Camillok Skrevet 14. desember 2013 #51 Skrevet 14. desember 2013 Den enkle forklaringen: De ammer for sjelden, for kort av gangen. Siste er kanskje den aller viktigste grunnen. Det går med mange timer av døgnet til å amme nyfødte. Og mange vet ikke at amming om natta er svært viktig for å opprettholde melkeproduksjonen. Den "vanskelige" forklaringen": Mange mødre ønsker (muligens underbevisst) å ikke amme, og dette gir utslag i mindre total ammetid og dermed mindre melkemengde med gråtende barn, de er videre nødt til å gi flaske for å få dem mette osv. En brøkdel av mødre har ikke evne til å produsere nok melk til barnet sitt. Nok en idiotisk kommentar fra noen som overhodet ikke har peiling! Sukk... Gidder ikke skrive mer engang. Innser at de fleste aldri vil forstå, men det er likevel godt å høre at vi faktisk er ganske mange som har prøvd alt og likevel ikke lyktes helt (og ja da, ammet flere ganger på natt og tror totaltid for amming kom opp i... Tja... Hvem teller timer når det eneste du gjør er å amme og sove bittelitt. Ofte lå han nok til for lenge også... ) Det virker som om den brøkdelen av mødre som ikke evner å produsere nok melk er større enn det vi blir forespeilet av det offentlige i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #52 Skrevet 14. desember 2013 Lillepixie, det du sier stemmer ikke på meg i hvertfall, jeg ammet hver time både natt og dag i flere uker, og satt rundt en halv time hver gang. MAO jeg gjorde ikke annet. Likevel fikk baby lite melk. Anonymous poster hash: 21bee...2d8
Trultemor85 Skrevet 15. desember 2013 #53 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har spist havregrøt til frokost og kvelds i flere uker, pluss mange liter vann, pluss vørterøl, pluss nesespray og masse mat og ALT man kan få av tips. Inkludert akupunktur. Men neida , ikke nok Gjør fortsatt så GODT jeg kan, hun er 5 uker nå, men merker ca at etter 20 ml på hver pupp "låser" det seg en stund før de neste 20 ml kommer. Både når hun ammer og når jeg pumper. Har alltid 80 ml på maksimum. Noe som er altfor lite for mini. Ammet to barn før, og hadde ikke problemer fra starten da, men fikk aldri til fullamming da. Og likedan med min mor, bestemor og søster.. Jeg bryr meg null om de som tror de er bedre og tror jeg gir opp for lett. For vet selv hva jeg sliter med og hvor MYE jeg faktisk jobber med dette. Litt mme må det bli, og litt utpumpet melk og litt amming. Slitsomt er det. Men nå vt jrg ihvertfall at jeg gjør alt jeg kan gjøre Og ja, jeg har sleti med dette psykisk,da mitt største ønske siden jeg ble gravid var å fullamme ( og nei, jeg stresser ikkr slik at det går utover melka) Ikke alle har nok melk, eller kan produsere nok. Sånn er det bare og det er jo vitenskapelig bevist og!
Trultemor85 Skrevet 15. desember 2013 #54 Skrevet 15. desember 2013 Den enkle forklaringen: De ammer for sjelden, for kort av gangen. Siste er kanskje den aller viktigste grunnen. Det går med mange timer av døgnet til å amme nyfødte. Og mange vet ikke at amming om natta er svært viktig for å opprettholde melkeproduksjonen. Den "vanskelige" forklaringen": Mange mødre ønsker (muligens underbevisst) å ikke amme, og dette gir utslag i mindre total ammetid og dermed mindre melkemengde med gråtende barn, de er videre nødt til å gi flaske for å få dem mette osv. En brøkdel av mødre har ikke evne til å produsere nok melk til barnet sitt. Stemmer virkelig ikke på meg heller.. Ammer lenge og oppe to ganger iløpet av natta å pumper utenom natt amming hennes..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #55 Skrevet 15. desember 2013 Den enkle forklaringen: De ammer for sjelden, for kort av gangen. Siste er kanskje den aller viktigste grunnen. Det går med mange timer av døgnet til å amme nyfødte. Og mange vet ikke at amming om natta er svært viktig for å opprettholde melkeproduksjonen. Den "vanskelige" forklaringen": Mange mødre ønsker (muligens underbevisst) å ikke amme, og dette gir utslag i mindre total ammetid og dermed mindre melkemengde med gråtende barn, de er videre nødt til å gi flaske for å få dem mette osv. En brøkdel av mødre har ikke evne til å produsere nok melk til barnet sitt. Hvor i alle dager har du dette våset fra? "Mange mødre ønsker muligens underbevisst å ikke amme"????? Kan du begrunne disse påstandene? Selv mistet jeg gradvis melka da baby var 4-5 mndr gammel. Hun gikk ned i vekt og jeg ammet og ammet og ammet og ammet. Stod til og med opp om natta for å pumpe ekstra mellom ammingene for å prøve å få gjort noe med produksjonen. Drakk ammete, fikk spray av legen osv osv, men ingenting hjalp. Også lirer du ut av deg at jeg muligens i underbevisstheten min ikke ønsket å amme?? Anonymous poster hash: 20869...6cf
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #56 Skrevet 15. desember 2013 Da jeg ikke hadde nok melk var jeg og barnet i en utolig stressa periode. jeg vAr livredd for at den lilie syke premature ungen min skulle dø. ungen var i smerter og ville nok inn igjen i magen. Ingen suge refleks, og det ble mindre og mindre i flaskene jeg pumpa. Anonymous poster hash: d9adf...179
*Smiley* Skrevet 16. desember 2013 #57 Skrevet 16. desember 2013 Fælt å si det, men godt å se at det er flere som har hatt for lite melk.Det er helt klart at det er flere enn det offentliglige vil innrømme!! På ammepoliklinikken virket det som at det ikke var uvanlig at en del kvinner hadde for lite.Men det hører man aldri om i det offentliglige og det at det bare er en brøkdel som har for lite er tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå