Gå til innhold

Er d vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sette inn spiral da jeg er lei av å ta p-piller. En i barselgruppen synte d var så vondt å sette inn spiral at hun besvimte! Ble da litt usikker på om jeg bare skal fortsette på pillen...

Er d virkelig så vondt? Jeg har jo født 2 barn så tenkte at dette må jeg kunne takle;)

Anonymous poster hash: 68a31...7e0

Videoannonse
Annonse
Gjest meg&mini
Skrevet

Gynekologen sa at er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne. Noen besvime, noen hylte, noen kjente ingenting.

Jeg kjente at noe skjedde for å si det sånn, men det var ikke vondt i det hele tatt:)

Skrevet

Kommer an på hvor heldig du er, og hvor flink legen er.

Men det er over på en liten stund, og jeg er i alle fall veldig fornøyd med den. 

Skrevet

Jeg tok 2 paracet og en ibux, det var ikke noe problem :) Skikkelig sær følelse, men synes ikke det var direkte vondt. 

Skrevet

Jeg synes det var veldig vondt, kjentes ut som jeg var i fødsel en liten stund... Men de fleste jeg kjenner som har satt inn spiral har ikke samme erfaring som meg..

Anonymous poster hash: 7bd49...445

Skrevet

Jeg syntes bare det var ubehagelig, ikke direkte vondt. Hadde menssmerter i noen dager etter.

Anonymous poster hash: 22a52...8ea

Skrevet

Gjorde mest vondt i lommeboken for min del. Men det er helt individuelt hvor vondt det gjør.

Uansett; det er verdt det. Lykke til :)

Skrevet

Jeg synes det var veldig vondt å få den satt inn. Jeg kunne også kjenne den når jeg gikk. Gynekologen trodde det kunne være fordi jeg har framoverlent livmorhals, men noen er bare uheldig å kjenner den. Jeg tok den ut fordi den gnegde sånn, og fikk satt inn p-stav i underarmen i stedet. Må si det er det beste valget jeg har gjort innen for prev.

Anonymous poster hash: 5b6fe...f13
Skrevet

Jeg satt inn i dag (!) Og syntes det var latterlig vondt, men iflg.gynokologen hadde jeg unormalt trang livmorhals for noen som har født. Andre jeg har pratet med har ikke syntes at det var så vondt!

Anonymous poster hash: ec8c7...6a0

Skrevet

Jeg tok en paracet og en ibux før innsettingen. Kjente knapt noenting. Verste med hele greia var når hun skulle ha på plass den der metallgreia for å åpne opp liksom 😜

Anonymous poster hash: c9245...365

Skrevet

jeg og besvimte etterpå, men synes ikke det var vondt. gruet meg ikke heller, så det var ubehagelig da jeg svimte av så "uforberedt".

litt ubehagelig, men ikke verre enn vanlig GU.

hadde en gyn undersøkelse i uke 15 nå, og DET synes jeg var vondt.

ikke vondt å ta den ut heller, selv om den hadde vandret litt avgårde.

Men besvimte da og:/ var heldigvis mer forberedt da. Og gruet meg bare i frykt for å besvime igjen:p

bare svimt av etter første fødsel utenom disse to gangene.

Anonymous poster hash: 5a169...474

Skrevet

Merka knapt at legen var der nede å fomla. Ingen smerter under innsetting eller etter. Samme da jeg fikk den fjerna. "Da kan du ta på deg tøyet igjen" sa legen. "Hæ? Ferdig alt?" Responderte jeg..

Men som flere her sier, veeeeldig individuelt. Eneste måten å finne ut hva som gjelder deg er å få det gjort.

Skrevet

Jeg kjente nesten ingenting, har satt inn to ganger. Null problem!

Skrevet

Jeg syntes det var skikkelig vondt. Jeg har ikke født, så det kan nok ha medført litt ekstra smerter. Jeg hadde også kraftige smerter i to-tre dager etterpå. Langt verre enn menssmerter. Grøss!

Men å ta den ut var i hvert fall null problem. Gjorde det selv og merket ingenting.

Skrevet

jeg satt inn og skal aldri ha spiral igjen iallefall. dritvondt å sette inn og ta ut. følte at legen fikla inni kroppen min med noe jeg hadde null kontroll over. blødde hver bidige dag og under sex stakk partneren seg på tråden. legen klipte den av men samme problemet. veninna mi mista spiralen sin i do uten å merke det.. anbefaler ikke. det jeg kan anbefale er p plaster. jeg har ikke tålt et eneste prevensjon før jeg begynte med det. kjempeenkelt og null bivirkninger. : )) kan sitte på når man dusjen, og selv om det blir frynsete i kantene gjør det ikke noe. sikkert. har ikke blitt gravid de 5 åra jeg har brukt det. ble gravid to mnd etter jeg tok det av : ))

Skrevet

Nei jeg syntes ikke det. Gruet meg veldig. Men merket det knapt

Skrevet

Nei, gikk greit. Lurt å ta et oar paracet først, pluss sette den inn under menstruasjon ikke minst!

Men, å ta den ut ble vanskelig her, tråden var klippet for kort, så trådn forsvant etterhvert opp i livmorhulen, var mildt sagt smertefullt å fjerne den, jeg måtte fjerne hos gynekolog som lokaliserte den med UL. Hadde trolig sluppet det hvis jeg hadd satt den inn hos gynekolog, så anbefaler deg å ordne time hos gynekolog i stedenfor fastlege.

Anonymous poster hash: 8f2ee...fd8

Skrevet

Merket det knapt. Tok 2 smertestillende før timen.

Skrevet

Nei jeg syntes ikke det. Gruet meg veldig. Men merket det knapt

Skrevet

For min del gjør det vondt, men det tar jo ikke lang tid. Det er absolutt verdt det :) Supergrei prevensjon.

Jeg tar to ibux før jeg skal sette den inn. Vett ikke hvor mye det hjelper på smerten ved innsett, men etterpå får man gjerne menssmerter, og det hjelper ibuxen på hvertfall.

Anonymous poster hash: 1d8b7...c3d

Skrevet

Jeg syns det var en del vondt å sette den inn og så hadde jeg veldig vondt i 3 dager etterpå. Verre enn selve innsettingen.

Og blødde i 4,5 mnd etter innsettingen.

Hadde kun denne ene i 5 år og valgte heller å sterilisere meg enn å bytte til ny. 

Anonymous poster hash: 89259...a0c
Skrevet

Det var litt ubehagelig, men gikk fort over. Absolutt verdt det - har ikke hatt mensen siden, og slipper å tenke på piller. :)

Anonymous poster hash: 1c7e7...d05
Skrevet

Syns det var kjempe vondt, men vondte varte bare i 5 sek, så var det over. Absolutt verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...