Gå til innhold

Jeg har iallefall gjort NOE rett overfor min datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun brydde seg ikke en dritt om at de eldre jentene i barnehagen flira og ertet henne fordi hun gikk i pysjamas i barnehagen. Hun bare proklamerte stolt at ja, hun gikk i pysjamas og at den har grønne prikker! Hahahaha!

Lenge leve individualismen!

(Hvorfor hun gikk i pysjamas er jo et annet spørsmål, men ikke relelvant)

Anonymous poster hash: 782ee...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å mye galt ettersom hun får lov å gå i natt-tøy i barnehagen.

Anonymous poster hash: 2fce6...af7
Skrevet

Hun brydde seg ikke en dritt om at de eldre jentene i barnehagen flira og ertet henne fordi hun gikk i pysjamas i barnehagen. Hun bare proklamerte stolt at ja, hun gikk i pysjamas og at den har grønne prikker! Hahahaha!

Du har gjort noe rett? Hva da? Jo, at du lar datteren din bestemme hva hun vil ha på seg i barnehagen.

"mamma, jeg VIL ha pysjen på!!!", og hun får lov. Er veldig relevant hvorfor hun går i pysj, for du har ikke gjort noe rett når det ender med pysj i barnehagen - mener nå jeg da.

Anonymous poster hash: 8eb77...4a0

Skrevet

Du har gjort noe rett? Hva da? Jo, at du lar datteren din bestemme hva hun vil ha på seg i barnehagen.

"mamma, jeg VIL ha pysjen på!!!", og hun får lov. Er veldig relevant hvorfor hun går i pysj, for du har ikke gjort noe rett når det ender med pysj i barnehagen - mener nå jeg da.

HI, ikke bry deg om de sure svarene her (men det regner jeg med at du ikke gjør, med tanke på hva du har lært datteren din ;-))

Jeg skjønner deg godt - du hAR gjort det viktigste rett når hun ikke bryr seg om hva de andre barna tenker om at hun går i pysj.

Anonymous poster hash: ed370...321

Skrevet

Så bra, HI! Det er deilig med unger som tåler å skille seg ut og som trekker på skuldrene av andres meninger om bagateller som dette.

Skrevet

Det er når man er liten at man enda kan gå i pysj når man føler for det. Og pysjn hørtes fin ut, så skjønner at hun vil gå i den :)

Skrevet

Mange pysjer er faktisk fine også :)

Skrevet

Jeg husker sommeren for 30 år siden at jeg kunne gå naken ut i gaten om sommeren og det var ingen som brydde seg.

Jeg var jo liten, så da gjorde det ikke noe. Jeg hadde nok fått lov til å gå i barnehagen med pyjamasen på også.

Sukk, jeg savner den tiden.

Anonymous poster hash: 7b007...b72

Skrevet

Jeg har en venninne som går ned på butikken på hjørnet midt i Bergen by i pysjbukse jeg ;) 

Skrevet

Loffer glatt bort til butikken i pysjbuksa jeg og, kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Ser ikke noe verre ut enn onepiece og andre baggy klær:)

Anonymous poster hash: 09086...b3d
Skrevet

Mens eksen min er helt hysterisk på at han ikke kan gå på nærbutikken i joggebukse,han MÅ bytte før han går der,for så å bytte tilbake til joggebukse når han kommer tilbake.

Jeg går lett på butikken i joggebukse å uten sminke!

Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre måtte mene om det.

Anonymous poster hash: 32a7f...4a3
Skrevet

Så bra at du har lært datteren din å ikke bry seg om hva andre måtte tenke og mene :-)

Skrevet

Jeg tenkte nesten det samme da jeg satt med min snart åtteåring og sveipet forbi Slankekrigen. Hun lurte på hva de holdt på med, og jeg sa at de var med på TV for å slanke seg. "Hva betyr "slanke"? kom det da.  

Jeg er faktisk fornøyd med at det er så lite kroppsfokus både hjemme og ellers der hun oppholder seg at hun fortsatt ikke har fått med seg det. Har jo hørt om jentunger ned i første klasse som er redde for å legge på seg. Jeg forklarte at de trente for å gå ned i vekt fordi de hadde blitt så tunge at det var farlig for helsa.

Nå hører det med til historien at vi er en slank familie, så det er ingen grunn til at hun skulle ha hørt så mye om det, men likevel... Vi har litt fokus på å spise sunt (at det er bra med mørkegrønne grønnsaker f.eks.), men vi er noen godtemonser hele gjengen, selv om vi prøver å holde det på et greit nivå. Jeg har en trivselsvekt jeg ikke liker å gå særlig over ettersom alt legger seg rundt magen på meg, men da dropper jeg bare alt utenom de faste måltidene et par uker, uten å lage noe mer nummer utav det. 

Anonymous poster hash: a9b93...804
Skrevet

Jeg tør ikke engang å tenke på hvor mye galt din mamma gjorde med oppdragelsen din siden du klarer å si sånt til andre mennesker og synes at det er greit.

Skrevet

Leverer iblant i pysj jeg og :)

Selv kan jeg fint gå på butikken i slåbrokk

Skrevet

Så bra! Jegblir selv også utrolig glad de gangene jeg merker at barna mine ikke bryr seg om hva andre syns. 

Skrevet

Jeg har en venninne som går ned på butikken på hjørnet midt i Bergen by i pysjbukse jeg ;)

Jeg gikk ofte med pysjbukse med rosa flodhester osv. Når jeg gikk tur led hunden min. Bodde 6 år på Majorstua og fikk ingen rare blikk. Folk har heldigvis nok med seg selv og vant med å se det meste.

Her jeg bor nå rett utenfor oslo-grensa i et villastrøk tør jeg ikke å gå sånn...hehe...

Anonymous poster hash: 214c4...a3d

Skrevet

Det er jo nettopp sånne som dere hi's datter blåser en lang marsj i :)

Dere understreker jo poenget så det synger med kommentarene deres :D

Herlig med barn (og voksne) som følger sin egen vei og blåser i hva andre måtte mene.

Integritet er en god ting å ha med seg på veien.

(Når det er sagt, så kjenner jeg at jeg er nysgjerrig på historien bak pyjamasen med de grønne prikkene. Aner en god historie der også ;) )

Skrevet

Komisk at folk konkluderer med at barnet har trasket gjennom pysjbukse.

Kan være mange årsaker til det.

Tisset seg ut og det var en pysjbukse i bilen. Sølt på seg osv osv.

Hvorfor skal dere være så surmaga når mor er stolt over at datter er trygg på seg selv???

Anonymous poster hash: 8b1cd...4f5

Skrevet

For de som da virkelig lurer, og som mener at min datter pga trass og unnvikende foreldre, fikk gå i pysj, så må jeg jo bare forklare. Lite spennende men dog... Det er lucia idag, og eldstegruppen skulle komme i hvite klær. Min datter er i mellomgruppen, og trengte derfor ikke kle seg i hvitt, men hun hadde veldig, veldig lyst. Og siden det nærmeste vi kommer hvite klær i min datters klesskap er den hvite pysjamasen med prikker, ja så ble det den:) med strømpebukse og ulltrøye under så hun kan ta den av om hun vil.

Slike ting orker ikke JEG være vanskelig på. Er hun varm nok og fornøyd, så dugde jammen pysjen idag:)

Hi

Skrevet

Mulig du har gjort noe rett, siden hun klarer å stå imot og svare for seg. Men å sende barnet i barnehagen med pysj er å gjøre noe feil, spør du meg.

Skrevet

Mulig du har gjort noe rett, siden hun klarer å stå imot og svare for seg. Men å sende barnet i barnehagen med pysj er å gjøre noe feil, spør du meg.

Hva er feil med det da?

Skrevet

Synes du gjorde rett i å la henne få ha på seg den hviteste buksen sin i dag, jeg - selv om det var en pysjbukse med grønne prikker :)

Og ære være deg som greier å oppdra en datter som har en slik selvfølelse og integritet! :)

Anonymous poster hash: f4b65...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...