Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Hva er deres diagnose? Solskinnshistorier mottas med takk, om du har noen:) Anonymous poster hash: f4326...a9d
Hubro :) Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Hei:) Jeg er bare 25 år og er begynt på mitt tredje år i dette gamet. Her i huset er det mannen som har "diagnosen" og vi har visst fra dag en at vi måtte gå gjennom prøverør hvis vi ville ha barn sammen da han har ei IVF-jente fra et tidligere forhold. Foreløpig kan jeg ikke fortelle noen solskinnshistorie, men selv om veien har vært lang gir vi ikke opp! Har to egg på frys og begge skal settes inn sist i januar hvis begge overlever:) Ønsker deg ei flott advent videre
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 Hei:) Jeg er bare 25 år og er begynt på mitt tredje år i dette gamet. Her i huset er det mannen som har "diagnosen" og vi har visst fra dag en at vi måtte gå gjennom prøverør hvis vi ville ha barn sammen da han har ei IVF-jente fra et tidligere forhold. Foreløpig kan jeg ikke fortelle noen solskinnshistorie, men selv om veien har vært lang gir vi ikke opp! Har to egg på frys og begge skal settes inn sist i januar hvis begge overlever:) Ønsker deg ei flott advent videre samme diagnose som oss det... Trodde det var gode sjanser for å lykkes med prøverør når mannen var problemet jeg, du er jo så ung også skulle tro det ville klaffet raskt? Aldri gi opp. det er alltid håp. Hvis dere har mulighet prøv privat, mange som lykkes der etter offentlig. Tusen takk, samme til deg, god advent videre. Masse lykke til også ) Anonymous poster hash: f4326...a9d
Petra-prøvedokke Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Hei er 36 og førstegangsprøver traff typen min for 3 år siden og fant ut vi skulle begynne prøve et år etter. Så etter en del pergokurer sendte legen henvisning for oss for ivf. Har (hatt) pcos og typen har hatt litt dårlige svømmere til tider me har aldri fått mer utredning. Første forsøk nå i november men det gikk ikke godt:( blir nytt fryseforsøk i januar:) satser på 2014 blir et godt år:)
Hubro :) Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Hei er 36 og førstegangsprøver traff typen min for 3 år siden og fant ut vi skulle begynne prøve et år etter. Så etter en del pergokurer sendte legen henvisning for oss for ivf. Har (hatt) pcos og typen har hatt litt dårlige svømmere til tider me har aldri fått mer utredning. Første forsøk nå i november men det gikk ikke godt:( blir nytt fryseforsøk i januar:) satser på 2014 blir et godt år:) Da får vi følge hverandre i januar Krysser fingrene for at det er gulleggene våre som ligger på frys nå da Ha ei flott advent videre og nyt juledagene!
PrinsesseHengepupp Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Jeg er 34. Starta prøvinga for snart 4 år siden, men det viste seg at jeg har noen antistoffer som medfører at vi mister før uke 12. Har nå vært gjennom 3 fullførte inseminasjoner med donorsæd uten resultat, så vi går videre til ivf over jul. Går sterkt utfra at vi blir gravide før eller siden, hos oss knytter spenninga seg til om vi klarer å lure antistoffene, og beholde neste gang.
Opp Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Jeg er 34, prøvd i 3.5 år, 3 aih og 3 ivf forsøk nå.Vi er uforklarlige barnløse.
Opp Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Kusinene min var forresten også uforklarlig barnløs, de hadde prøvd i fem år, ble gravid på 3 forsøk, men mistet ganske sent i svangerskapet. Et år etter ble hun naturlig gravid, og fikk et barn, deretter kom Nr 2 og 3 på løpende bånd . En annen jeg kjenner ble gravid på 3 forsøk m tvillinger, og 3 år etter ble hun naturlg gravid og har nå 2 tre åringer og en baby
lenafk Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Jeg er 38, har prøvd i 2 år, første gangs prøvere begge to. Hatt 6 SA/MA før vi ble satt på ICSI, jeg har antistoffer og lite eggreserve og samboer har veldig lite antall. Men antallet varierer litt. har gjennomført et ICSI forsøk og det endte med EXU, slapp gudskjelov unna oprasjon, siden det ble oppdaget tidlig. Men pga sprøyta jeg fikk så kan vi ikke prøve på 3 mnd, neste forsøk blir i mars. Endret 14. desember 2013 av lenafk
Pion Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er 38. Ble naturlig gravid med mannen min, men det endte med MA etter 13 uker, mai 2011.Ingen av oss har fått noen dignose, men pga alderen min så valgte vi og sette igang prosessen.Jeg krysser fingre og tær for at 2014 kan bli et godt år for oss alle her inne
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Har en solskinnshistorie om ei som var på det siste forsøket hennes. De hadde prøvd mange ganger både privat og det offentlige. Da klaffet det heldigvis. Og ett annet par som har blitt nektet prøverør pga dårlige odds, både i det offentlige og det private, for så å få det til på egen hånd! Disse folkene kjenner jeg faktisk i "det virkelige liv". Så mange solskinnshistorier finnes. Heldigvis. Anonymous poster hash: b1717...a54
FrkKværner Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Jeg er 25 år, prøverørspapirene blir trolig sendt av legen til uken:). Vi trenger prøverør grunnet mannens dårlige svømmere. Jeg har vært gravid en gang, men mistet i uke 15,-( Håper 2014 blir vårt år damer, det fortjener vi virkelig Endret 15. desember 2013 av FrkKværner
TaraLaili Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er 38 år. Mannen min har et barn fra tidligere forhold, jeg har aldri vært gravid. Vi er uforklarlig barneløse, og legen mente det var bare å sette i gang med ivf uten mer utredning pga alderen min.
Gjest Gullebolle Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Er 29 år, har to herlige IVF barn, og prøver på nr 3. Neste IVF er i januar:) Diagnosen min er kraftig PCO.
mam&mam Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 30, ingen diagnose, men vi er to jenter og greier det ikke selv litt vanskelig å få det til for min del, et mislykket IVF forsøk, er nå på mitt andre, rugedag 7
Snowflake_83 Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Jeg er 30 og min mann 33, har prøvd i 3 år...på vanlig måte. 1. negative IVF denne mnd og nytt fryseforsøk på vanlig syklus i Januar :-) Satser på at gulleggene tiner som dem skal, og innsett blir en ukedag.
Familieforøkelse Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Jeg er 32 jeg har forsåvidt en solskinnshistorie til deg Vi holder på med ICSI da det først og fremst er mannen's kvalitet det står på. Men på denne runden fikk jeg målt en Amh( et hormon) på 2, hvilket er veldig lavt. Dvs. at jeg ikke produsere god nok egg eller mangen nok, om jeg forstod dem riktig. Men når jeg har vert på uttak har jeg fått beskjed at denne Amh prøven ikke samsvarer med resultat jeg har produsert. For det er fin kvalitet og mangen nok egg.... Uansett.... Så har jo ikke blitt så veldig lett gravid. Har en SA og 1. barn er en eskimo (jente) og hun ble unnfanget etter 2 fersk forsøk og da på 2. forsøk frys. og barn nr. 2 barn er ferskt forsøk (gutt) og han kom på 4 forsøk derav ett ble avbrutt. Den runden fikk jeg ingen på frys. Jeg er nå igang men ny familieforøkelse og har nå nylig hatt uttak nr. 2, så vi får se hvordan dette går Fikk litt på frys forrige uttak, men det ble satt inn på litt feil tid da Apotek 1 sin eggløsingstest viste positivt for tidlig ( jeg hadde eggløsing hver dag + min mann hadde eggløsing ) Ett frys var ikke godt nok etter oppstigningen Men fikk går ut 6 egg, hvorav 5 er i dag befruktet. Så får vi ser hvordan dette går i morgen Beklager lang avhandling Lykke til hvertfall
Småen100 Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 Jeg er 26 og sambo 31. Vi har kastet oss ut i dette ganske tidlig og har nok prøvd kortere enn de fleste her inne. (1 år aktivt og et halvt år der jeg var av pillen og vi som oftest hoppet av i svingen, men sjanset litt innimellom) Vi var først bare på en sjekk hos en privat gynekolog etter 9 mndr fordi jeg ville bli litt beroliget. Der vi fikk beskjed om at samboers sperm var dårlig og vi tok da kontakt med en privat IVF klinikk. Klinikken mente spermen var helt ok og at det burde ha gått til nå, og at det derfor også kunne være noe med meg. Vi har ikke sjekket noe mer ut hva det kan være, men jeg har en del symptomer på endometriose så gyn mener jeg kanskje har det. Ellers er alle prøvene mine fine. Vi har vårt første IVF forsøk nå og jeg ruger på gullegget Hvis ikke det går denne gangen har jeg lyst å få sjekket at egglederne er åpne, og evt ta en lap for å sjekke endo. Vi står på venteliste til det offentlige så om det ikke går nå blir det nok en stund til neste forsøk. (Eller vi får se hvor dypt vi kan grave i lommene våre..) Jeg har ikke noen historier å komme meg - jeg kjenner ingen som har hatt IVF. Men det virker jo her inne som om mange får det til :) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #19 Skrevet 18. desember 2013 Jeg er 24 år. Diagnosen/årsaken er endometriose, PCOS og tette eggledere. Egglederne er fjernet nå. Har ikke solskinnshistorie, men kan hende det blir det etterhvert. Anonymous poster hash: 48556...ca3
Ringo79 Skrevet 18. desember 2013 #20 Skrevet 18. desember 2013 Jeg er 34 og samboeren min er 44. Han har ei datter fra før på 11 år. Har gått gjennom alle off forsøk. En SA og et kjemisk. Ellers så har jeg ikke lyktes . Dessverre ingen solskinnshistorie fra meg. Men hører stadig slike historier, så man må ikke gi opp... Klamre seg til håpet, selv om det er fryktelig vanskelig.. Vi er uforklarlig barnløse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå