Gå til innhold

Dere som har hatt baby og treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble det lettere når det gikk over til å bli ettåring og fireåring? Toåring og femåring? Hvor mye jobbet du og mannen etter permisjonen?

Anonymous poster hash: 256a4...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det var mye enklere når det var en baby og en treåring..

Nå er det bare kjegling og krangling.. Sitter 1åringen og leker fint, så ødelegger 4åringen, og omvendt. Kan ikke la de være i samme rom alene, så er et styr om jeg må på do, eller gjøre husarbeid. (som er så å si umulig når begge er hjemme og våkne). En roter på badet, mens en annen roter eller ødelegger noe.. Min 4åring vil og ha fred fra lillebror og går derfor ofte på rommet sitt, som igjen ender med en sinna lillebror.. Blir helt svett!

Anonymous poster hash: 054a5...642
Skrevet

Jeg syns aldri det har vært veldig vanskelig, men det er lettere etterhvert som de blir større og kan gjøre mer selv. Vår eldste er nå 6 år og yngste 3 år. Veldig godt at de kan leke selv på rommene sine mens vi lager middag el, at vi er ferdig med bleier, slipper å ha med bilen full av ting bare fordi vi skal være borte et par dager osv.

Anonymous poster hash: 29c87...4b4
Skrevet

Det ble litt mye negativt i det første innlegget. Er jo ikke såå ille hele tiden. :P Er bare den dagen i dag. Jeg ser jo at de har en liten glede av hverandre og, på en helt annen måte enn før. Og jeg ser jo at det mest sannsynlig blir enklere etter hvert..

Anonymous poster hash: 054a5...642
Skrevet

Synes ikke babytiden var den tøffeste nei, ble mer "spetakkel", krangling og sjalusi etterhvert.

Men stort sett synes jeg det har gått greit, enhver alder har sin sjarm sier de ;)

Nå er barna 12, 9, 6 og 4 år og hverdagen går greit, men det er veldig travle dager. En del krangling i perioder, men stort sett har de stor glede av hverandre og stemningen er god....

Anonymous poster hash: a6a39...f27
Skrevet

Har en baby på 3 uker nå og en på 3 år, går helt fint. Hun bryr seg ikke så mye om babyen egentlig, men liker å stryke på henne da. Blir litt mye av og til, men det er helst når det er besøk og hun skal ha alt oppmerksomheten. 

Ellers går det helt fint! 

Anonymous poster hash: be39c...b64
Skrevet

Uææ, ikke si sånn da! Dere svarer jo alle sammen st det er trøbbel i vente!!

Det er litt ovhr 3 år mellom mine og yngste er nå 7 mnd. Synes det går kjempefint. Litt sjalusi av og til, men deg vises stort sett bare ved at bestefar er hennes!! Hun er veldig snill mot lillebror, koser med han og henter leker osv.

Håper de forblir gode venner, selvsagt med noen krangler nå og da. Her vi bor er det ikke så mange barn så haper de kan finne stor glede med hverandre :-)

Skrevet

Når eldste var 3 og yngste var baby, gikk alt brillefint. Samme når de var 4 og 1 år gamle. Småkrangling og styr begynte sånn smått da minstemann ble 2 år, nå som han er 3 år krangler de 90 % av tiden. Jeg ser fram til den dagen lillebror fortsår litt mer og kan leke ordentlig med broren sin, i stedet for å si "Den er min, jeg hadde først, min tur, gå vekk" osv.

Anonymous poster hash: 67b92...2ee
Skrevet

Synes det var lettest når minste ble 3 år. Men han har vært veldig krevende hele veien...

Anonymous poster hash: 8cf63...f26

Skrevet

Lettere som baby og treåring mer krevende nå som 2 og 5.

Anonymous poster hash: 9273e...726

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Supert de første 3 årene, nå er de 9 og 6, og krangler hver dag, hele dagen... men tror nok det har med personlighet å gjøre. De liker hverandre virkelig ikke!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Foreløpig går det greit :)

3 år og 6 mnd.

Skrevet

Mine er 4 og snart 2, og de er stort sett veldig gode venner. Selvsagt vil begge ha samme leken noen ganger, og innimellom må storesøster styre og herske over lillebror. Men bortsett fra det synes jeg dagene blir bedre og bedre. De kan fint leke sammen på rommet sitt, tegne eller bygge hytte.

Blir nok verre når storesøster blir eldre, da gidder hun sikkert ikke ha lillebror hengende etter seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...