Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Er 7uker på vei og er forferdelig kvalm og har luftsmerter i magen....jeg ligger altså hele dagen strekk ut på sofaen fordi formen er så dårlig! Kaster opp noen ganger til dagen! Men nå nærmer jula seg og mange familiemiddager, som jeg har lyst til å delta på. Noen som har noen gode råd som hjelper? Familien vår vett heller ikke at jeg er gravid og har heller ikke lyst til å fortelle det enda.....så unnskyldningen at jeg er syk er nå brukt opp;) Føler meg bare syk...æsj!!! Anonymous poster hash: 1fdf3...a90
Gjest Mon23 Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Er 7uker på vei og er forferdelig kvalm og har luftsmerter i magen....jeg ligger altså hele dagen strekk ut på sofaen fordi formen er så dårlig! Kaster opp noen ganger til dagen! Men nå nærmer jula seg og mange familiemiddager, som jeg har lyst til å delta på. Noen som har noen gode råd som hjelper? Familien vår vett heller ikke at jeg er gravid og har heller ikke lyst til å fortelle det enda.....så unnskyldningen at jeg er syk er nå brukt opp;) Føler meg bare syk...æsj!!! Anonymous poster hash: 1fdf3...a90 Jeg har fått tips om at man kan bruke bilsykearmbånd. (sea band armbånd) koster en 160 kr på apoteket. er ikke blitt så dårlig enda at jeg har prøvd det. men ei venninne brukte det i alle hennes 4 svangerskap
Tante_Esel Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 hvile er eneste som hjelper ... men det hjelper ikke mye det heller... hehe. du kan ta postafen (kjøpes reseptfritt på apoteket) men det er ikke alle det hjelper for, og mange blir veldig trøtt av de.... akupunktur kan også ha virkening føler med deg og vet hvordan du har det... er i uke 12, og fortsatt like kvalm, eller neste verre enn jeg var i uke 7
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Tusen takk for svar! Skulle bare vært i bedre form og hatt energi til å kjøre til apoteke...er 25min til nærmaste og det friste ikke å kjøre bil! Men må vell snart bite i det sure eple og komme meg til apoteke!! Anonymous poster hash: 1fdf3...a90
Mirakel <3 Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Jeg spiste love hearts og drakk Farris og lå mye på sofaen. Har også prøvd å gå turer 3-4 ganger i uken. Det hjelper med frisk luft.
Camillok Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Be fastlegen ringe inn en resept på afipran også, det kan også hjelpe innimellom. Ellers føyer jeg meg i rekken; hvile, spise lite og ofte, gå tur. Hold ut
Tone Aanderaa Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Uff, det er pyton når man blir så slått ut av kvalmen. Henger meg på de over spesielt med hvile og frisk luft. Hvis du klarer å få i deg noe mat, er detelgunstig for kroppen din at det inneholder natrulige fettkilder, da det kan forebygge kvalme. Eks er avocado, olivenolje på salat, egg og kokosfett. Urter som kan hjelpe er ingefær, kamille, peppermynte og bringebærblader. Vil du ha mere tips har klikk.no skrevet en sak på dette her God bedring med ønske om en god jul for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå