Gå til innhold

Er d vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke vondt. Ontrent som å ta prøve av livmorhalsen. Det ubehagelige er å ligger der i stolen, resten er helt greit. 

Vurderer å sette inn spiral da jeg er lei av å ta p-piller. En i barselgruppen synte d var så vondt å sette inn spiral at hun besvimte! Ble da litt usikker på om jeg bare skal fortsette på pillen...
Er d virkelig så vondt? Jeg har jo født 2 barn så tenkte at dette må jeg kunne takle;)

Anonymous poster hash: 68a31...7e0

Anonymous poster hash: 24fe2...70f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge bør man vente med sex etter man har satt inn? har fått time 30.12 og det er mulig vi skal ha barnevakt nyttårsaften så kanskje jeg bør utsette timen? går på pillen så lenge=)

Anonymous poster hash: eced8...6d1
Skrevet

hvor lenge bør man vente med sex etter man har satt inn? har fått time 30.12 og det er mulig vi skal ha barnevakt nyttårsaften så kanskje jeg bør utsette timen? går på pillen så lenge=)

Mener det var en uke man måtte vente. Jeg kjente ingenting, forresten :) Legen sa det ofte var veldig greit å sette den inn hvis man nylig hadde hatt rier på livmorhalsen. Jeg fikk satt den inn tre mnd etter fødsel.

Skrevet

Jeg ventet 2 uker med sex, småblør endel....fikk satt inn for snart 3 uker siden. Kobber.

Anonymous poster hash: 9b0c8...2a5
Skrevet

Jeg synes det var veldig vondt, kjentes ut som jeg var i fødsel en liten stund... Men de fleste jeg kjenner som har satt inn spiral har ikke samme erfaring som meg..

Anonymous poster hash: 7bd49...445

Samme her. Den andre og tredje gangen jeg gjorde det (rett etter hverandre, for gynekologen klarte å dra den ene ut igjen :P ) så var det derimot ikke fullt like vondt. Men jeg har blitt skikkelig uvel og svimmel begge gangene og måttet sitte ned med et glass vann en stund for å ikke svime av. 

Skrevet

Barnevakt på nyttårsaften? Man setter da ikke vekk ungene sine på en slik dag?!

Anonymous poster hash: ac3ca...968

Skrevet

Det gjør vondt, men er jo bare et par min. Klarer du å slappe av nedentil så hjelper det veldig.

Jeg har kobberspiral og er veldig fornøyd med den.

Skrevet

legen min som er gynekolog sier de går mer og mer bort fra spiral pga mange småblør konstant.. jeg gjorde det også og de fleste jeg kjenner som har hatt.samme skjer med p stav

Anonymous poster hash: 70fd2...3da
Skrevet

He He om du er som meg og blør i 4,5 mnd blir det LENGE å vente om dere ikke syns det er greit med blod.

Du vet aldri hvordan det blir for deg før etter du har gjort det.

Anonymous poster hash: 89259...a0c

Skrevet

Jeg blødde i over et halvt år etter innsett. Altså sånne småblødninger som gjerne varte i 7-14 dager, og noen ganger lenger. Spiralen satt fint, og det var ikke noe kluss, det var bare kroppen min som ikke likte denne formen for prevensjon antar jeg. Dette var hormonspiral. Jeg hadde noe som minnet om menstruasjon hele det året jeg hadde den inne, men det var en syklus som var komplett umulig å forutsi, og denne menstruasjonen varte alt fra fem til ti dager. Noen ganger lenger. Legg dette sammen med blødningene nevnt ovenfor, og det var et kjipt år.. Mannen og jeg måtte bare få bukt med de motforestillingene vi hadde, for å si det sånn.

Jeg kommer ikke til å bruke dette som prevensjonsmiddel igjen i hvert fall. Hadde jeg vært en av dem som mister menstruasjonen helt ved bruk av hormonspiral hadde saken vært annerledes. Hadde jeg enda bare hatt en normal syklus skulle jeg vurdert det. Men ikke faen om jeg orker det styret en gang til. Hver ENESTE dag kunne ende opp med en blødning som plutselig gikk gjennom uten at jeg merket det. Brukte en formue på truseinnlegg. Blæ!!!

Jaja, godt å få tatt en utblåsning her. Puh :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...