Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Nå før jul er det veldig hektisk med en liten baby. Man skal bake, kjøpe julegaver, osv.. På dagtid tar babyen hele dagen, hun sover maks dupper på 30 min så får gjort lite da. Er heldig om jeg får satt på en klesvask og ta ut av oppvaskmaskinen mens hun sover.. Føler alle rundt meg får tid til så mye mer. Når det er sagt så lar jeg henne ikke ligge å gråte, vi koser og synger og prater sammen, og da går egentlig all min tid der. Noen som kjenner seg igjen? Når blir det lettere å gjøre litt husarb med en baby? Hun er 4,5 mnd og kan ligger noen minutter under babygymmen uten å bli lei.. Anonymous poster hash: 06afd...674
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Med mellomtste rakk jeg alt, nå rekker jeg ingenting babyen er 5 mnd, og sover endel. Allikevel har jeg ikke så mye tid, de to eldste kommer jo hjem før jeg får sukk for meg
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 Hehe... Jeg rakk ikke få gjort noe som helst omtrent så lenge jeg var hjemme med baby. Mye våken, korte dupper og begynte tidlig å bevege seg rundt og reise seg opp. Anonymous poster hash: 660ec...d57
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Jeg kjenner meg altfor godt igjen! Det ble en kjempekjip jul første året med baby, faktisk! Fikk ikke gjort en tredel av det jeg hadde tenkt og følte meg helt mislykket. Men så gikk tiden, flere barn kom og jeg senket skuldrene. Nå er yngste fire år og det er heeeelt annerledes - heldigvis. Så senk lista og fokuser på det du kan få til. Og husk hva julen egentlig handler om. Anonymous poster hash: b0eb6...753
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Å som jeg skulle ønske meg perm. Ingen krav, avslappende, cafebesøk, baking og godt tid til å pusle i huset. Og jeg har heller ikke hatt babyer som har sovet mye, hverken på natt eller dagtid. Sukk-ønske meg tilbake. Anonymous poster hash: 84716...45b
DaTuMa Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Kjøp deg bæresele. Da kan du vaske tøy, stryke, lage mat og støvsuge uten problem
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Jeg har bæresele, men hun blir utålmodig der etter 5 min. Hun veier også snart 8 kg så blir fort tungt å bære! Anonymous poster hash: 06afd...674
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Kjenner meg veldig godt igjen Er nok mer vanlig enn man tror Anonymous poster hash: a2edf...150
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #9 Skrevet 13. desember 2013 Med første: fikk aldri gjort noe. Hun sov kun på trilletur eller puppen. Med andre: noen dager sover han flere timer og jeg får gjort masse. Abdre dager sover jeg når han sover og får gjort lite. Andre dager sover ingen av oss. Alt i alt har jeg fått gjort mye mindre enn jeg burde... Anonymous poster hash: e67be...993
★julestjerne★ Skrevet 13. desember 2013 #10 Skrevet 13. desember 2013 Kan få gjort mykje, men velger å gjere lite. Let babyen sove på armen ein del tidlig på dagen, blir lite av det på ettermiddag når eldste er heime. Prøvar også å vere litt sosial på formiddagen då det er vanskeligare på ettermiddag når eg har to barn og om kvelden då eldste legg seg tidlig.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #11 Skrevet 13. desember 2013 Hehe, kanskje det er mer vanlig enn jeg tror ja;) hehe.. trodde barsellivet bare var cafébesøk og kos;) Anonymous poster hash: 06afd...674
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #12 Skrevet 13. desember 2013 JEg har en baby, pluss tre eldre, og får i grunn stort sett gjorrt det jeg setter meg som mål Men jeg har senket mine egne krav da, for med fire stk tar ting tid. Men jeg tar bare babyen med meg rundt til det jeg holder på med. Bretter jeg tøy, ligger hun på gulvet rett ved siden av, tar jeg oppvask, sitter hun i vippestolen på kjøkkenet. Er hun helt vrang, har jeg henne i bæreselen. Anonymous poster hash: e8deb...b65
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #13 Skrevet 13. desember 2013 Jeg har bæresele, men hun blir utålmodig der etter 5 min. Hun veier også snart 8 kg så blir fort tungt å bære! Anonymous poster hash: 06afd...674 Hva slags bæresele har du da ? Jeg bar datteren min på ryggen til hun var tre år jeg uten problemer. Da veide hun mye mer enn 8 kg. Fremdeles har jeg med bæresjal på ferier og langturer til seksåringen i tilfelle hun sovner eller blir helt utslitt. Nå veier hun nærmere 30. Anonymous poster hash: 21fbb...135
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #14 Skrevet 13. desember 2013 Om hun blir utålmodig, har du prøvd å sette på litt musikk og danse litt ? Eller bare synge og bevege deg ? Anonymous poster hash: 21fbb...135
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #15 Skrevet 13. desember 2013 Bæresele fungerer ikke når det kommer to på en gang, fikk ikke gjort mer enn det mest nødvendige. Anonymous poster hash: e5a55...97a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #16 Skrevet 13. desember 2013 Bæresele fungerer ikke når det kommer to på en gang, fikk ikke gjort mer enn det mest nødvendige.Anonymous poster hash: e5a55...97a Venninnen min var masse syk da døtrene våre var 3 til 6 mnd. Bar begge to jeg, når hun var på sykehuset. Anonymous poster hash: 21fbb...135
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #17 Skrevet 13. desember 2013 Får gjort mye noen dager, andre dager ingenting. Han våkner sånn i 8-tida, og har et par halvtimesdupper i løpet av dagen i tillegg til i vogna når vi er ute og ruller. Legger seg en gang mellom 6 og 7. Da er jeg ofte ganske ferdig, men får slappet av litt da før jeg rydder, vasker og lager middag til mannen kommer sent hjem. Noen dager kan han ligge masse på gulvet alene så jeg får gjort masse husarbeid, i tillegg til at jeg føler jeg får tid for meg selv her og der mellom lek og bleier. Andre dager skal det kun bæres og løftes og flys og ristes og synges og hoppe og. ..... Jaaa.... 4 mnd gammel Anonymous poster hash: f4c93...d28
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #18 Skrevet 13. desember 2013 Bæresele fungerer ikke når det kommer to på en gang, fikk ikke gjort mer enn det mest nødvendige. Anonymous poster hash: e5a55...97a Kjenner flere tvillingmødre som bærer to samtidig:-) Anonymous poster hash: 10267...2ff
Elsker livet Skrevet 13. desember 2013 #19 Skrevet 13. desember 2013 Jeg fikk gjort mye med 3 av dem. Den ene hadde kolikk, og da var det litt tyngre pga. altfor lite søvn. Hadde baby i vippestol, i bæresele på ryggen, i bæresele på magen, på armen, på armen i puppen osv. og gjorde stort sett det samme som før, men oftere med en hånd. Jeg føler vanlige babyer er såpass lite krevende at man kan gjøre nesten hva som helst, men det tar mye lengre tid. Jeg hadde nok kjedet meg veldig om jeg måtte sitte å synge og prate med babyen hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #20 Skrevet 13. desember 2013 Mitt inntrykk er at jo flere barn man har, jo mer får man gjort. Er dette din første? Anonymous poster hash: 937d7...908
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #21 Skrevet 13. desember 2013 Haha! Ja:) Kanskje jeg blir mer rutinert etter hvert:) Anonymous poster hash: 06afd...674
♥Madam Mim♥ Skrevet 13. desember 2013 #22 Skrevet 13. desember 2013 Begge mine har vært ganske så like... Mini er nå 7 mnd og sover ca 2 timer 3 ganger om dagen. Når han er våken kan han ligge i lange perioder alene på teppet. F.eks halv time alene, jeg leker med han i 5 min og han ligger fint en halv time til alene. Slik holder han på. I byen er han så glad i å se på lys, ting og mennesker at jeg kan være i timesvis uten omtrent å merke at jeg har han med. De har nok rett i det de sier om at jeg ikke vet hvordan det er å ha barn (spebarn). Atpå til har begge sovet natten gjennom siden de var 6 uker. Nå sover minste fra 20.00 - 08.00 hver dag :-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #23 Skrevet 13. desember 2013 Sover han 2 timer 3 ganger om dagen!? Det var unormalt mye. Hvordan sover han om natta? Jobber i barnehage og der er det en del barn som begynner når de er 8-9 mnd, de sover bare en dupp på dag.. Anonymous poster hash: 06afd...674
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #24 Skrevet 13. desember 2013 Kan ikke baby være i vippestol, ligge på gulvet, være i bæretøy mens du gjør ditt?? Stod jeg på kjøkkenet og ordnet hadde jeg vippestolen med baby oppi rett ved meg, pratet og sang og underholdt henne litt. Anonymous poster hash: bc296...5b2
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #25 Skrevet 13. desember 2013 Jeg gjør det, men hun blir fort lei og starter med sutring og gråt, tror jeg har en utålmodig unge;) Hun er veldig klengete for tiden og skal helst sitte på fang konstant.. Anonymous poster hash: 06afd...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå