Gå til innhold

Trist når ingen av foreldrene stiller opp på Lucia!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de ikke prioritere den ene 1/2-timen eller timen en dag i året?

Hvorfor ikke sende en bestemor, bestefar, tante etc??

Hadde så vondt av to barn i dag når alle skulle sette seg ned for å spise lussekatter. To barn som personalet selvsagt tok seg av, men likevel...alle de andre var sammen med familiene sine

En time, en dag i året......

Sorry, måtte bare få det ut

Anonymous poster hash: 71f36...ba4

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Var ei jente på vår avd også dom var uten familien sin. De foreldrene er aldri tilstede....

Skrevet

Jeg var ikke tilstede idag. Har faktisk ikke den muligheten å være på det istedetfor jobb når det er snakk om lucia. Tar alltid fri for alt annet i bhg. Nå går min på småbarnsavd. Og skulle bare se på toget og spise lussekatter etterpå, men uansett

Skrevet

Ikke alle har familie som bor nær nok til å kunne stille opp. Det er heller ikke så lett for mange foreldre å være der selv. Flott for dem som kan ta seg fri denne tiden, men det er ingen selvfølge for mange.

Slutt å dømme dem som ikke har mulighet! Mat på bordet er faktisk viktigere enn å se luciafeiringen i barnehagen altså.

Når det er sagt så var jeg der for å se min datter i dag :-)

Skrevet

Det hadde blitt mye mer enn en time om jeg skulle vært med.

Jeg tar bussen 7.42 og er fremme på jobb 08.30.

De skulle gå 08.15 og ville da bruke rundt 30 min på dette + spise.

Jeg ville blitt mange timer forsinket og det hadde jeg ikke mulighet til.

Det er ikke bare denne anledningen vi kan stille opp og jeg stiller opp på det meste andre.

Blant annet i ettermiddag.

Anonymous poster hash: fa378...a45
Skrevet

Har ikke fått noe invitasjon til luciafeiring. Men hadde jeg fått det og vært opptatt selv hadde jeg faktisk ikke hatt noen andre å sende avgårde. De jobber eller går på skole de rundt meg også...

Anonymous poster hash: fd927...398

Skrevet

Her var ikke foreldrene invitert. Det eneste vi fikk være med på var juleverksted i begynnelsen av mnd på kveldstid. Mulig det er for å unngå problemet som beskrives her...

Anonymous poster hash: bee25...f3b
Skrevet

Sikkert derfor bhg vår tek luciatoget på julefesten i morgon i staden.

Synes forøvrig du er kjapp til å dømme foreldra, ikkje alle det er like lett for. Eg jobbar 5 min unna bhg og kan avspasere litt for å køyre til bhg og sjå luciafeiringa. Fleire andre foreldre jobbar ein ferjetur pluss ekstra reiseveg unna, og har mindre fleksible jobbar. Likar godt at bhg tek omsyn til dette sjølv om eg ikkje treng det.

Skrevet

Det e rfaktisk ikke alle som har jobber hvor det lar seg gjøre å avspassere en time når det måtte passe. Ikke alle har annen familie i nærheten de kan sende heller!

Synes du er svært rask til å dømme andre!

Anonymous poster hash: f2c91...31d
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er jo ikke alle som har jobber hvor det er mulig da.

Skrevet

Vi er så heldige å ha familie i nærheten så barna våre aldri er alene på noe, men nå skal du høre hva familien min må igjennom før jul! Vi har tre barn, en i Bhg, to i småskolen...

Lysfrokost i bhg på morningen, kulturskoleavslutning kvelden, konsert på kvelden, turnavslutning på kvelden, juletrefest bhg på kvelden, juletrefest skolen på kvelden, lucia i bhg kl 8, lucia på skolen kl 9, klasseavlutning på kvelden, klasseavlutning på dagen. Dette skal vi få til av ekstra ting på 1,5 uke.

Pendler du, jobber skift, er alene er det ikke bare, bare! Også må vi huske endel aktiviteter går som normalt midt oppi alt. To skal her i bursdag og vi må gjøre klart til jul og vi er foreldre med egne fritidsaktiviteter også! ;)

Bare for å forklare at for alle er det ikke bare en dag i året! Jeg velger å tro folk gjør så godt de gang, men har man bare ett barnehagebarn er det vanskelig å se andres situasjon :)

Anonymous poster hash: 21a1d...2a0

Skrevet

Hadde så vondt av to barn i dag når alle skulle sette seg ned for å spise lussekatter. To barn som personalet selvsagt tok seg av, men likevel...alle de andre var sammen med familiene sine

Jeg blir også trist når jeg ser sånne ting, men prøver å huske at jeg ikke kjenner detaljene i andre familiers liv. En gang uteble vi selv fra en foreldrekaffe. Mannen var på forretningsreise i Tyskland hele uken, og jeg skulle lede et møte og kunne bare ikke gå tidlig! Noen ganger går det bare ikke! Heldigvis var ungen vår stor nok til at vi kunne forklare på forhånd hvorfor vi ikke var der. Nærmeste familie bor 30 mil unna. Det skjer, og jeg vet at i vår barnehage er personalet kjempeflinke med å se ungene i sånne situasjoner. 

Anonymous poster hash: 783a2...f07

Skrevet

Det er ikke alle som kan avspassere eller ta fri noen timer..

Frem til nå har jeg og samboer vært "heldige" og hatt mulighet til å delta på luciafeiringer i 3år.. men det er pga sykemelding, permisjon og turnus.. Neste år så må kanskje jeg jobbe på dagtid den dagen, og han har kanskje ett oppdrag i en annen by som gjør at vi ikke kan delta.. Det er ikke alltid at det ligger giddaløshet bak, eller at de ikke bryr seg..

Det hjelper ikke de barna som er alene, at andre ser ned på foreldrene deres.  

Anonymous poster hash: d4143...ba6
Skrevet

Det er jo ikke bare den timen en gang i året! Det er drøssevis av ting som foregår i arbeidstiden. Hos oss er det påskefrokost både i barnehage og på skole, det er foreldrekaffe, lysfest, sommerfest, danseoppvisning, utviklingssamtaler, foreldresamtaler, i dag er det Luciamarkering på skolen som begynner kl 16. Selv er jeg så heldig at jeg stort sett får det til, men jeg undres over at det faktisk er så mange som får det til nesten hver eneste gang og konkluderer med at det er mange som må jobbe redusert.

Skrevet

Kjenner jeg får en klump i magen av dette innlegget. Jeg hadde ikke mulighet til å stille i år. Jeg har vært med på alt annet i løpet av disse årene med barnehage, men akkurat i dag hadde jeg ikke mulighet. Min er bare 3 år, og skulle derfor ikke gå, men jeg har likevel veldig dårlig samvittighet..

Vi har ingen besteforeldre, tanter eller lign i område, og det er ikke så lett for meg å ta fri. Mannen min er lærer og ikke så lett for han heller. Jeg fikk likevel overtalt han til å sitte sammen med gutten vår etter levering pga at undervisningen hans heldigvis startet sent i dag. Men det var jo egentlig bare flaks, vanligvis starter han fra morgenen av.

Kan dere vær så snill og slutte og dømme andre før dere vet årsaken til disse ikke kommer? Jeg har verdens svarteste samvittighet om ikke andre skal påpeke det. Når det gjelder å ta fri akkurat denne halvtime som du sier så er det jo mye som foregår i bhg man må ta seg fri for; julefrokost, sommeravslutning, besøk hos besøksgårer, 17.mai-feiring. Jeg tror de aller fleste hadde vært der hvis de hadde mulighet.

Anonymous poster hash: b7361...f9e
Skrevet

#11 her igjen. Ikke meningen å være anonym og glemte tilføye en ting: her i huset er vi heldige så både faren og jeg skulle i dag stille på lucia, men så våkner vi med et barn som spyr! Vanligvis ville kanskje bare jeg vært hjemme og hvordan skulle jeg da løst den floken? Latt de friske gått alene på lucia, latt 6 åringen som spyr være alene eller tro besteforeldre klarer stille opp kl 8 i luciatog...? Jeg er veldig glad vi begge var hjemme i dag!!!

Anonymous poster hash: 21a1d...2a0

Skrevet

# 11 og # 16. Dette ble latterlig! Av med anonymknappen...

Skrevet

Jeg forstår hva du mener og på vår barnehage var det også en gutt som ikke hadde med seg foreldrene. Det er kjempeflotte foreldre, men pga jobb var det ikke mulig. Jenta mi hadde med seg både pappaen sin og meg, og da både vi og hun kjenner denne gutten veldig godt så inkluderte jeg han bare i vår familiesetting etter avtale med foreldrene til gutten. Jenta mi storkoste seg og syntes det var veldig hyggelig når barnehagevennen spiste lussekatter med oss, og hans stortrivdes og skravla og lo :-) Forøvrig så sitter vi jo ikke på hver vår familietue når vi spiser lussekatter, men snakker med både voksne og barn så det ville uansett ikke blitt så tydelig at han ikke hadde med seg noen.

Skrevet

Jeg forstår godt de som har jobber hvor det IKKE er mulig, og som absolutt ikke har NOEN familie de kunne sendt isteden.. men her i vår barnehage, er det de samme som går igjen hele tiden, og alle vet jo at foreldrene kunne ha kommet hvis de ville... Trist for de barna det gjelder.. :( 

Anonymous poster hash: ce2a0...cb7
Skrevet

Som andre sier, det er da langt fra bare denne ene gangen i året! Og har du flere barn er det bare å gange opp med antall barn. Vi har barn i to forskjellige barnehager, og har luciafest både på morgenen og ettermiddagen i dag. Akkurat i år klarte vi begge, men i utgangspunktet har ingen av oss så veldig fleksible jobber. Likevel har vi heldigvis fått med oss de fleste barnehagearrangement, men jeg dømmer ikke de som ikke klarer det. Men så er det slik at det gjerne er de samme som alltid har mulighet (fleksibel jobb, hjemmekontor, hjemmeværende osv.) - og de samme det alltid er vanskelig for. Dermed er det noen barn som "alltid" er alene på slikt. Da har vi voksne ansvar for at de også har det fint. De ansatte bør få bruke sin tid på disse barna, og vi andre foreldre kan gjerne gi litt oppmerksomhet til disse barna vi også.

Anonymous poster hash: 2719f...b34
Skrevet

Når det er midt i arbeidstiden til folk så må de regne med at foreldre ikke dukker opp.

Hos oss begynner det klokken 3 å da er de fleste på jobb.

Kan ikke be besteforeldre eller tanter om ta fri fra jobben pga sønnen min har luciafeiring i barnehagen.

Når det er sagt så har jeg tatt fri fra skolen for å være med på luciafeiringen,men poenget mitt er at det er kanskje like lett for alle å få fri eller få noen andre til å gå i stedet når tidspunktet er midt i arbeidstiden.

Skrevet

Vel, her i bhg var faktisk ingen av foreldrene invitert... Det gjelder alle "sammenkomster" ungene har i bhg før jul. Hører om andre som har foreldrefrokost osv, men ikke her gitt nei!! 

Anonymous poster hash: 8a940...d7d

Skrevet

Var glad jeg hadde mulighet til å bli med i år, for pappaen valgte å ikke dra selv om han hadde fridag. 
Var tydelig at ungen satte stor pris på å få vise frem alle sangene de hadde lært. 

Men er ikke alle som har muligheten dessverre, var det barnet selv som sjelden hadde foreldre med på ting. Heldigvis hadde jeg storebror ;) 

Anonymous poster hash: 66342...dec
Skrevet

Vel. Min arbeidsdag er fra 8-15 og jeg har ingen mulighet for å ta meg fri en times tid for å dra i barnehagen. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 8e55e...0c1
Skrevet

Deg er faktisk ikke alle som bare kan ta seg fri. Jeg jobber på et sted hvor vi har ansvar for andre mennesker som trenger hjelp og oppfølging i alle dagliglivets aktiviteter. Hvis jeg og alle andre småbarnsforeldre som hadde tidligvakt i dag skulle kommet litt senere hadde det blitt krise på jobben. Mat på bordet er faktisk viktigere enn Luciatog!

Anonymous poster hash: 4b92d...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...