Gå til innhold

Får din 1. klassing bestemme helt selv hva han skal ha på seg på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min får ikke. Dvs. jeg kan godt holde frem to gensere - hvilken vil du ha på deg?

Men stort sett finner jeg frem klær kvelden før.

Han er opptatt av klær, men er jo fullstendig "håpløs" i sammensetninger og ikke minst hva som er praktisk!! Anonymous poster hash: 44ff9...cac

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, jeg legger frem klær til 6-åringen min hver kveld.

Liker at han ser fin ut samtidig som klærne skal være praktiske!

Skrevet

Selvfølgelig ikke!

I dag ville hun f.eks ha på seg singlet, tynn strømpebukse og sommerskjørt!

For det var jo ikke noe problem med vinterjakke og utebukse over.........

Anonymous poster hash: a369a...724
Skrevet

Ja, det får han faktisk. Han velger selv hva han vil ha på og vet hva som passer til årstiden. Storebror ser over og passer på at ting matcher. Han har gjort det siden han var 5, skal vi bort på noe viktig så kan det være at jeg finner frem til han, men han klarer seg stort sett der også. Han er også med når vi handler klær å får velge litt selv.

Anonymous poster hash: 3d4cc...a86
Skrevet

Ja selvfølgelig vil jeg si, hvorfor skal jeg bestemme hva hun skal ha på seg?

Jeg ber henne finne en truse, en trøye, en strømpebukse, en bukse og en genser i skapet, også velger hun selv. Om hun skulle finne noe jeg synes blir helt vilt sammen, enten pga farger eller mønster sier jeg fra om det også velger hun en annen genser eller annen bukse, har aldri vært noe problem.

Anonymous poster hash: 1b8d3...787
Skrevet

Jeg ber henne finne en truse, en trøye, en strømpebukse, en bukse og en genser i skapet, også velger hun selv. Om hun skulle finne noe jeg synes blir helt vilt sammen, enten pga farger eller mønster sier jeg fra om det også velger hun en annen genser eller annen bukse, har aldri vært noe problem.

Hva gjør det om farger ikke matcher? Jeg synes det vitner om kreativitet og synes det er veldig sjarmerende dersom barn kommer slik på skolen. :D

Anonymous poster hash: fae76...f5f

Skrevet

Nei, jeg bestemmer stort sett alltid hva han skal ha på. Må være totalt bare 3 ganger han har klagd på klærne, ikke pågrunn av hvordan de ser ut men at han synes den er ekkel å ha på, å da har vi selvsagt byttet ut i fellesskap :) 

Skrevet

Min går nå i 2 da, men hun har fått bestemt selv til en viss grad. Det er krav om at det står til været. Ellers setter hun sammen selv og det er som regel overkommelig. Dessuten gjør det ingenting om det ikke matcher så lenge hun trives med det selv :-)

Skrevet

Hva gjør det om farger ikke matcher? Jeg synes det vitner om kreativitet og synes det er veldig sjarmerende dersom barn kommer slik på skolen. :D

Anonymous poster hash: fae76...f5f

Hehe, jeg er helt enig, derfor jeg skrev at jeg sier ifra om jeg synes det blir helt vilt, det skal noe til før jeg synes det altså ;)

Kan huske jeg sa fra en gang, da hadde hun på seg en rutete bukse og en rutet genser, i forskjellige farger og fargetoner, hun så ut som en klovn... Da byttet hun til en ensfarget bukse og var fornøyd med det.

Skrevet

Jentungen min er bare tre, men får allerede velge sjøl. "Langermet skjorte, strømpebukse og enten kjole eller bukse til imårra, snuppa!" 

Eventuelle tykke bukser under kjole til/fra bhg, og tykk genser ( under ytterjakke som hun også velger sjøl ) velger vi.

Det er bare klær. Om hun bruker tyllkjolen til å male i eller en snekkerbukse er for meg likegyldig.

Skrevet

Mine er kjempebestemte.

Såfremt de har ull er jeg ganske liberal. Jeg lar de utvikle sin egen smak. Synes de vidt forskjellige farger og mønstre er kult synes jeg det er tipptopp. Jeg synes det er alfor mange kjedelig og "korrekt" antrukne gutter i omløp. Når flere gutter som bare kler seg i blått og brunt erter andre gutter fordi rødt osv er jentefarge, tenker jeg at det kommer fra et sted. det er ikke noe de finner på selv!

Ja til et fargerikt fellesskap!

Skrevet

Min eldste begynte å bestemme selv fra 3 års alder. Da ble regelen at hun bestemte det ytterste laget, mens jeg bestemte det hun hadde under.

Min andre er relativt uinteressert, hun er 3 år nå. Sier bare fra hvis noe ikke er godt å ha på.

Anonymous poster hash: de982...8c5

Skrevet

Selvfølgelig! Og han er ganske god på det ;) Han spør alltid om han skal ha ull eller vanlg strømpebukse på ettersom han ikke aner hvor kaldt det er ute. Fin og fargerik hver dag :)

Skrevet

Langt på vei, ja. Så lenge det er riktig ift vær og temperatur bryr jeg meg ikke. Det er gjerne mange mønstre og mange farger samtidig og langt utenfor det jeg synes er fint, men jeg overstyrer dem ikke. En tar fortsatt på det han blir tilbudt i en alder av 8, de andre to har vært meget bestemte fra ca 5 år.

Skrevet

Her går eldste i 3.klasse og det er vi voksne som legger føringer på hva som er passende klær etter vær og aktiviteter på skolen.

Vi hjelper til og sjekker at det hun ønsker å ha på passer.

Anonymous poster hash: 596c8...441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...