Gå til innhold

Faen i helvete og det som verre er, nå er jeg forbanna og trist og ja alt på engang :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, her går jeg inn på tråden for å se hva forferdelig som har skjedd med deg og så ser jeg at all denne dramatikken er over en parkeringsbot?

Atpå til en parkeringsbot du fortjener for å ha missbrukt plassen! Hva hvis det faktisk var andre der som var handicapet som måtte gå et stykke eller smye seg ut på altfor lite plass pga din egoisme...

Nei... Kjeft så mye du vil du, men ingen sympati fra meg gitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid morsomt å se de skadefroe damene her inne svare! :)

Anonymous poster hash: f2f0a...538

Skrevet

Jeg kan fint innrømme at hvis min mor hadde hatt det og jeg lånte bilen og jeg var stresset og det kun var handikap ledige, hadde jeg nok gjort det samme.

Veldig lett å kjefte på andre, men vedder på at enkelte ville valgt samme løsning selv.

Du kan skrive klage ja, og den må være skriftlig :)

Det hadde jeg faktisk aldri gjort. Det er fullstendig respektløst og uakseptabelt av funksjonsfriske mennesker å oppta plasser som er tiltenkt handikappede for å spare noen skritt eller kroner!

At man låner en bil hvor det ligger et parkeringsbevis gir selvsagt ikke automatisk rett til å benytte seg av det.

Moralsk og etisk forkastelig og det er få ting som irriterer meg mer i hverdagen enn giddalause mennesker som driter i andre.

Syns det var veldig bra at hi fikk bot og håper den svir såpass at hun har lært å aldri misbruke morens handikap igjen.

Skrevet

Alltid morsomt å se de skadefroe damene her inne svare! :)

Man er ikke skadefor når man sier at noen fortjener en bot når vedkommende har missbrukt en gode som hun ikke har rett til å benytte seg av.

Anonymous poster hash: b7cc8...638

Skrevet

Er jævlig irriterende å være den som trenger plassen og som ikke får gjort sine ærend pga folk som urettmessig benytter plassene. Er ikke særlig kjekt å være avhengig av god plass rundt bilen for å komme seg inn/ ut.

Anonymous poster hash: fb400...cbb

Skrevet

Der har du Karma ja:)

Du er jo ikke handikappet og har ingen rett til å ta parkeringsplassen til de som faktisk er det.

Håper du lærte:)

Anonymous poster hash: c66f7...6d7

Skrevet

Hvis 750 kr ødelegger hele budsjettet ditt bør du kanskje vurdere å spare opp en buffer ...

Anonymous poster hash: 87f30...d6d

Skrevet

Nesten så jeg nekter å tro dette. Er du ute etter å provosere eller mangler du noen antenner?

Anonymous poster hash: ebbcb...ffc

Skrevet

Du må sette deg inn i reglene, det kortet er ikke gyldig når den kortet er skrevet ut til ikke er med. Det hjelper svært lite at du gjør ærend for henne. Da har du hatt flaks en rekke ganger og det var vel på tide med en smekk!

Skrevet

Tror kanskje du skal jobbe litt jeg, fattiglus.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at dette er noe annet enn tull!

Som andre sier, så følger kortet person og ikke bil. Hvis du bruker andres kort uten at de er med så er det faktisk ulovlig. Du har gjort noe dumt og nå må du betale. Karma kalles det.

Skrevet

Jeg kan fint innrømme at hvis min mor hadde hatt det og jeg lånte bilen og jeg var stresset og det kun var handikap ledige, hadde jeg nok gjort det samme.

Veldig lett å kjefte på andre, men vedder på at enkelte ville valgt samme løsning selv.

Du kan skrive klage ja, og den må være skriftlig :)

Det hadde jeg faktisk aldri gjort. Det er fullstendig respektløst og uakseptabelt av funksjonsfriske mennesker å oppta plasser som er tiltenkt handikappede for å spare noen skritt eller kroner!

At man låner en bil hvor det ligger et parkeringsbevis gir selvsagt ikke automatisk rett til å benytte seg av det.

Moralsk og etisk forkastelig og det er få ting som irriterer meg mer i hverdagen enn giddalause mennesker som driter i andre.

Syns det var veldig bra at hi fikk bot og håper den svir såpass at hun har lært å aldri misbruke morens handikap igjen.

Nå er heldigvis ingen av mine nærmeste i en situasjon der de har krav på hk kortet. Men, jeg tror jeg hadde følt meg skikkelig ufin og flau hvis jeg valgte å parkere på hk plass med andres parkeringskort.

Men, jeg er typen som vegrer meg for å bruke hk toalett og familieparkeringsplasser...

Anonymous poster hash: 9762c...d7c

Skrevet

Har jo handicap bilen til mamma og kortet var jo med, men parkeringsvakten sier han ikke har sett det :(

Anonymous poster hash: 99988...c78

Handicapbeviset gjelder for sjåføren, ikke bilen.

Anonymous poster hash: 4ab53...03c

Skrevet

Men karma har lite med saken å gjøre folkens... 

Dette var ikke engang uflaks, men en ren tabbe av HI (som hadde håpt det gikk også denne gang). Hadde hun husket det hadde hun ikke blitt tatt, enkelt og greit.

Karma har i prinsippet med sjebnebestemte ting å gjøre. Brølekoret om "karma" her inne i hytt og pine er noe av det dummeste jeg ser.

Skrevet

Karma.

Resultat av en handling, ønsket eller uønsket.

Altså er karma helt innafor å bruke.

Det dummeste jeg ser er folk som prater før de tenker. ;-)

Anonymous poster hash: 43678...d77

Skrevet

valg og konsekvenser....du tok valget, her er konsekvensen!

Anonymous poster hash: db10c...4c4
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du ha parkert på handikap plass?? Det er jo moren din som er handikapet ikke du. Og ihvertfall ikke bilen hennes.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du ha parkert på handikap plass?? Det er jo moren din som er handikapet ikke du. Og ihvertfall ikke bilen hennes.

Tenkte  det samme som deg.

Anonymous poster hash: 8bd85...f2e

Skrevet

Til pass for deg å få boten. Selvom du ikke står der i timesvis kan det komme en rett etter du har tatt plassen som faktisk trenger den! Jeg har aldri brukt hc parkering og kommer aldri til å gjøre det for jeg trenger den ikke, det gjør noen andre! Jeg har to velfungerende ben og det har du og!

Skrevet

Men karma har lite med saken å gjøre folkens...

Dette var ikke engang uflaks, men en ren tabbe av HI (som hadde håpt det gikk også denne gang). Hadde hun husket det hadde hun ikke blitt tatt, enkelt og greit.

Karma har i prinsippet med sjebnebestemte ting å gjøre. Brølekoret om "karma" her inne i hytt og pine er noe av det dummeste jeg ser.

Hvis du leser litt om karma, for eksempel buddhistisk, da den er mer relevant i denne saken enn den hinduistiske versjonen så vil du se at karma er høyst reelt og at det du sier ikke gir stor mening for andre enn deg selv.

En annen ting er at man kan risikere bot selv om man har synlig kort dersom eieren av kortet ikke er med. Hvor ofte det blir sjekket er noe helt annet.

Anonymous poster hash: be26f...5eb

Skrevet

I hytt og vest faktisk! Ellers må jeg bare si som de andre her; man parkerer da ikke på handicap-parkering hvis man ikke er handicapet.

Anonymous poster hash: d0296...1a4
Skrevet

du som har ei mamma med handicap burde vel vera den første til å både Lika,setja pris på og følge slike regler.

kvifor ser du ikkje at du har gjort noko galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...