Gå til innhold

Hva "feiler" sønnen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 10 år.

Rolig, snill og høflig

Han biter negler, tvinner og spiser på gensere, sutter nærmest.

Barnsligere enn kamerater og har ikke så mange av dem.

Veldig dårlig kortidsminne- og sliter veldig med fagene

Sliter med lesing.

Greier ikke stå i ro, må flytte på beina, ta hendene til ansiktet eller fikle med noe.

Pga dårlig husk glemmer han alltid gymtøy, votter, dress osv igjen på skolen. Husker sjeldent eller aldri beskjeder og har dårlig konsentrasjon.

Jeg bruker store deler av døgnet på bekymring og lurer på hvorfor.

Har endelig blitt tatt på alvor av lærere som til nå har sett en annen vei, antagelig fordi han gjør så lite ut av seg i hverdagen.

Men utredning vil ta tid så regner med at det meste av barneskolen er gjennomført innen dem finner ut av noe 😔

Noen med noen tanker?

Anonymous poster hash: 7b1b8...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi opplever noe av det samme, her er utredning i gang nå, men det er ikke takket være skolen for å si det sånn. Vi har stått på, legen har sendt søknader til bupa og vi har ringt og purret masse på både bupa og ppt. Nå er utredningen i gang og jeg har inntrykk av at de er raske når de først er i gang :) ble litt rotete dette, men.

Anonymous poster hash: 1b556...66b

Skrevet

Ok. Har dem kommet med noen tanker? Legen skal sende nå men det skjer jo neppe før jul for hun har det jo så travelt...

Hva gjør bupa? Dit vi blir henvist i første omgang men jeg kommer til å henvise ppt i tillegg selv. Føler vi har kastet bort nok år.

Anonymous poster hash: 7605e...31d

Skrevet

Ok. Har dem kommet med noen tanker? Legen skal sende nå men det skjer jo neppe før jul for hun har det jo så travelt...

Hva gjør bupa? Dit vi blir henvist i første omgang men jeg kommer til å henvise ppt i tillegg selv. Føler vi har kastet bort nok år.

Anonymous poster hash: 7605e...31d

Bruk ppt også ja. Jobber der og vi får ofte sakene veldig sent. Henvis selv om skolen ikke vil.

Anonymous poster hash: 53d66...236

Skrevet

ADHD var det første som slo meg, har en mann og en bror med diagnosen!

Anonymous poster hash: 99981...d1f
Skrevet

Jeg har en datter som har mye av dette her. PPT og BUP har vært i bildet, men kun PPT er igjen. Føler vi ikke blir tatt seriøst, men siden hun strever veldig i de fleste fag skal vi snart ha noen nye teater og evt henvisning til habu. Hun er straks 11.

Anonymous poster hash: 97c54...b40

Skrevet

ADHD?

Typisk beskrivelse av følgeproblemene fra ADHD.

Jeg har selv barn(voksent nå) med alvorlig grad av bl. a. ADHD, og kjenner igjen alt du beskriver. Vi har bare litt mer av mye mer i tillegg.

Anonymous poster hash: 49be1...38d
Skrevet

ADHD var det første som slo meg, har en mann og en bror med diagnosen!

Anonymous poster hash: 99981...d1f

Jeg har tidligere gått i klasse med barn som har adhd, og kunne ikke beskrevet noen av dem som "gjør lite av seg", men det finnes kanskje ulike måter den lidelsen blir uttrykket...?

Skrevet

Nå har ikke jeg veldig greie på dette området, men synes det kan minne om ADD? Etter som jeg har skjønt er det mye av det samme som ADHD, men ikke den veldig hyperaktive delen av diagnosen.

Skrevet

Add?

Anonymous poster hash: ba7fb...a59

Skrevet

Add?

Anonymous poster hash: ba7fb...a59

Er ikke en så veldig kjent diagnose tror jeg.

Min samboer fikk det feilaktig når han var liten pga konsentrasjonsproblemer, ble senere trukket tilbake. Det er derfor jeg vet om den :-)

Skrevet

tourettes og/eller add

Anonymous poster hash: d8a7e...0e4
Skrevet

Tenker autismespekteret evt asperger. Syns ikke beskrivelsen din faller på ADD eller ADHD.

PPT jobber mye i forhold til skole mens bup tar seg av selve utredningen.

Skrevet

Tenker asperger med en gang jeg leser innlegget ditt. 

Anonymous poster hash: c2b9e...5ee
Skrevet

Det første jeg tenkte på var ADHD. Men kanskje også ADD, Asperger syndrom eller Tourettes syndrom. Meld til ppt så fort som mulig, det er de som gjør sakkyndig vurdering som legges til grunn for ekstra innsats fra skolens side.

Anonymous poster hash: b349b...4fb

Skrevet

Jeg ville uansett sjekket stoffskiftet. Stoffskifteproblemer går ut over konsentrasjon og hukommelse. Den rastløse fiklingen kjenner jeg litt selv.

Anonymous poster hash: a3687...2ad

Skrevet

Tenker at han har maur i rumpa men hvis du vil ha diagonse, konsentrasjonsvansker med nervøse trekk/tvang.

Anonymous poster hash: 4da4d...8c6

Skrevet

Tenker asperger med en gang jeg leser innlegget ditt. 

Anonymous poster hash: c2b9e...5ee

Jeg også tenker aspbergers. Har to i familien med den diagnosen..

Anonymous poster hash: 5a3a3...67a

Skrevet

Jeg synes det er helt vanvittig at så mange her inne gang oå gang stiller spørsmål ang diagnose de selv eller barna enda ikke har fått. Enda værre er det av dere som faktisk sitter å synser bak pc skjermer og aldri har sett personene det dreier seg om!

En kan mene noe om hvordan det høres ut, dersom man er lege og psykiater. Aldri ellers.

HerregGUD nå må dere gi dere!

Anonymous poster hash: 4b2c8...210

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...