Gå til innhold

Hallo i luken, i jul i svingen bruker de ikke barnesete

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men i all verden, da?

Har våre foreldre oppfostret en generasjon av idioter? Er det bare jeg som synes det virker som folk i dag reagerer på de rareste ting?

Ja, Jul i svingen er barne TV. Men det er da ikke virkelig? Skal man ikke la barna få se Pippi, fordi hun er rampete og snakker stygt til frøken? Eller Emil, for der blir han stengt inne i snikkerbua?

Eller hva med tegnefilmer som feks Tom og Jerry der de slår hverandre hele tida?

Klarer vi ikke å lære barna våre forskjellen på TV og virkelighet så tror jeg vi har tapt.

Så forresten på en nettavis i går at de har klippet bort diverse biter i juletegnefilmene. Nå får de faen meg gi seg!

Anonymous poster hash: e0407...dcf

Det er film ja, men regner med at bilen beveget seg i virkeligheten også? Her reageres det dersom man kjører til postkassen uten barnet sikret i setet, så hvorfor ikke reagere over usikret barn i en tv serie? En bil er i bevegelse, ergo så skal barnet sitte forsvarlig sikret....

Annonse

Begynner ikke Jul i Svingen å bli noen år gammelt da? Og barnet det var snakk om er hvor gammelt? 6-7? Var det egentlig vanlig med noen ekstra sikring for så store barn da det ble spillt inn? Setebelte var jo på?

Jeg har lagt merke til at det på barnefilmer sjelden er bruk av bilbelte og bilsete og synes faktisk dette er dårlig. Ok når det er filmer/serier som er produsert for en del år siden, men av nyere dato bør de i det minste bruke bilbelte og helst også barnesete til de minste da de faktisk er forbilder for barna.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...