Gå til innhold

Dere som feirer jul uten gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere være så snille og fortelle meg positive ting ved dette? :)

Her ender vi opp alene i år og jeg må innrømme at julestemningen har fått seg en knekk. Spesielt siden barna gjerne vil feire med besteforeldre og..

Anonymous poster hash: 08cc0...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rolig og stille, slipper mas og stress og får tid til bare hverandre. Jeg var vant med å bare ha foreldre og søsken i julen, og foretrakk det fremfor å feire med hele familien. Merker nå at jeg blir fryktelig stresset når vi er med "alle" og foretrekker alenejul :)

Anonymous poster hash: 94932...8cf

Skrevet

Åh, jeg elsker å feire jul alene! Har vært bare jeg, mannen og barnet i 5år, og kunne ikke tenkt meg å feire med andre. Det er rolig, man kan ta alt i eget tempo, hoppe i koseklærne rett etter middag. Såå mye bedre enn å med masse folk rundt seg!!! :)

Anonymous poster hash: 32bd7...54d

Skrevet

Her bli det kun med mamma som gjest og jeg gleder meg veldig til rolige dager i koseklær og god mat :)

Slipper å være vertinne hele døgnet også :)

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke kan feire med besteforeldrene?

Anonymous poster hash: c91a0...635
Skrevet

Vi er hjemme, bare vi 4. Er invitert til mine foreldre men takket nei pga de blir så mange.

Lille julaften er tradisjon at mine og mannen sine søsken med familier kommer på koldtbord! Vi koser oss med "enkel" mat, pakkelek og byttet julegaver (åpner ikke)!

Når de reiser på kvelden, er alle 4 med å rydde, støvsuge osv. Så bæres alle pakker under treet.

Ungene våkner tidlig julaften, får ny pysj og godteri i julestrømpen. Bok og puslespill i kalenderen.

Tven er på med juleprogram hele dagen, ungene går i pysj til i tretiden! Både mine foreldre, svigers, en gammel onkel og oldemor kommer innom på grøt og julekaker! (Vi inviterte dem!)

Besteforeldrene spiller kort og spill med barnebarn! Skikkelig hyggelig og avslappende! De går hjem når de har lyst!

Så dusjer vi, tar på finklær, gjør klar middag og spiser. Rydder og ungene ser barnetvepisoden mens vi venter på nissen (naboen). Nissen deler ut en pakke til hver.

Så åpner vi gavene under treet. Bruker timevis. Ikke fordi det er så mye pakker, men vi har tid og ro til å se på hva som er inni. Ungene kan åpne esker og studere.

Spiser godteri og julekaker. Ungene får være oppe så lenge de vil og begynner å bygge Lego osv!

Ringer besteforeldre og takker for gavene

!

Koselig, kjekt, ungene får mye oppmerksomhet fra oss siden vi ikke er opptatt av å snakke med andre voksne!

1. Juledag er vi og søsken på middag hos mine foreldre.

2. Juledag hos svigers.

Anonymous poster hash: 46a21...6a7

Skrevet

Takk for positive svar :)

Vi skal feire alene fordi besteforeldrene til barna vil feire alene/hos andre.

Hi

Skrevet

Jeg drømmer om alenejul uten stress og mas. Med skilte svigerforeldre og mine foreldre blir det så mange vi må ta vare på slik at alle får litt... Alle juledagene går til juleselskap her og der...

Alenejul hadde vært topp:)

Anonymous poster hash: 84033...f50

Skrevet

Takk for positive svar :)

Vi skal feire alene fordi besteforeldrene til barna vil feire alene/hos andre.

Hi

Inviter dem på grøt/kaker på formiddagen!

Anonymous poster hash: 46a21...6a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...