Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 ..bare forde at hun er redd når bestemor holder henne. Hun er også redd tanten sin, og oldemoren attpåtil. Alle disse på forsiden, kort sagt. Barnet mitt er derigmot ikke redd farfaren sin, og hans kone + bonussønn Hvordan skal vi tolke dette, dere? Til opplysning så treffer vi ikke begge familiene så ofte. Og svigermor og datteren hennes jobber begge i barnehage(ufaglært). Synes likevel ikke at det er det spor hyggelig når hun nærmest spytter ut i sinne at babyen er bortskjemt:P Normale mennesker gjør ikke slikt. Babyen min er godt vant med folk og besøk, og er ikke klistret til bare meg. Anonymous poster hash: a5a13...f8d
Gjest Julia1984 Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 De fleste babyer går gjennom slike faser, handler ikke om å være redd. Jeg hadde ledd det bort, ikke brukt energi på det. Sannsynligvis er svigermor litt sår over at babyen ikke sprudler på fanget hennes. Men en dag gjør babyen din.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 OK:) Det er jo ikke morsomt når hun blir slik mot dem, da de blir lei seg som du sier. Men jeg lurer på om babyen kanskje er flink til merke det psykiske med folk. Svigermor og datteren hennes lider nemlig av depresjon, som gjør at de får et kjølig preg over personligheten.. Nei ikke vet jeg. Men er jo ikke bra at svigermor blir sur overfor et lite barn. Bør jeg kun la henne omgås babyen på dagtid, og ikke som overnattingsgjest? Kunne ha ramset opp mye ang henne, men det får bare være. Det kommer værtfall tydelig fram at hun gir blaffen i å ta medisinen sin, da vrangforestillingene hennes sier at hun er frisk. Anonymous poster hash: a5a13...f8d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Jeg kjenner ikke svigermoren din i det hele tatt, så er jo utrulig vanskelig å uttale med om henne. Men det første jeg tenkte vedr det siste du skrev er at jeg håper du troller og at du ikke faktisk vurderer å la en baby overnatte hos en person som ikke er psykisk frisk? En person som er så mentalt syk at hun tar medisiner mot det noe hun ikke tar nå? Men hvis du ikke troller og faktisk spør seriøst; NEI, du må ikke la henne ha babyen alene. Hvis hun har vrangforestillinger. Jeg tenkte faktisk at folk som sier at en baby er bortskjemt er tvilsomme uansett... en baby er ikke bortskjemt. En baby trenger det en baby trenger, mat, kjærlighet og noen som passer på den. Og kan ikke bli bortskjemt. Anonymous poster hash: 071aa...ef5
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Bortskjemt faktisk! En baby kan jo aldri bli bortskjemt på kos. Sikkert litt sårt for svigermoren din at babyen ikke liker å væte til henne. Men hvis hun har en kjølig personlighet og reagerer på denne måten er d kanskje ikke så rart? Hun høres ikke helt reflektert ut og veldig egosentrisk som reagerer på den måten. Men erfaringsmessig så blir personer som plages psykisk over flere år fort litt ego. Som om verden skal ta hensyn til dem hele tiden. Får bare håpe det blir bedre:) kan godt hende babyen din bare går gjennom en fase å ja. Anonymous poster hash: a999e...71d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Jeg kjenner ikke svigermoren din i det hele tatt, så er jo utrulig vanskelig å uttale med om henne. Men det første jeg tenkte vedr det siste du skrev er at jeg håper du troller og at du ikke faktisk vurderer å la en baby overnatte hos en person som ikke er psykisk frisk? En person som er så mentalt syk at hun tar medisiner mot det noe hun ikke tar nå? Men hvis du ikke troller og faktisk spør seriøst; NEI, du må ikke la henne ha babyen alene. Hvis hun har vrangforestillinger. Jeg tenkte faktisk at folk som sier at en baby er bortskjemt er tvilsomme uansett... en baby er ikke bortskjemt. En baby trenger det en baby trenger, mat, kjærlighet og noen som passer på den. Og kan ikke bli bortskjemt. Anonymous poster hash: 071aa...ef5 jeg følte meg bare litt truffet og ønsker å kommentere en ting her. "så" mentalt syk at man må ta medisiner? jeg vet ikke hvor mye du kan om psykiske lidelser, men jeg fikk f.eks medikamenter (ikke vanedannende eller sløvende) da jeg hadde depresjon. gjør deg ikke til en uskikket omsorgperson av den grunn. Kommer jo ann på diagnose såklart. Er jo en helt annen sak om personen lider av vrangforestillinger, personlighetsforstyrrelser og nekter medisin også. synes bare den setningen var litt for generaliserende. Har også ei venninne som gikk på disse medisinene ett halvt år pga moderat depresjon. Hun var alenemor og i arbeid ved siden av, og vel så skikket til det. så til HI. Unødvendig av svigermor, men ville ikke brydd meg. Hun er åpenbart snurt fordi barnet er skeptisk hos henne. Det er ikke unormalt at babyer har slike faser hos andre enn mamma og pappa. Du får pent påpeke set neste gang hun slenger med leppa:) Anonymous poster hash: d4df9...222
Appelsinpiken Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Jeg fikk beskjed av min svigermor at det var bra jeg hadde forandret meg slik at bestemor også fikk slippe til.. Da var ungen nesten året, hadde hatt sterk seperasjonsangst og vi hadde jobbet beinhardt for å trygge henne. Og det var først da det begynte å "ordne" seg. Min erfaring er at svigermødre er mer eiesyke, og har et sterkt markeringsbehov, og får da seg til å si slike ting som er helt bak mål.. Og til slutt: små barn er ikke bortskjemte!
Ugl@ ruger... Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Haha, minsta hylte bare farmora kikka på henne da hun var baby, men farfaren kunne både bysse og bære, skifte bleier og dulle. Gikk over, grunnen vet vi ikke, men det var bare slik. Heldigvis trøsta svigermor seg med mellomste som var skikkelig bestemor unge deluxe. Minsta og bestemora har det kjempefint sammen nå da.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2013 #9 Skrevet 13. desember 2013 Ikke bry deg om det. Den eldre generasjonen vokste dessverre opp med slike fikse ideer... Anonymous poster hash: c55c1...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå