Gå til innhold

Ettermiddagslur kl 16 for treåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun pleier å stå opp kl 07 og er i barnehagen til kl 15. Hun blir utrolig trøtt og sovner av seg selv kl 1730, om jeg ikke legger henne kl 16. Er det dumt?

Anonymous poster hash: d970f...2ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dumt å legge henne 16 eller dumt å la henne sove en lur kl 16? 

Begge deler er jo ganske dumt spør du meg, aktiviser henne på ettermiddagen og legg henne i 18 tiden.

Endret av Jenny251210
Skrevet

Enten må hun sove i bhg. Eller så bør du droppe sovingen. Synes halv seks er litt tidlig for en treåring. Uansett er det nok rimlig normalt for en treåring å være slik åå ettermiddagen en periode. I allefall hvis det er snakk om overgang ffraå slutte med soving på dagtid.

Anonymous poster hash: eb1bd...ff7

Skrevet

Hadde jeg lagt gutten min så sent så hadde jeg ikke fått han i seng igjen før 10 om kvelden.

Skrevet

Da hadde jeg heller lagt barnet tidligere på kvelden.

Skrevet

Hvorfor kan hun ikke heller sove en time i bhg og legge seg kl 19-20?

Anonymous poster hash: 82087...3e5
Skrevet

Hvis det er mulig å få til en lur i barnehagen, så hadde jeg gjort det. Min treåring trenger en lur i barnehagen, men er helt umulig å legge, han har bestemt seg for at han er for stor til å sove i barnehagen. Vi klarer å holde han våken til han tar en tidlig kveld, men hadde jeg ikke klart det, så hadde jeg latt han ta en lur kl16, hvis han fortsatt hadde sovnet til kvelden da.

Anonymous poster hash: 02a31...f49
Skrevet

Hun sov fra kl 16-1730. La seg igjen kl 2100. Syns det er ganske greit, da fikk vi flere timer med henne.

Anonymous poster hash: d970f...2ae

Skrevet

Egoistisk da hun blir trøtt på morgenen. En treåring trenger ikke dagsøvn.

Anonymous poster hash: f5f52...79a
Skrevet

Aktiviser henne slik.at hun.ikke sovner, og legg henne heller i 18-18:30-tiden.

Skrevet

For noe tull! Vet om mange som har sovet på dagen til de har vært 4 år. Barn er forskjellig, noen trenger lite søvn mens andre trenger mye søvn.

Anonymous poster hash: cbc22...5a3

Skrevet

Ser alle sier det er dumt, men ingen som sier hvorfor det er dumt.

Mine unger ereldre nå, men de trengte en liten hvil i den tida, sovna ofte den fem minutter lange bilruren hjem fra barnehagen. Eller flata ut på gulvet, på sofaen etc. De var utslitt, sure og leie.

Lit de vare sove under halvtimen, slik at de fikk sove igjen på kvelden. De har det ikke noe godt når de er så trøtte, og det er ikke gode følelser det setter i sving. Overtrøtte unger trenger søvn, mer enn å bli pressa inn i et døgnmønster og en gagsplan som ikke passer dem.

Stol på deg selv, du vet hva barnet ditt trenger.

Anonymous poster hash: 1c9fc...b89

Skrevet

For noe tull. Mange trenger det

Skrevet

Hver gang jeg leser tittelen på denne tråden blir det "ettermiddagslur for 16 åring?" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...