, eller skriv det på Facebook Du er et offer her, og du må uansett informere alle potensielle sexpartnere, så du kan jo skrive "Fikk en kjempefin førjulsgave! (Sykdommen) var virkelige på topp ti lista i år! Flott å bli satt pris på etter mange år i forholdet :)" Barnslig? Ja, effektfullt? Definitivt Anonymous poster hash: ed5d7...b08 Hvordan fikk du det så tidlig? :-/ Født med herpes Det er utrolig mange som har herpes uten å vite det før de får utbrudd. Det ligger bare der og gnur som virus flest. Jeg fikk en kraftig runde med lurtveisinfeksjon eller noe i den duren, og da blusset herpes viruset. Det er ikke farlig, bare plagsomt Men så fort man har utbrudd kan man smitte, og det smitter fort, så når jeg har blemmer kan jeg ikke kysse eller dele glass med noen, heller ikke ha sex. Men som oftest får jeg det i munnen, så det er ikke så smertefult som det kan være å få after nedentil. Skjer det må jeg til legen og behandle. Anonymous poster hash: ed5d7...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå