Gå til innhold

Kan man gi 6mnd grøt før...

**My little Miss drama and I**

Anbefalte innlegg

Når de er 5mnd?!;) han er ikke så begeistra for grøten å ikke så mye å velge i :/ noen som vet om man må vente til de er 6mnd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner egentlig ikke, men jeg startet før med førstemann.

Med lillebror startet jeg med 6 måneders denne uken, og han er 6,5 mnd nå...

Han får en del grønnsaker også da, stort sett hjemmelaget. Men av glass så får han allerede både 6 måneders og fra 8 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke reagerte på 4 mnd grøten, så tror jeg nok det går helt fint :) Nestlé sine grøter står det fra ca. 6 mnd, så tror ikke det gjør noe å begynne når han er vel 5 mnd. 

Anonymous poster hash: 122ba...bf2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tenker å det, men man blir jo så usikker:P eldste er så stor så husker ikke :P han spiser jo grøten, men ikke så kjempe begeistra :P litt mer å velge i fra 6mnd... Vi prøver. Ja Moste grønnsaker et vi så vidt begynt med:) takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er snaue 5 mnd og han spiser 6 mnd grøt uten problemer, men følg med om han reagerer på glutenet. Mange anbefaler nå å introdusere gluten før 6 mnd, er noe ny forskning som peker mot færre allergikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starta med grøt med gluten når bayen var 4 mnd gammel. Forskning tyder på mindre allergi om man introduserer gluten samtidig som babyen ammes mye. I tillegg spiser jo babyer mindre mengder når de er 4 mnd enn 6 mnd:

"Det anbefales allerede fra starten av å gi grøt som inneholder gluten fordi da er grøtmengden liten og barnet blir gradvis introdusert for gluten."

Kilde:

http://ammehjelpen.no/artikkel/75/fast-fode

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å da skal vi kjøpe det;) takk takk. Ja tror jo at man kan forebygge mye ved å la dem prøve litt :)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...