Gå til innhold

Hva slags hund har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har du hatt? Og si gjerne litt om hundens personlighet og gemytt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en springer spaniel. En fantastisk og kosete god hund. Vi fikk den da jeg gikk på slutten av barneskolen og hadde den i mange år. Den var veldig rolig, bjeffet aldri, annet enn hvis den ble redd og det var sjelden. 

Anonymous poster hash: e55b3...ed7
Skrevet (endret)

Border collie.

Veldig fin hund, men hun har missforstått totalt, hun er gjeterhunden ikke sauen!!!

Collien skal liksom være hyper, ha sans for gjeting like gjerne mennesker som sauer.

Denne her er skjæra på tunet. Veldig rolig og bedagelig type. Eneste gangene hun er stressa er når hun skal ut eller akurat har kommet inn. Ute i hundegården er hun helt rolig. Ligger stort sett og sover, gidder ikke varsle når det kommer fremmede biler opp i gården engang!!!

Endret av ♥Madam Mim♥
Skrevet

Podengo portuguese den minste str.

Utholden, spretten, god med barna, interessert

Anonymous poster hash: 01d6a...8cb

Skrevet

3 irske settere, aktiv ute og rolig inn (når du har fått nok aktivitet). Lydig og greie hunder, som er veldig snill og grei med barn. Har tidligere hat flat, og skal nok ha det igjen,

Skrevet

Jeg hadde en norsk buhund i oppveksten. Fikk henne da jeg var ni, og hadde hovedansvaret for henne fra starten av. Verdens beste hund!! Heeeelt upartisk selvsagt :-)

Men hun VAR virkelig smartere enn andre hunder jeg har møtt- lettlært og kunne masse triks. Samtidig som hun tok "egne" smarte valg (fant ut hvordan hun kunne knyte opp båndet dersom hun hadde surra seg inn, "lurte" andre hunder som hadde stukket av til å bli fanget igjen, samla en hønseflokk som hadde rømt og fikk den tilbake i hønsehuset bla). Hun var hjemme alene om dagen mens familien var på jobb og skole- dette var helt uproblematisk og hun holdt seg rolig i gangen inne i huset. Hun var også utrolig snill og tålmodig, men likte seg ikke så godt med små barn (gjorde aldri noe som helst, men man kunne se på henne at hun var utilpass). Buhunder har rykte på seg for å være gneldrebikkjer, men hunden vår var verdens roligste inne, og bjeffet lite (varslet litt når det kom noen). Vi hadde også katt og kaniner- hunden gikk kjempefint sammen med de andre dyra. Katten og hunden var bestevenner- spiste og sov sammen, og katten lot hunden være alene med nyfødte kattunger. 

Vet ikke om det vi hadde var en typisk buhund, eller om vi hadde utrolig flaks. De andre buhundene jeg har kjent har vært mer gårds-arbeidshunder og er derfor ikke en like stor del av familiene som det vår var. 

Det mest negative med henne var at hun røyta så utrolig mye to ganger i året. Det er vel sånn å ha en norsk rase. Vår var i tillegg en innehund, så da ble det jo hår overalt til tross for iherdig børsting. 

Anonymous poster hash: e42ea...050
Skrevet

Chihuahua. Rolig, kosete, trenger lite trim og enkel å ha med å gjøre. Men liker ikke så godt barn og bjeffer mye. Tåler dårlig kulde.

Pomeranian. Aktiv, leken, spretten, grei nok å trene, tåler vær og vind, glad i barn, bjeffer mye,

Skrevet

Engelsk springer spaniel (har hatt 2). Veldig kosete og alltid glad, vil helst ligge på fanget (selv om han er stor!), matvrak, elsker å gå tur og blir litt rastløs om han ikke får nok tur, bjeffer svært sjelden, lett å lære triks/kommandoer.

Anonymous poster hash: 35e50...6f7
Skrevet

Passer en rottweiler, ikke helt min type hund egentlig! Kjøper nok aldri det selv... De er liksom litt trege, skjønner ikke hvorfor enkelte er redd for de! Den her bjeffer ikke når det kommer folk engang :P

Likte schæferen jeg hadde mye bedre, mer livat samtidig som han godt kunne slappe av en dag ell to! Har også hatt en flatcoated retriever, det er også et alternativ når jeg skal ha hund igjen :) Det var verdens snilleste hund, vi ungene kunne gjøre hva vi ville med henne!

Skrevet

Strihåret dachs. Hun er fortsatt valp, så det er vanskelig å si hvordan hun kommer til å bli. Men akkurat nå er hun skikkelig rampete, glad i mennesker og smart.

Anonymous poster hash: 830d3...854

Skrevet

Vi har ei Cavalier King Charles Spaniel tipse. Hun er verldens herligste og koseligste hund. Så ufattelig snill og tilgiven. Hun elsker barn og, det beste hun vet er å få være med å leke med ungene. :)

Skrevet

Pomeranian. Leken, snilleste hunden på hele jord, liker turer, elsker å sove på sofaen og late seg, hehehe...elsker barn, men bjeffer mye ;)

Anonymous poster hash: 517dd...b51

Skrevet

Welsh corgi pembroke.

Den ene var alfahund deluxe, kjempe sta, veldig snill. Den andre er kjempe underdanig, kosete, lettlært, lydig og veldig snill. Første var ikke så glad i barn, gikk unna da de kom for nært. Andre er veldig glad i barn. De er altså stikk motsatt av hverandre.

Skrevet

Vi har Dogo Canario, som er en vokterhund. Han bjeffer utrolig mye noe vi prøver å trene på, skal liksom passe på oss her hjemme konstant, men han har et kjempe fint og rolig gemytt :) det merker vi både selv, og andre har kommentert det.

Rasen er kjent for å være veldig tøffe og bestemte, og kan fort bli samskjønns-aggressive, derfor var det beste å sterilisere han tidlig. Han er så god, snill, valpete(1 år og 1 mnd i dag faktisk), aktiv/hyper og kosete! Han røyter ikke spesielt mye, men ser det på teppene/sofaene osv han har ligget i. Ellers er han kjempe god mot valper, plutselig blir han helt rolig. Har ikke sett han med noen barn/babyer enda da vi ikke kjenner noen nære med barn, så vet ikke hvordan han er med dem enda, men det får vi finne ut etterhvert :)

Storfornøyd, men kanskje litt for stor for meg(blir 60 kg, og jeg veier 50 kg), hehe.

Anonymous poster hash: 366c2...6b1

Skrevet

Jeg har ei go' hund ;)

Anonymous poster hash: 06533...b70
Skrevet

Border collie.

Veldig fin hund, men hun har missforstått totalt, hun er gjeterhunden ikke sauen!!!

Collien skal liksom være hyper, ha sans for gjeting like gjerne mennesker som sauer.

Denne her er skjæra på tunet. Veldig rolig og bedagelig type. Eneste gangene hun er stressa er når hun skal ut eller akurat har kommet inn. Ute i hundegården er hun helt rolig. Ligger stort sett og sover, gidder ikke varsle når det kommer fremmede biler opp i gården engang!!!

Må minst være  fra samme kull som min detta :) Hihihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...