Gå til innhold

Fly med baby på 5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort flytur - ca.1 time. Vi skal ha med barnevogn og mme. Tips og gode råd mottas med STOOOR takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem for all del ikke nesespray :-)

Skrevet

Saltvannsdråper før avgang om bebis er tett kan være lurt.

Skrevet

Notert! Tusen takk :) Noe mer?

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Det pleier å gå kjempefint. Drikke og noen leker. Pass på å ha klesskift og bleier lett tilgjengelig, det er ikke uvanlig at det kommer noen skikkelige bæsjebleier på flyturen. (vet ikke om det gjelder for andre babyer, men mine tre har hatt skikkelige eksplosjoner oppi lufta ;) )

Skrevet

Eneste tipset jeg har er at du må ha bleier, skift og evt mat lett tilgjengelig.. For det er ikke lett å bevege på seg i et fly om man plutselig på ha noe.

Her holdt det med smokk heldigvis, og han viste ingen tegn på å plages hverken ved takeoff eller landing

Skrevet

Det er anbefalt at babyen skal suge på noe ved take-off og landing for å unngå vondt i øret og hjelpe til å utjevne trykket. Amming/flaske/smukk fikk jeg beskjed om på helsestasjonen.

Skrevet

Flott, flott :) Takker og neier, snille dere.

Skrevet

Bind fast ev leker og smokk i tynn tråd så slipper du krabbe på gulvet. Jeg ammet og ungen sovnet. Går som regel kjempebra 😃 god tur

Skrevet

Vi har lenke til smokk. Så smart å binde fast lekene :)

Skrevet

Vi hadde med vogn til gaten, som ikke kom med flyet. Måtte bære babyen i 2 dager før vi kjøpte ny. Flyselskapet sa de ikke fant vognen, men samme kveld dukket den opp på hotellet gitt! Så har nå to stk å dra tilbake med (smålig upraktisk!).

Jeg bar babyen i bæresele ombord på flyet, men måtte ta hn ut av selen og h

sette babyen forover når flyet skulle lette. Da våknet hn jo etter 15 min søvn og var våken hele turen. Oppførte seg veldig bra, men sovnet ikke ordentlig før vi skulle legge oss for natten. Vi skal IKKE ha med vogn til gaten på vei hjem. Baby er 8mnd :)

Skrevet

Vi har flydd mye med jenta vår, første gang var hun 4 mnd og fløy til Thailand. Gikk veldig greit, ikke problemer med ører eller skriking eller noe.  Ta med skift og stellesaker, litt å leke med og ekstra smokk og et teppe. Hvis mulig bestiller du bassinet/babycot til babyen (liten seng på veggen),.

Lykke til og god tur!

Skrevet

Jeg sverger til bæresele! (hvis babyen ikke er usedvanlig vognglad). Å fly i Norge kan ofte føre til forsinkelser og da er det kjekt å kunne putte babyen oppi selen og vandre litt rundt.

Ellers mye bra tips her allerede :)

Anonymous poster hash: 9b612...56a
Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg fløy nettopp med min to mnd gamle baby og det gikk helt supert. Ikke en eneste tåre på hele turen!.

Hun fikk flaske ved take-off noe som gjorde at hun ikke ble tett i ørene:)

Ha med et ekstra skift, bleier og mat.

Så at noen anbefalte bæresele/sjal, noe jeg angrer veldig på at jeg ikke tok med. Jeg reiste alene og flyet var veldig forsinket. Det hadde gått fint hvis vi var to:)

Skrevet

Du trenger overhodet ikke bruke nesespray med mindre barnet er tett og forkjølet! Bare amm eller gi smokk eller flaske når flyet letter og når nedstigning begynner. Ei lita pute eller dyne som ungen kan ligge oppå i fanget ditt synes jeg er praktisk og behagelig.

Bæretøy er veldig, veldig praktisk! Og god tid så mamma ikke blir rød i toppen, plutslig tar ting tid, babyen bæsjer midt oppi alt, det er kø osv osv...

Dette kommer til å gå strålende:) jeg har flydd mye alene med barn, det går helt fint!

Skrevet

Så flotte tips, snille dere. Tusen takk! Med alle disse gode rådene kommer flyturen til å gå kjempebra :)

Skrevet

Bæresele! Genialt så du har armene fri til å få med deg alt. Har aldri tatt med vogn til gate, fordi vi har vært redd for at den ikke skulle komme med eller ikke bli behandlet skikkelig. Har sendt vogna og brukt bæresele. Har alltid gått fint, både på korte og lange turer. Det var forøvrig mye enklere å fly med den lille da hun var 7 mnd enn når hun ble større :) God tur!

Skrevet

Bæresjal er lurt. Da kan du amme i det ved takeoff og landing. Eller er morsmelk i nesen et lurt tips. Nesespray skal ikke brukes på barn under to år. Saltvann er ok, men morsmelk er best.

Anonymous poster hash: 6234e...87e

Skrevet

Som andre sier - bæresjal e.l. er lurt på flyplassen.

Spander å bruke ihvertfall plasttrekk på vogna.

Jeg tror jeg hadde pakket i ryggsekk om du ikke blir levert/hentet på flyplassene.

Selv om turen er kort - ta med ett skift til babyen (og helst ihvertfall en topp til deg selv). En bleie på lur er også lurt. MME vil du vel kanskje ikke trenge på en så kort flytur? Mat rett før og etter landing burde holde. MEN noe å sutte på ifbm start/landing kan være lurt.

Du skal vel kanskje kjøre bil i en av endene minst? Husk bilsete - Det kan du ev ha som håndbagasje inn på flyet. Er du riktig heldig, er det et ledig sete ved siden av deg, og du kan ha babyen i det underveis på turen (selv om du sier turen er kort, kan det være litt klamt å MÅTTE holde babyen på fanget i en time.)

Husk støttestrømper til deg selv. Kroppen er ikke helt tilbake i gjenge igjen etter fødsel! (Det tar to år).

God tur!

Anonymous poster hash: 821ca...64c
Skrevet (endret)

Takk for tips om støttestrømper :) Vi blir hentet på flyplassen med bil med bilsete. Lurt med ekstra topp til meg. Vi leier "oppbevaringsboks" til barnevogn på flyturen - koster 160.-

Tusen takk for gode svar!

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...